RSS čítačka

Aktualizovaný zoznam ODBEROVÝCH MIEST

Humenne.sk - pred 1 hod 47 min

K dispozícii 12 odberových antigénových miest.

Kategórie: Samospráva

Spoločnosť WESTech je distribútorom kompletného portfólia spoločnosti Dell Technologies na Slovensku

PRservis.sk - pred 2 hod 14 min

Spoločnosť WESTech, člen skupiny ELKO GROUP, jedného z najväčších distribútorov technológií v regióne EMEA, dnes oznámila podpísanie dohody o distribúcii so spoločnosťou Dell Technologies na Slovensku.

Ing. Matej Sršeň, CEO WESTech Slovenská Republika

"Naším cieľom je poskytovať najlepšie produktové portfólio a služby na trhu. Táto distribúcia znovu potvrdzuje, že WESTech neponúka len produkty, ale aj komplexné riešenia. Som hrdý na to, že sme rozšírili našu ponuku o Dell klientské portfólio, networking, serverové riešenia a úložiskáDell EMC."

Mgr. Rudolf Koubek, riaditeľ nákupu WESTech Slovenská Republika

"Veľmi ma teší, že sa nám podarilo uzavrieť zmluvu s DELL Technologies. Poctivo sme sa na tento deň pripravovali. Vytvorili sme veľmi silný certifikovaný tím odborníkov, ktorí poskytnú našim zákazníkom obchodnú, marketingovú, technickú a projektovú podporu."

Spoločnosť WESTech, spol. s r. o., je teraz oprávnená distribuovať kompletné portfólio spoločnosti Dell Technologies (Dell clients, server, networking, Dell EMC storage). So spoločnosťou Dell Technologies bude spolupracovať na rozšírení pokrytia produktov a služieb pre obchodných partnerov v Slovenskej republike.

O spoločnosti DELL Technologies

Dell Technologies pomáha organizáciám a jednotlivcom budovať ich digitálnu budúcnosť a transformovať ich prácu, život a zábavu. Spoločnosť poskytuje zákazníkom najširšie a najinovatívnejšie portfólio technológií a služieb v odbore.

O spoločnosti WESTech

WESTech spol. s r.o. je obchodná spoločnosť, ktorá na trhu Európskej únie pôsobí už 20 rokov. Je partnerom viac ako 200 významných svetových značiek na trhu  (Apple, JBL, Lacie, Zens, Devia, Intel, AMD, Eset, HP, Dell, WD, Seagate, Huawei, Asus, Lenovo, Roborock, Logitech, Satechi, Harman Kardon, Bose,Gigabyte, realme, Microsoft, Ubiquiti, Mikrotik, Zyxel  a ďalší). WESTech je súčasťou nadnárodnej siete ELKO GROUP s celkovým ročným obratom 2,250 miliardy USD. WESTech spolu s dcérskymi spoločnosťami zamestnáva 450 zamestnancov

VIAC NA
https://www.westech.sk

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Chemes začal vyrábať teplo zo zemného plynu

Humenne.sk - pred 2 hod 51 min

Podľa komunikačného oddelenia spoločnosti má Chemes v pláne zvyšovať účinnosť teplárne a investovať do využitia obnoviteľných zdrojov a kombinovanej výroby tepla a elektriny.

Kategórie: Samospráva

OČKOVANIE PEDAGÓGOV pokračuje

Humenne.sk - pred 3 hod 15 min

Od 1. do 5. marca vo vakcinačnom centre v areáli humenskej nemocnice.

Kategórie: Samospráva

Dezinfekčný postrek spoločných priestorov

Humenne.sk - pred 3 hod 24 min

Zariadenie núdzového bývania, bytové domy na Podskalke a Dom s opatrovateľskou službou.

Kategórie: Samospráva

Prevádzka MŠ v čase jarných prázdnin

Milí rodičia,

v čase jarných prázdnin t.j. 01.03.2021-05.03.2021 je prevádzka MŠ otvorená len pre deti, ktoré navštevovali MŠ v dátume od 22.02.2021 do 26.02.2021.

Prevádzka-MŠ-od-01_03_2021-do-05_03_2021

Kategórie: Partneri

JM Search a The Amrop Partnership ohlásili strategické partnerstvo s cieľom získať globálny dosah pre svojich klientov

PRservis.sk - pred 4 hod 35 min

26.2.2021 - JM Search a The Amrop Partnership – dve z popredných svetových nezávislých Executive Search & Leadership Advisory spoločností, ohlásili exkluzívne strategické spojenectvo, v rámci ktorého rozšíria svoju ponuku pre klientov i globálny dosah. Vďaka novému vzťahu budú obe spoločnosti prinášať väčšiu pridanú hodnotu pre domácich a zahraničných klientov. Vzhľadom na viac ako štyridsaťročnú úspešnú prítomnosť na trhu a spoločné hodnoty Amrop a JM Search nezískajú len možnosť zapojiť sa do globálnych projektov a vstup do nových geografických oblastí. Aliancia im umožní aj okamžitý prístup k špecializovaným lokálnym znalostiam a osvedčeným praktikám.

JM Search je jednou z vedúcich amerických poradenských spoločností zameraných na Retained Executive Search & Leadership Advisory s kanceláriami v New Yorku, vo Philadelphii, v Chicagu, Seattle a Los Angeles. Viac ako štyridsať rokov poskytuje poradenské služby súkromne vlastneným spoločnostiam, spoločnostiam s vysokým potenciálom rastu, spoločnostiam z rebríčka Fortune 500 a mnohým ďalším komerčným i verejným organizáciám. Vynikajúcu reputáciu si vybudovala vďaka úspešnému poskytovaniu vhodných talentov v rámci na mieru šitých poradenských riešení.

Globálna sieť Amrop, ktorá vznikla v roku 1977, je jedným z líderských svetových hráčov v oblasti Leadership Advisory & Executive Search (s kanceláriami od Singapuru po Santiago de Chile). Klientom ponúka bezkonkurenčné partnerstvo poradenských firiem, ktoré sú lídrami na lokálnom trhu – aktuálne prepája 65 kancelárií v 53 krajinách sveta. Podobne ako JM Search aj Amrop stavia na filozofii dôveryhodného a seniorného poradenstva založeného na dôslednom poznaní kontextu a súvislostí každého klienta.

Annika Farin, globálna Chairwoman The Amrop Partnership:

"Poskytnutie bezproblémového prístupu k špičkovej americkej spoločnosti našim klientom je v Amrope posledným krokom k splneniu jedného zo strategických cieľov. Už v čase prvého dialógu, ktorý som viedla s Johnom, sme si veľmi rýchlo uvedomili, že zdieľame nielen podobné hodnoty a kultúru, ale že máme spoločný aj prístup ku klientom – vždy sú v centre všetkého, čo robíme. Táto aliancia našim klientom poskytne nielen výnimočný prístup na americký trh, ale aj rozšíri a prehĺbi naše odborné znalosti a zručnosti. Sme radi, že sme sa spojili s JM Search a tešíme sa na vzrušujúcu budúcu spoluprácu."

John Marshall, Chief Executive Officer JM Search:

"JM Search Partnership je nadšené z aliancie s Amropom. Naše firmy zdieľajú veľa základných ľudských a profesionálnych hodnôt, vďaka ktorým sme našim klientom dodali veľa skvelých ľudí a spolupracovali s mnohými líderskými organizáciami z komerčného i verejného sektora na celom svete. JM Search a Amrop majú podobnú filozofiu a odhodlanie pracovať kvalitne a efektívne. Tešíme sa na rozšírenie globálneho dosahu pre našich súčasných klientov sídliacich v USA.”

Udalosti z roku 2020 v organizáciách ešte väčšmi zdôraznili potrebu lídrov schopných prijať strategické zmeny – schopných predvídať, chrániť firmy a ich ľudí a pripraviť sa na to, čo príde ďalej. Silné a inšpiratívne vedenie ešte nikdy nebolo dôležitejšie. Kombinácia odborných znalostí a geografického záberu spoločností JM Search a Amrop klientom poskytne jedinečnú platformu na prístup ku globálnemu fondu talentov a k špecializovanému poradenstvu pri súčasnom zachovaní nezávislosti oboch spoločností.

O The Amrop Partnership

The Amrop Partnership je jednou z najväčších globálnych poradenských spoločností na svete. Jej klientmi sú najdynamickejšie organizácie, ktorým pomáha s hľadaním lídrov budúcnosti – Leaders For What’s Next – zvyknutých pracovať ponad hranice na trhoch po celom svete. Poradenstvo v Amrope (Executive Search, Board Consulting a Leadership Advisory) je vždy založené na poznaní kontextu a súvislostí každého klienta. Dôveryhodnosť a seniornosť v Amrope vychádza zo znalostí a z bezkonkurenčnej globálnej siete kontaktov podporených najnovšími originálnymi prieskumami. The Amrop Partnership vzniklo v roku 1977 a spája "najlepších vo svojej kategórii". Vzhľadom na to, že sme vždy kvalitne zastúpení na lokálnom trhu, kde sami úspešne podnikáme, dokážeme citlivo vnímať všetky odlišnosti a špecifiká. The Amrop Partnership zahŕňa 65 kancelárií v 53 krajinách Ázie a Oceánie, EMEA a Ameriky.

O JM Search

JM Search je popredná Retained Executive Search poradenská spoločnosť, ktorá radí riaditeľom, investorom a členom správnych orgánov pri vyhľadávaní a výbere lídrov a zostavovaní výkonných tímov. Medzi klientov JM Search patria súkromne vlastnené spoločnosti, podniky kryté rizikovým kapitálom i spoločnosti z verejného sektora pôsobiace v celej Severnej Amerike. Tím JM Search, založenej v roku 1980, spája bývalých výkonných a finančných riaditeľov, investorov a skúsených profesionálov so sektorovou a s funkčnou špecializáciou so schopnosťou rozpoznať talent v rôznych hospodárskych odvetviach. S celonárodným dosahom a dôkladnou znalosťou lokálneho trhu JM Search svojim klientom dodáva výnimočných lídrov, ktorí dokážu zvýšiť výkonnosť organizácie a jej hodnotu na trhu.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

ČD a DB obnovujú dopravu od 1. 3. 2021 cez priechod Děčín – Bad Schandau

PRservis.sk - pred 4 hod 35 min

26.2.2021 - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) oznamuje cestujúcim, že na základe dohody medzi Českými dráhami (ČD) a Deutsche Bahn (DB) prichádza od 1. 3. 2021 k znovuobnoveniu medzištátnej osobnej dopravy medzi Českom a Nemeckom cez pohraničný priechod Děčín – Bad Schandau.

Vlaky EC 172 Hungaria a EC 173 Hungaria budú dňom 1. 3. 2021 opätovne vedené v celej svojej pôvodnej trase Budapest Nyugati – Bratislava hl. st. – Praha hl.n. – Berlin – Hamburg Altona.
V obmedzenom režime budú vedené aj ďalšie medzištátne vlaky medzi Prahou a Berlínom (ide o vlaky EC 174, EC 176, EC 378 v smere z Prahy do Berlína a o vlaky EC 177 a EC 179 v smere z Berlína do Prahy).
Vzhľadom na pandemické opatrenia nemeckej strany bude vo vlakoch v úseku Děčín – Bad Schandau v smere z Česka do Nemecka vylúčená preprava všetkých cestujúcich. V smere z Nemecka do Česka je preprava cestujúcich povolená za rešpektovania vstupných pandemických opatrení ČR (PCR test + karanténa, prípadne tranzit).

Všetky aktuálne informácie ZSSK pravidelne zverejňuje aj tu https://www.zssk.sk/koronavirus/.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou, chceme o ňom hovoriť

PRservis.sk - pred 4 hod 35 min

26.2.2021 - V dobe pokračujúcej pandémie, ktorej následkom je aj sociálna izolácia ľudí, sa pre mnohých stáva téma duševného zdravia prioritou. Pre O2 je táto téma na popredných priečkach aj vo vzťahu k zamestnancom.

"O2 sa od svojho vzniku snaží vytvárať medzi zamestnancami príjemnú, pohodovú, až neformálnu a priateľskú atmosféru. Prácu vnímame ako miesto, kam má človek chodiť s radosťou. Osobne verím aj v dôležitosť atmosféry dôvery, pocitu, že človek s rôznymi problémami, neistotami, či strachom nie je sám a má sa komu zdôveriť. Práve o tomto je duševné zdravie, a naším cieľom je zamestnancom ukázať, kam sa môžu s takýmito pocitmi obrátiť, či ako identifikovať niekoho vo svojom okolí, kto s podobnými problémami bojuje," hovorí Jana Sekerová, riaditeľka People Teamu O2 Slovakia.

Aj preto sa O2 stalo jedným zo zakladajúcich členov Koalície firiem za duševné zdravie, ktorého cieľom je pod záštitou Ligy za duševné zdravie združiť firmy, ktoré sa snažia vytvoriť bezpečné prostredie, v ktorom je téma duševného zdravia zamestnancov bežnou súčasťou života.

"Na prvom podujatí Koalície sme diskutovali o tom, ako sa rozprávať s inými, ak sa necítime dobre, či má vôbec zmysel o tom hovoriť a ako takéhoto človeka vie podporiť jeho firma. Aj naďalej chceme upozorňovať na témy týkajúce sa duševného zdravia a snažiť sa o to, aby rozprávať o problémoch tohto druhu bolo považované za niečo prirodzené, čo nie je tabu," hovorí ďalej Sekerová.

O2 spolu so svojou Férovou nadáciou podporujú aj organizáciu IPčko, ktoré sa problematike duševného zdravia intenzívne venuje. Nadácia už minulý rok podporila ich  projekt stalosato.sk, ktorého cieľom je prevencia a pomoc obetiam sexuálneho násilia na internete. Na túto tému upozornil dokumentárny film "V síti".

O2 Prázdniny a 10-ročné voľno na rovnováhu pracovného a súkromného života

Operátor už od svojho začiatku kladie dôraz na balans medzi prácou a súkromným životom, ktorý vníma ako jeden z pilierov duševného zdravia a wellbeingu. Ako jedna z prvých firiem v Európe ponúka svojim zamestnancom neobmedzené platené voľno, O2 Prázdniny, a to po schválení nadriadeným a po vyčerpaní zákonnej dovolenky.

"Okrem O2 Prázdnin ešte ponúkame automaticky 10 dní voľna navyše tým našim kolegom, ktorí u nás oslávia 10 rokov. Tento rok ide o 16 ľudí, čo pri firme s počtom zamestnancov 700 nie je úplne zanedbateľné číslo a ukazuje, že máme veľa verných zamestnancov, ktorí sú s nami takmer od počiatku. Veríme, že takéto voľno poslúži na vyčistenie hlavy a úplný reset. Vidíme prínos v tom, keď sa naši ľudia vrátia oddýchnutí a plní energie, čo sa odzrkadlí aj na ich výkone," dodáva Jana Sekerová.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Výsledky hospodárenia mesta k 31.01.2021

Humenne.sk - pred 5 hod 20 min


Čerpanie rozpočtu k 31.01.2021 *.pdf

Kategórie: Samospráva

Slováci majú spoločný lovebrand: Lidl

PRservis.sk - pred 5 hod 35 min

26.2.2021 - Diskont je najobľúbenejšou značkou na Slovensku pre všetky dopytované generácie, v konkurencii 165 značiek zvíťazil vo všetkých štyroch prípadoch.

Nájsť čokoľvek čo spája ľudí bez ohľadu na pohlavie, vek či región nie je vôbec jednoduché. Všetky generácie Slovákov však majú spoločného obľúbenca a je ním Lidl, ktorý si zvolili za svoju najobľúbenejšiu značku na trhu. Diskont uspel v reprezentatívnom prieskume medzi generáciami tzv. Baby Boomers (ročníky narodenia 1955 – 1965), X (1966 – 1979), Y (1980 – 1994) aj Z (1995 – 2002)[1].  Spomedzi desiatok značiek z rôznych segmentov vybrali Lidl na prvé miesto zákazníci, ktorí preferujú overené značky, ale aj tí kladúci dôraz na kvalitu, inovácie a sebavyjadrenie.

"V oblasti maloobchodu je naprieč všetkými generáciami jednoznačným lídrom Lidl," vyplýva z reprezentatívneho prieskumu "Generácie XYZ (nielen) v období krízy", ktorý na prelome rokov realizovala na vzorke viac ako 1300 respondentov agentúra Ipsos.  Lidl s prehľadom uspel v hodnotení štrnástich obchodov s potravinami a drogériou. Diskont je navyše najobľúbenejšou značkou pre jednotlivé generácie vo všeobecnosti, teda bez ohľadu na sektory, v ktorých značky pôsobia.  Lidl za najobľúbenejšiu značku označili v konkurencii 165 ďalších firiem ľudia z najstaršej ekonomicky aktívnej generácie Baby Boomers, členovia generácie X s dospievajúcimi deťmi, generácia Y zakladajúca si rodiny a rovnako aj dospievajúca generácia Z.

"Lidl je obchodom pre všetkých, u nás si vyberie naozaj každý. Slovenskí zákazníci bez ohľadu na vek či región hľadajú v zásade to isté: kvalitu za výhodnú cenu, jednoduchý a pohodlný nákup bez zbytočného čakania. A v Lidli nájdu toto všetko pod jednou strechou,"  povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za oblasť nákupu.

Pozíciu Lidla ako najobľúbenejšej značky v rámci predajcov potravín potvrdila aj štúdia zákazníckej skúsenosti, ktorú zrealizovala spoločnosť KPMG na Slovensku. "V Lidli sa dlhodobo snažia prinášať zákazníkom najlepší pomer ceny a kvality. Majú vlastné značky a sezónny sortiment, ktoré sú u Slovákov mimoriadne obľúbené. Zároveň sú aktívni v oblasti spoločenskej zodpovednosti, pretože si uvedomujú dopady svojich podnikateľských aktivít na krajinu ako takú. Prostredníctvom rôznych projektov podporujú zveľaďovanie komunít po celom Slovensku, aktivizujú sa pri ochrane klímy, a tiež sa snažia podporovať slovenských dodávateľov," konštatuje štúdia. Okrem Lidlu sa v top 10 neobjavil žiadny iný potravinový reťazec.

[1] Spomenuté vekové ohraničenie generácií platí pre všeobecnú populáciu vo veku 18-65 rokov. Zber dát bol realizovaný online metodológiou CASI na reprezentatívnej vzorke 1304 respondentov počas decembra 2020 a januára 2021.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Plastový odpad v Dunaji tvoria najmä obaly a PET fľaše

SAV.sk - pred 6 hod 58 min
Medzinárodný tím odborníkov zapojených do projektu PlasticFreeDanube mapoval stav znečistenia Dunaja a jeho brehov plastovým odpadom. Zameral sa na úsek medzi Viedňou a vodnou elektrárňou v Gabčíkove. Riešiteľmi projektu boli aj vedci z Ústavu polymérov SAV, ktorí skúmali do akej miery plasty znečisťujú vodné prostredie. Výsledky ich experimentov preukázali, že odpad z penového polystyrénu sa vo vode najrýchlejšie rozpadá na mikročastice. Odborníci spolu s dobrovoľníkmi vyzbierali počas trvania ...
Kategórie: Podporujeme

Tip: PULT Írske Hov.mäso - 7.19

Zlacnene.sk - pred 12 hod 10 min
Kategórie: Podporujeme

Respirátory pre školy. Bojovať proti Covidu-19 pomáha Novému Mestu aj transparentný účet

Banm.sk - pred 16 hod 10 min
Sumou viac ako 54 tisíc eur už prispeli bratislavskému Novému Mestu darcovia v rámci pomoci pri boji proti koronavírusu. Ešte v máji minulého roka ...
Kategórie: Samospráva

Spoločnosť Moderna aktualizuje stratégiu voči mutáciám koronavírusu a navyšuje investície do výroby vakcín

PRservis.sk - 25. február 2021

25.2.2021 - Moderna aktualizovala svoj výrobný plán na tento rok na 700 miliónov až miliardu dávok.

Biotechnologická spoločnosť Moderna na účely klinickej štúdie odoslala dávky svojej kandidátskej vakcíny mRNA-1273.351 proti juhoafrickej mutácii SARS-CoV-2 do americkej národnej agentúry pre zdravotnícky výskum National Institutes of Health (NIH).

Moderna zároveň predstavila dve stratégie pre prístup k relevantným mutáciám koronavírusu. Podľa prvej stratégie firma posúdi rôzne booster dávky vakcíny, aby sa zvýšila neutralizačná schopnosť proti príslušným mutáciám. Moderna plánuje vyhodnotiť tri prístupy k boosterom. Po prvé, posúdením kandidátskej booster dávky mRNA-1273.351 proti juhoafrickej mutácii. Po druhé, posúdením multivalentnej kandidátskej booster dávky mRNA-1273.211, ktorá v jednej vakcíne kombinuje mRNA-1273, schválenú vakcínu proti pôvodným kmeňom vírusu, a mRNA-1273.351. Po tretie, posúdením použitia tretej dávky vakcíny mRNA-1273 ako boostera pri hladine dávky 50 µg. V rámci druhej stratégie chce Moderna posúdiť mRNA-1273.351 a mRNA-1273.211 ako primárnu vakcinačnú sériu pre tých, ktorí ešte neboli očkovaní.

"Tešíme sa na začatie klinickej štúdie nášho variantného boosteru a sme vďační za pokračujúcu spoluprácu s NIH v boji proti tejto pandémii," uviedol Stéphane Bancel, výkonný riaditeľ spoločnosti Moderna. "S využitím flexibility našej platformy mRNA sa rýchlo posúvame k testovaniu aktualizácií vakcín, ktoré sa zameriavajú na objavujúce sa mutácie. Spoločnosť Moderna sa zaviazala vykonávať toľko aktualizácií našej vakcíny, koľko bude potrebné, kým nebude pandémia pod kontrolou. Chceme dokázať, že v prípade potreby je možné podať booster dávky na nižšej úrovni, čo nám umožní poskytnúť svetu na konci roku 2021 a v roku 2022 oveľa viac dávok, ak to bude potrebné."

Spoločnosť Moderna tiež ohlásila ďalšie kapitálové investície do zvyšovania globálnej výrobnej kapacity vakcín proti COVID-19. Plánovaná kapacita na rok 2022 sa zvýšila na 1,4 miliardy dávok pri dávke 100 μg. Nové kapitálové investície tiež umožnia dodatočnú výrobu súčasnej vakcíny od firmy Moderna a poskytnú flexibilitu pri riešení výroby potenciálnych boosterov proti mutáciám. Základný plán na rok 2021 sa zvýšil na 700 miliónov dávok s tým, že Moderna pracuje na dodaní až 1 miliardy dávok v tomto roku. Firma taktiež od americkej Správy potravín a liečiv (FDA) dostala pozitívnu spätnú väzbu k návrhu pridať viac dávok do každej liekovky s vakcínou. Moderna preto pracuje na pláne, ktorý umožní z každej liekovky odobrať až 15 dávok, a podľa potreby chce zapojiť aj ďalšie regulačné agentúry.

"Investujeme do tejto dodatočnej kapacity, ktorá nám pomôže zvýšiť produkciu a umožniť flexibilitu pri výrobe potenciálnych boosterov proti mutáciám," uviedol Stephane Bancel, výkonný riaditeľ spoločnosti Moderna. "Očakávame, že naše ďalšie kapitálové investície zvýšia našu kapacitu na 1,4 miliardy dávok v roku 2022 za predpokladu súčasnej dávky na úrovni 100 μg. Ak by si náš booster proti mutáciám vyžadoval nižšiu dávku, napríklad 50 μg, mohli by sme mať pre rok 2022 kapacitu viac ako 2 miliárd dávok."

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Skupina Bohemia Energy pokračuje v raste, tržby medziročne navýšila o 7 percent; Slovakia Energy zvýšila svoje tržby v roku 2020 o viac ako 25 percent

PRservis.sk - 25. február 2021

25.2.2021 - Energetická skupina Bohemia Energy i napriek koronavírusovej pandémii hlási ďalší rast. Celkové tržby skupiny predstavovali v minulom roku 23,06 mld. Kč/ 892,10 mil. eur, čo je medziročný nárast o 7 percent. Ku koncu roka 2020 skupina evidovala 1 230 808 zákazníkov a celkové dodávky energií dosiahli 10,91 TWh. Slovenský poskytovateľ energií si medziročne prilepšil nárastom počtu zákazníkov o 3,8 % a zvýšením tržieb o 25,7 %.

Slovakia Energy, ktorá je čo do počtu zákazníkov najväčším alternatívnym dodávateľom energií na Slovensku, utŕžila v minulom roku 3,09 mld. Kč/119,54 mil. eur (+25,7 % medziročne). V porovnaní s predchádzajúcim rokom pokračovala v raste počtu zákazníkov na celkových 307 770 (+3,8 % medziročne). V porovnaní s ostatnými členmi skupiny Bohemia Energy tak zaznamenala najväčší medziročný nárast tržieb. Aj v roku 2020 sa teda stala pre slovenských zákazníkov atraktívnou voľbou spomedzi ostatných dodávateľov energií.

Uplynulý rok bol nielen energetický trh, ale celá ekonomika, ovplyvnený predovšetkým koronavírusovou pandémiou. To sa odrazilo i na veľkoobchodných trhoch s elektrinou a zemným plynom. "Dynamický vývoj sa odohrával najmä na forwardových trhoch. Vďaka tomu, že dlhodobo držíme konzervatívnu nákupnú stratégiu a rovnako máme vytvorenú silnú finančnú stabilitu, majú naši zákazníci stálu istotu výhodných cien. Dramatický prepad zaznamenal vývoj cien na dennom trhu, a to od druhého kvartálu prakticky až do konca roku. Z tohto vývoja profitovali predovšetkým zákazníci, ktorí majú zjednané produkty s dynamickými cenami," komentuje Jiří Písařík, konateľ Slovakia Energy.

Veľká časť investícií v minulom roku smerovala predovšetkým do protipandemických opatrení. "Prakticky celú firmu sme vo veľmi krátkej dobe boli schopní presunúť na home office a zaistiť i naďalej kvalitný zákaznícky servis. Popri tom sme zaviedli rad inovácií, a to nielen v interných procesoch, ale napríklad i digitálny podpis, vďaka ktorému zákazníci môžu podpisovať zmluvné dokumenty v pohodlí svojho domova bez toho, že by museli niekam chodiť," dodáva Jiří Písařík.

V novembri 2020 prešla do vlastníctva Europe Easy Energy spoločnosť Energie ČS, dcérska spoločnosť Českej sporiteľne pre predaj elektriny a plynu. Táto akvizícia potvrdzuje dlhodobý záujem celej skupiny vytvárať synergie medzi energiami a financiami a zákazníkom popri výhodnej ponuke energetických riešení ponúkať i zaujímavé finančné služby.

Segment firemných zákazníkov bol ovplyvnený ako dopadmi koronavírusovej pandémie, tak zmenou biznisovej stratégie v spoločnosti Amper Market. "Nezameriavame sa na získanie čo najvyššieho objemu dodávok, ale na vytvorenie zmysluplnej štruktúry a profitability portfólia. Cieľom je byť profesionálnym partnerom predovšetkým stredne veľkým firmám, ktoré môžu najviac využiť naše skúsenosti, znalosti rizík a porozumenie ich potrebám," uvádza Jiří Písařík.

Výsledky ďalších spoločností skupiny Bohemia Energy

Bohemia Energy, líder skupiny, si aj naďalej dokázala udržať pozíciu najväčšieho alternatívneho dodávateľa energií v Českej republike. Spoločnosť vykázala v minulom roku tržby 10,12 mld. Kč/391,50 mil. eur (+ 6,5 % medziročne). V počte zákazníkov oproti minulému roku poklesla o 1,04 percenta. Elektrinu od nej k 31. decembru 2020 odoberalo 385 738 zákazníkov a plyn 189 714 zákazníkov.

U Comfort Energy medziročný 10,2 % pokles počtu odberateľov energií (súčasných celkovo 111 992) spôsobil v minulom roku i pokles tržieb. Tie dosiahli hodnoty 0,98 mld. Kč/37,91 mil. eur (- 5,3 % medziročne).

Tržby spoločnosti X Energie zostali stabilné, medziročne vzrástli o 0,1 % na 1,41 mld. Kč/54,54 mil. eur. Došlo k poklesu počtu zákazníkov o 7,59 % na celkových 100 127 odberateľov.

Europe Easy Energy ku koncu roka 2020 zásobovala energiami 61 364 odberných miest (-8 % medziročne). Tržby dosiahli hodnoty 1,06 mld. Kč/41 mil. eur, t.j. o 0,55 % nižšie než v roku 2019.

Amper Market, ktorý sa špecializuje na dodávky elektriny a plynu podnikom a verejnému sektoru, zaznamenal najmä vďaka plánovanej zmene stratégie v roku 2020 pokles v počte zákazníkov o 43 % na 13 225. Tržby spoločnosti dosiahli 3,05 mld. Kč/117,99 mil. eur (-50 %), a to najmä kvôli zníženiu dodávok elektriny pre Správu železničnej dopravy cesty (SŽDC).

Energie ČS sa stala súčasťou skupiny Bohemia Energy v novembri 2020. Tržby spoločnosti dosiahli 3,36 mld. Kč/129,98 mil. eur a počet odberateľov 60 878, z toho 43 275 elektriny a 17 603 zemného plynu.

Celkovo skupina Bohemia Energy svojim zákazníkom v roku 2020 dodala 5,68 TWh elektriny (-7,4 %) a 5,22 TWh plynu (+11,4 %). V poklese dodávky elektriny sa odrazilo zníženie o elektrinu dodávanú SŽDC spoločnosťou Amper Market.

Medziročné porovnanie tržieb energetickej skupiny Bohemia Energy:

2019 (mld. Kč)/(mil. eur)
2020 (mld. Kč)/(mil. eur)
meziročně (v %)

 Slovakia Energy
                  2,46/95,16
                       3,09/119,54
26 %

 Bohemia Energy
                  9,50/367,51
                     10,12/391,50
7 %

 Comfort Energy
                  1,03/39,84
                       0,98/37,91
-5 %

 Europe Easy Energy
                  1,07/41,39
                       1,06/41,00
-1 %

 X Energie
                  1,41/54,54
                       1,41/54,54
0 %

 Amper Market
                  6,10/235,98
                       3,05/117,99
-50 %

 Energie ČS a.s.
                      -
                       3,36/129,98

 Skupina
                21,57/834,46
                     23,06/892,10
7 %

Poznámka: Tržby sú vykázané bez vplyvu prefakturácií v rámci skupiny.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Stránky