RSS čítačka

COVID-19: Zatvorená trieda 2.C (ZŠ Hrnčiarska)

Humenne.sk - pred 1 hod 30 min

V súvislosti s výskytom koronavírusu COVID-19 u žiaka.

Kategórie: Samospráva

COVID-19: Zatvorená trieda 2.C (ZŠ Hrnčiarska)

Humenne.sk - pred 1 hod 30 min

V súvislosti s výskytom koronavírusu COVID-19 u žiaka.

Kategórie: Samospráva

OZNAM: Premiestnenie autobusovej zastávky

Humenne.sk - pred 1 hod 33 min

Kudlovská ulica č. 118 o približne 80 metrov v smere k otáčke autobusov.

Kategórie: Samospráva

OZNAM: Premiestnenie autobusovej zastávky

Humenne.sk - pred 1 hod 55 min

Kudlovská ulica č. 118 o približne 80 metrov v smere k otáčke autobusov.

Kategórie: Samospráva

Seriál Emily in Paris spája ikonický štýl a inovatívne technológie od Samsungu

PRservis.sk - pred 1 hod 58 min

18.1.2022 - Netflix a Samsung v druhej sérii obľúbeného seriálu spojili krásu Paríža s najnovšími módnymi vychytávkami, tentoraz aj v oblasti technológií.

Seriál Emily in Paris sa na Netflixe stal hitom a vyslúžil si aj nominácie na ceny Emmy. Tesne pred Vianocami sa jeho fanúšikovia dočkali druhej série, ktorá okrem modernej oslavy ikonického parížskeho štýlu ukazuje to najlepšie z dnešných prémiových technológií v spolupráci so spoločnosťou Samsung.

Prvá séria pozvala divákov nahliadnuť do francúzskej módy a kultúry. Preniesla ich do mesta na Seine cez krásne scény a typicky parížske postavy, čo tiež prispelo k úspechu seriálu spolu s medzinárodným obsadením. K výrazným postavám patrí aj Sylvie Grateau, šéfka hlavnej postavy Emily a riaditeľka luxusnej marketingovej agentúry Savoir. Hrá ju ambasádorka Samsungu Philippine Leroy-Beaulieu.

Postava Sylvie stelesňuje skutočne štýlovú autoritu. Je skvelá vo svojej práci, silná, dominantná a "chic" bez námahy. Stala sa jednou z najrozpoznateľnejších a najobľúbenejších postáv prvej série seriálu.

V druhej sérii sa Sylvie snaží držať krok so svojím osobným aj profesionálnym životom s pomocou štýlového a rýchleho smartfónu Samsung Galaxy Z Flip 5G, s ktorým udržiava Emily a zvyšok agentúry neustále v strehu.

Sylvie však nie je jediná, kto môže ťažiť z pôvabu Galaxy Z Flip 5G. So spustením druhej série priniesli Samsung a Netflix kultový štýl a inovatívne technológie fanúšikom Emily in Paris prostredníctvom komplexnej kampane. Zahŕňala offline reklamy, obsah na sociálnych sieťach a u influencerov, ako aj TikTok filter, s ktorým si fanúšikovia mohli užiť seriál novým spôsobom, cez objektív Galaxy Z Flip 5G. Ten im umožnil stať sa hlavou postavou na ich vlastnom animovanom plagáte v štýle Emily in Paris. Filter pred nimi roztvorí telefón, čím ich umiestni priamo pod ikonu Paríža – Eiffelovu vežu.

"V Samsungu sme neustále na tepe kreativity a inovácií. Sme nadšení zo spolupráce s Netflixom na druhej sérii ich seriálového hitu Emily in Paris. Sylvie narába s Galaxy Z Flip 5G presne tak, ako to tomuto zariadeniu pristane. Tešíme sa na ďalšie prehĺbenie tohto partnerstva," hovorí Benjamin Braun, marketingový riaditeľ Samsung pre Európu.

Najnovšia línia prémiových produktov Samsungu ukazuje schopnosť značky kombinovať inovácie so štýlom. V seriáli Emily in Paris to dokazujú:

Galaxy Z Flip 5G: Inovatívny skladací telefón vyvinuli pre trendsetterov a pre ľudí, ktorí radi robia viac vecí naraz a chcú jednoducho prejsť od fotenia perfektnej selfie k posielaniu dôležitých e-mailov alebo si na cestách pozrieť najnovšiu epizódu seriálu.
Galaxy Watch3: Štýlové a funkčné hodinky umožňujú sledovať všetky dôležité zdravotné ukazovatele rovno na zápästí. Aj na obyčajnej prechádzke sa môžete cítiť ako na móle.
Serif: Jedinečný televízor spája výrazný dizajn a až prekvapujúco kvalitný obraz do zážitku z pozerania. Akoby ste sa naozaj prechádzali cez Musée D’Orsay.
Sero: Revolučný Sero TV je celosvetovo prvý dizajnový televízor, ktorý umožňuje hladko prechádzať medzi horizontálne a vertikálne otočeným obsahom. Čiže môžete na ňom jednoducho pozerať aj Netflix, aj obsah sociálnych sietí z mobilu.
Bespoke Cube: Kompaktná multifunkčná chladnička je riešením, ktoré doma jednoducho umiestnite kdekoľvek. Dlhšie čerstvé udrží čokoľvek od vína po kozmetiku.
Bespoke Fridge Freezer: Modulárna mraznička prinesie do vášho domova inovatívne technológie, ktoré sa prispôsobia vašim potrebám.

Druhú sériu seriálu Emily in Paris môžete na Netflixe pozerať od 22. decembra 2021. Streamovacia služba už potvrdila aj nakrúcanie 3. a 4. série.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Objavte krásu zimy a zapojte sa do medzinárodnej fotografickej súťaže #winterspi-rationsk s Answear.sk

PRservis.sk - pred 1 hod 58 min

18.1.2022 - Zima má svoje jedinečné čaro. Neexistuje lepšie ročné obdobie na to, aby ste si zababušení do vašej obľúbenej deky s horúcou čokoládou v ruke vychutnali knihy či filmy, na ktoré ste doteraz nemali čas. Pre fanúšikov zimných športov je toto obdobie ako stvorené na vybláznenie sa na svahu, či na túry po horách alebo korčuľovanie. Nechajte sa inšpirovať a ukážte svoju vlastnú definíciu #winterspirationsk v medzinárodnej fotografickej súťaži s Answear.sk.

Začiatok roka je ideálny čas na objavovanie nových vášní, plnenie snov a plánovanie ďalších dobrodružstiev. Aj keď atmosféra za oknom býva zvyčajne skutočne mrazivá a zasnežená, môže vás motivovať k hľadaniu nových, neobjavených aktivít. Ukážte nám, čo radi robíte v tomto ročnom období, objavte krásy zimy a inšpirujte ostatných k zimným aktivitám. Naučte sa pliesť, zahrajte si spoločenské hry s priateľmi alebo sa spusťte na sánkach z neďalekého kopca - nápadov je veľa. Zachyťte tieto magické okamihy na fotografii alebo videu, inšpirujte ostatných k objavovaniu čara zimy a vyhrajte atraktívne ceny! Okrem radosti zo zimnej zábavy a krásnej prírody môžete súťažiť o finančnú odmenu vo výške 700 eur v hotovosti či 5 x nákupnú poukážku v hodnote 50 eur, ktoré využijete pri svojom ďalšom nákupe na Answear.sk. Súťaž prebieha do 15. februára 2022.

Vezmite si do ruky fotoaparát alebo smartfón a poďte súťažiť

Zapojte sa s módnym e-shopom Answear.sk do medzinárodnej fotografickej súťaže #winterspirationsk. Pravidlá sú úplne jednoduché. Na zaradenie do súťaže stačí urobiť fotografiu či video, v ktorom zachytíte svoju zimnú inšpiráciu. Príspevky zverejnite na svojom profile na Instagrame s použitím hashtagov  #winterspirationsk, #answear_sk. V príspevku nezabudnite označiť aj profil @answear_sk.

Kto bude hodnotiť súťažné príspevky?

Zaslané fotografie a videá budú hodnotiť odborníci, ktorí majú radi zimu a inšpiráciu vidia na každom kroku. Jednou z nich je víťazka predchádzajúce Answear.sk súťaže "LIFESPIRATION STARTS HERE"  Sofia Vargová, ktorá je okrem iného vyštudovaná kynologička, zanietená ekologička, fotografka a cestovateľka. Ďalším z porotcov je vášnivý cestovateľ a zakladateľ jedného z najčítanejších cestovateľských blogov na Slovensku - bezmapy.com - Milan Bardún. Trio porotcov uzatvára bývalá profesionálna snowboardistka, úspešná podnikateľka, aktívna žena a mama dvoch detí, ktorá svojim prístupom k životu inšpiruje mnohé Slovenky -  Baša Števulová.

Načerpajte inšpiráciu

Nápady nájdete aj na profiloch ambasádorov, ktorých značka zapojila do súťaže. Inšpirovať sa môžete na instagramovom účte Ivany Antal aka @sweetladylollipop - módnej blogerky a milovníčky zážitkov, Adriany Žiačkovej aka @adriazia - kreatívnej duše, ktorá stojí za značkou vyšívaných obrazov Dekorazia, Milana Bardúna aka @milanbezmapy - nekonvenčného cestovateľa, milovníka netradičných destinácií a zakladateľa úspešného cestovateľského blogu bezmapy.com či Barbory Oparty @baskaoparty - fotografky a milovníčky prírody.

Neváhajte a ukážte nám svoju #winterspirationsk! Vezmite fotoaparát a vyrazte!

Podrobnosti o súťaži a presné pravidlá nájdete na tomto odkaze.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Bio vrecúšková polievka? Bio bujón? Áno, bio dehydrované potraviny sú tu!

PRservis.sk - pred 3 hod 58 min

18.1.2022 - Biopotraviny sú certifikované a označené rastlinné či živočíšne produkty kontrolovaného ekologického poľnohospodárstva. Podliehajú prísnej kontrole pri pestovaní, spracovaní aj skladovaní. V porovnaní s konvenčnými potravinárskymi výrobkami musia byť vyrobené len zo surovín vypestovaných ekologickým spôsobom, ako napríklad: pestovanie pôvodných odrôd, striedanie plodín, užitočný hmyz a mechanické opatrenia, ako je okopávanie. Zároveň sa používajú hlavne hnojivá ako kompost alebo maštaľný hnoj, v ktorých je dusík prirodzene viazaný. V prípade mäsa, v bio kvalite nesmie obsahovať antibiotiká, rastové hormóny a podobne.

Nečudo preto, že obľuba biopotravín kontinuálne rastie, a to aj napriek tomu, že ich cena je obvykle o niečo vyššia než cena bežných potravín. Čo je logické, pretože náklady na výrobu biopotravín sú vyššie vďaka tomu, že musia spĺňať všetky prísne normy a požiadavky, ktoré idú nad rámec tých, ktoré platia pre bežné potraviny.

Bio výrobky prenikli aj do segmentu dehydrovaných potravín

Zvýšený dopyt po bio produktoch bol zaznamenaný aj na Slovensku. Výroba bio výrobkov preto preniká aj tam, kde by si to bežný konzument ešte donedávna nevedel ani predstaviť. Napríklad do oblasti dehydrovaných potravín a bujónov. Závod Carpathia Nestlé v Prievidzi uviedol na slovenský trh prvú bio vrecúškovú polievku. "Všetky zeleninové aj mäsové zložky našej Bio kuracej polievky s cestovinami boli vypestované podľa prísnych pravidiel platných pre biopotraviny a pochádzajú od certifikovaných dodávateľov," hovorí RNDr. Jaroslav Žiak PhD., manažér vývoja v závode v Prievidzi.

Pre stabilných spotrebiteľov vrecúškových polievok môže byť dôležitou otázkou, či pri bio výrobkoch nedochádza k zmene chuti, na ktorú sú dlhodobo zvyknutí. Autori receptúry však ubezpečujú, že zákazník pocíti viac prirodzenú a prírodnú chuť, pričom môže oscilovať nanajvýš farebná škála, čo je spôsobené sezónnosťou pestovania a poveternostnými podmienkami.

Bio výrobky na export

Napokon, s výrobou bio produktov majú v prievidzskom závode už bohaté skúsenosti. Hoci ich Bio kuracia polievka s cestovinami patrí medzi prvé, ktorá spoločne s Bio rajčinovou polievkou na toskánsky spôsob a Bio zemiakovou polievkou smeruje na slovenský trh, na zahraničné trhy ich vyrábajú a dodávajú už dlhšiu dobu. A nejde iba o vrecúškové polievky, ale napríklad aj o bujóny. "Veľká časť našej produkcie bio bujónov smeruje na vyspelé zahraničné trhy ako napríklad do Francúzska, ale aj do Pobaltských krajín – Litvy, Lotyšska a Estónska. Polievky vyrábame hlavne pre nemecký a rakúsky trh. Kulinárstvo je v týchto krajinách na vysokej úrovni. Preto fakt, že na týchto trhoch je o naše bio výrobky veľký záujem je najlepším svedectvom ich kvality," dopĺňa Jaroslav Žiak.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Webová stránka obce - informácia

Jakubany.sk - pred 6 hod 3 min
Obec Jakubany dáva do pozornosti novú funkciu zobrazovania kalendára ZBERU ODPADU - separovaný a komunálny na webovej stránke obce. V dolnej časti webovej stránky nájdete najbližší termín zberu, po kliknutí na ZOBRZIŤ VIAC+ sa Vám zobrazí kalendár zberu na celý rok 2022. Nachádza sa tam aj funkcia VYTLAČIŤ kalendár zberu.
Kategórie: Samospráva

CYKLOTRASA HUBKOVÁ bližšie k vyznačeniu

Humenne.sk - 17. január 2022

Lesy SR, š.p., OZ Vranov n/T. žiadosť Mesta Humenné odsúhlasili.

Kategórie: Samospráva

CYKLOTRASA HUBKOVÁ bližšie k vyznačeniu

Humenne.sk - 17. január 2022

Lesy SR, š.p., OZ Vranov n/T. žiadosť Mesta Humenné odsúhlasili.

Kategórie: Samospráva

Podpora opatrovateľskej služby Stará Ľubovňa II

StaraLubovna.sk - 17. január 2022
Cieľom projektu je zabezpečiť dostupnosť domácej opatrovateľskej služby za účelom predchádzania umiestňovania klientov do pobytových zariadení.
Kategórie: Samospráva

V roku 2021 zdravotní klauni zrealizovali 2 124 klauniád

PRservis.sk - 17. január 2022

17.1.2022 - V roku 2021 zrealizovali profesionálni zdravotní klauni celkom 2 124 klauniád*. Návštevy nemocničných oddelení a seniorských zariadení nahradili zdravotní klauni kvôli vážnej epidemickej situácii hlavne v úvodných mesiacoch roka 2021 klaunovaním cez videohovory či pred nemocnicami. Z celkového počtu sa online formou v minulom roku uskutočnilo 254 klauniád.

"Smiech a humor sú v tomto období plnom stresu, napätia a frustrácie nesmierne potrebné, lebo nám pomáhajú prekonať ťažké chvíle a zdanlivo beznádejné situácie, ktorým sme kvôli pandémii COVID-19 vystavení,” hovorí výkonný riaditeľ o. z. ČERVENÝ NOS Clowndoctors Milan Šagát. "Preto som veľmi rád, že sa nám vďaka dôvere zo strany nemocníc, a seniorských zariadení, ale aj vďaka našim darcom podarilo v tomto roku priniesť radosť a smiech počas 2 124 klauniád, čo zahŕňalo tisícky hodín klaunského humoru pre tých, ktorí to potrebovali.”

Humor je dôležitý aj pre personál

Základný program združenia - zdravotné klauniády na izbách detských oddelení či  v čakárňach odborných ambulantných lekárov, predstavovali 1 270 návštev. Z nich bolo 167 online formou.

V rámci programu N.O.S. zdravotní klauni odprevádzali deti na operácie počas 132 dopoludní vo všetkých troch detských nemocniciach - v NÚDCH Bratislava, v DFNsP Banská Bystrica a v DFN Košice.

Náladu pacientov pri vstupe do nemocníc zlepšovali zdravotní klauni  97-krát. "Na Deň sestier  sme vítali do rannej služby dokonca i personál nemocníc, ktorý je pandémiou veľmi zasiahnutý a vyčerpaný,” hovorí umelecký riaditeľ Červeného nosa Pavel Mihaľák. "Vnímame, že sestry aj lekári potrebujú podporu, ktorú sa im prostredníctvom humoru snažíme poskytnúť aj my počas každej klauniády na oddelení.”

Cirkus Paciento online aj v šapitó

Obľúbený celotýždňový program Cirkus Paciento pripravili zdravotní klauni prvýkrát v histórii v online priestore a to hneď dvakrát – pre deti v Psychiatrickej nemocnici v Kremnici a na Psychiatrickej klinike UN Martin. Počas leta zdravotní klauni postavili cirkusové šapitó trikrát - pri  liečebnom ústave Marína v Kováčovej, pri NÚTaRCH v Dolnom Smokovci a pri Detskej psychiatrickej liečebni Hraň. Na jeseň sa klaunským zručnostiam priučili detskí onkologickí pacienti v NÚDCH Bratislava a v DFN Košice.

S programom Prezuvky máme navštívili zdravotní klauni domácnosti s ťažko chorými deťmi v dlhodobej intenzívnej domácej starostlivosti 17-krát osobne a 51-krát virtuálne. 

Za seniormi zavítali 152-krát, pritom 116-krát naživo a 36-krát online.

Klauni aj pri očkovaní

Prítomnosť zdravotných klaunov ocenili minulý rok aj návštevníci vakcinačných centier, kde sa v spolupráci so samosprávnymi krajmi uskutočnilo dokopy 351 klauniád. "Existujú výnimočné situácie, keď zdravotných klaunov možno stretnúť mimo nemocnice, ak tam ich prítomnosť má svoje opodstatnenie,” vysvetľuje umelecký riaditeľ Pavel Mihaľák. "Takým miestom boli vlani vakcinačné centrá, kde zdravotní klauni pomohli, aby očkovaným rýchlejšie plynul čas, ale hlavne, aby rozptýlili stres, nervozitu a navodili lepšiu náladu. Aktuálne pociťujeme veľký záujem o prítomnosť klaunov počas očkovania detí.”

Noví klauni aj výkonný riaditeľ

Zdravotní klauni sa aj počas roku 2021 intenzívne vzdelávali a ku koncu roka malo združenie už 38 medzinárodne certifikovaných klaunov.

Koronakríza skomplikovala viackolový výberový workshop, preto bol konkurz na nových klaunov z roku 2020 ukončený až v roku 2021, keď do klaunského tímu pribudli štyria noví členovia. V októbri 2021 zahájil Červený nos ďalší výberový proces, ktorý by mal byť v prípade priaznivej situácie ukončený v priebehu tohto roka.

Predošlý rok priniesol významnú zmenu vo vedení združenia: Zuzanu Ambro, ktorá odišla na materskú dovolenku,  vymenil na poste výkonného riaditeľa Milan Šagát. V minulosti pracoval v Nadácii Pontis a 10 rokov pôsobil v organizácii Via Iuris, kde bol posledných 6 rokov výkonným riaditeľom.

Najviac darov od individuálnych darcov

Ani v roku  2021 združenie výrazne nepocítilo dopad koronakrízy na prijatých daroch od svojich darcov. "Naši podporovatelia boli dôležitou súčasťou nášho príbehu aj v roku 2021. Práve vďaka nim dochádza k zázračným momentom, ktoré menia smútok a strach na smiech a pohodu,” zdôrazňuje Milan Šagát. V roku 2021 tvorili príjmy od individuálnych darcov najväčšiu časť (77 %) celkových príjmov združenia.  Významnú časť (až 16 %) tvoria príspevky z asignácie z dane. Dary od firiem predstavujú spolu 4% celkových príjmov, granty približne 1%. "Významným bol napr. grant od nášho dlhoročného partnera - Nadácie Slovenskej sporiteľne, ktorý združenie využilo na pokrytie nákladov spojených s organizáciou programu Cirkus Paciento v Detskej psychiatrickej liečebni Hraň," uvádza Milan Šagát. K ostatným patria napríklad príjmy z predaja knihy Na zázraky máme nos či iných produktov.

Rok 2022 by chcelo združenie venovať rozvoju a vzdelávaniu klaunského aj administratívneho tímu. V rámci svojej misie má v pláne rozšíriť program N.O.S. (odprevádzanie detí na operačnú sálu) do Univerzitnej nemocnice Martin. Aj v tomto roku sa združenie uchádza o 2 % z dane.

Celú Záverečnú správu o.z. ČERVENÝ NOS Clowndoctors za rok 2021 nájdete tu: Záverečná správa

*Zdravotná klauniáda - ide spravidla o klaunskú návštevu, ktorú dvojica klaunov realizuje od izby k izbe na jednom alebo viacerých oddeleniach nemocnice, alebo v seniorskom zariadení. Klauniáda trvá štandardne približne 3 hodiny. Zdravotní klauni sú okrem iného vyškolení aj v oblasti hygienických pravidiel v zdravotníctve. Sú plne zaočkovaní a pravidelne testovaní. Majú dôveru nemocníc, ktorým záleží na psychickom rozpoložení pacientov. Aj preto sú zdravotní klauni z Červeného nosa samozrejmou súčasťou väčšiny detských oddelení na Slovensku. Aktuálne združenie spolupracuje s vyše 60 profesionálnymi zdravotnými klaunmi.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Peniaze sú jedným z dôvodov, prečo je dnešok štatisticky najdepresívnejší deň v roku. Tretina Slovákov vidí svoju budúcu finančnú situáciu skepticky

PRservis.sk - 17. január 2022

17.1.2022 - Koniec sviatkov, dlhé zimné večery či nedostatok peňazí z dôvodu zvýšených koncoročných výdavkov robia z dneška "papierovo" najdepresívnejší deň v roku. Tzv. Blue Monday pripadá každoročne na tretí januárový pondelok. Pocit depresie môže navyše umocniť aj aktuálne pandemické obdobie, ale aj ekonomická situácia.

Pondelky patria medzi najmenej obľúbené dni v týždni a často im predchádza tzv. nedeľná neuróza, pocit úzkosti a depresie z nadchádzajúceho dňa. Navyše, keď sa k tomu pridá fakt, že už máme po sviatkoch a dovolenkách, v práci nás čakajú nové povinnosti, vonku je ešte stále zimaskoro sa stmieva, môžeme subjektívne prežívať frustráciu.

"Dôvodom takéhoto vnímania môžu byť obavy o budúcnosť, pocity menejcennosti či nedôvery vo svoje vlastné schopnosti. Na druhej strane však môžeme Blue Monday vnímať aj ako zlomový bod, kedy staré životné stereotypy padnú a my pocítime potrebu zmeny. Môžeme si stanoviť nové ciele, ktoré vychádzajú z reálneho uvedomenia našich potrieb. Teda nie tých, ktoré od nás očakáva okolie, ale takých, aké vychádzajú z nás," hovorí psychologička Júlia Šichmanová. Podľa jej slov je práve začiatok nového roka príležitosťou dať si predsavzatia a plány do budúcnosti.

Úlohu v rámci Blue Monday a jeho vnímania však zohrávajú aj financie. Záver roka je obdobím, kedy máme v súvislosti s vianočnými sviatkami zvýšené výdavky, ktorých dopad si začíname postupne uvedomovať a pociťovať začiatkom roka. Navyše, v kombinácii s meniacou sa ekonomickou situáciou (rastúca inflácia resp. zdražovanie), ako aj aktuálnou pandemickou dobou môže byť vnímanie našej finančnej situácie ešte senzitívnejšie.

"Viac ako polovica (56%) ľudí na Slovensku považuje svoju súčasnú finančnú situáciu za nepriaznivú. Za posledný rok sa tento stav pre väčšinu nezmenil a rovnaký počet ľudí je presvedčených, že sa v najbližšom čase ani nezlepší. Tretina Slovákov dokonca vníma svoju budúcu finančnú situáciu horšie, ako tú aktuálnu," vysvetľuje Linda Valko Gáliková, PR manažérka 365.bank.

Finančný stres možno podľa nej začať riešiť detailnou revíziou príjmov a výdavkov a ich cieľavedomým plánovaním. Podľa toho si možno následne nastaviť mesačný rozpočet, pričom ideálne finančné miery sú 40, 30, 20, 10. V zmysle toho by 40 % príjmu malo smerovať na uhradenie pravidelných bežných výdavkov, tretina rozpočtu by mala slúžiť na pokrytie finančných záväzkov ako sú úver, alebo hypotéka a pätina na strednodobé či dlhodobé sporenia, resp. investovanie. Desatina z mesačného príjmu by mala slúžiť na vytváranie pravidelnej finančnej rezervy.

Znížiť stav pociťovanej úzkosti či depresie možno pravidelným cvičením, pobytom na čerstvom vzduchu, ale aj trávením času so svojimi blízkymi, rodinou či koníčkami. Nemenej dôležité je vyvažovať pracovný a súkromný život. Podľa Šichmanovej je práve duševné zdravie oblasť, ktorá sa v dnešnej aktívnej spoločnosti často zanedbáva, a preto jej treba venovať patričnú pozornosť. V prípade potreby odporúča vyhľadať odborníka, s ktorým možno v dôvernej atmosfére konzultovať svoje prežívanie, získať podporu či možnosť pozrieť sa na svoju situáciu z iného uhla pohľadu.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Stránky