PRservis.sk

Subscribe to kanál správ PRservis.sk
tlačové správy, vyhlásenia a oznamy
Aktualizácie: pred 18 min 24 s

Carvago.com na Slovensku povedie Viktor Holík

pred 6 hod 53 min

27.7.2021 - Vedenie slovenského zastúpenia online trhoviska jazdených áut Carvago.com aktuálne posilňujú country manager Viktor Holík a šéf predaja Peter Boška. Ich ambíciou je poskytnúť slovenským zákazníkom jednoduchý prístup k takmer miliónu kvalitných jazdených áut z celej Európy s komplexnými službami na trhu vrátane financovania, predĺženej záruky 6 mesiacov a možnosti vrátiť auto do 14 dní od online nákupu.

Chceme ľuďom pomôcť kúpiť si auto, ktoré reálne chcú

Viktor Holík pôsobí celú svoju profesionálnu kariéru v oblasti automotive. Začínal v BMW Group, následne pracoval v spoločnostiach SCANIA, Business Development manager v spoločnosti Peugeot Slovensko a naposledy ako Regional Sales Manager v spoločnosti FORD TRUCKS SLOVENSKO. V Carvago.com bude pôsobiť ako Country Manager. "Na projekte Carvago.com ma od prvej chvíle zaujal revolučný biznis model, ktorý úplne mení spôsob kupovania jazdených áut v Európe. Naším cieľom je naplno sa etablovať na slovenskom trhu ako prvá voľba pri kúpe jazdeného auta a získať maximálnu dôveru zákazníkov," hovorí V. Holík. Viac informácií o kariére V. Holíka na LinkedIn.

Peter Boška je človek zo skúsenosťami z riadenia call centra spoločnosti zameranej na poskytovanie služieb dopravcom a divízie služieb zákazníkom spoločnosti Porsche Česká republika. V Carvago.com bude viesť predaj. "Vďaka online trhovisku Carvago.com už nemusí  nikto na Slovensku robiť kompromisy pri kúpe auta. Už za prvé týždne fungovania na Slovensku vidíme, ako výrazne sa odlišuje štatistika predávaných áut v lokálnych autobazároch od toho, na čom chcú Slováci skutočne jazdiť. Budeme pracovať intenzívne na tom, aby bol každý zákazník u nás spokojný a vybral si také auto, ktoré potrebuje alebo si ho vysníval," povedal P. Boška. Viac informácií o kariéra P. Bošku na LinkedIn.

AKO CARVAGO FUNGUJE

Carvago.com prináša na Slovensko svoju celoeurópsky unikátnu službu pre online nákup jazdených áut, ktorá kompletne mení zaužívané štandardy automobilového trhu. V Európe je v ponuke približne 6 miliónov áut, Carvago na základe algoritmu, ktorý hodnotí rôzne parametre, filtruje z tejto skupiny približne 750-tisíc okamžite dostupných áut zo 14 krajín Európy s vekom do 10 rokov a nájazdom maximálne 150 000 kilometrov. Keď zákazník prejaví záujem o konkrétne auto, jeho technický stav Carvago.com kompletne preveruje v rámci  certifikovanej technickej inšpekcie CarAudit. Ak kontrola zistí na aute vážne nedostatky alebo je auto inak rizikové, Carvago záujemcovi odporučí iné alternatívy a celý proces kontroly sa opakuje (bez akýchkoľvek dodatočných nákladov na strane zákazníka). K zákazníkom sa tak dostanú výlučne autá v bezchybnom technickom stave. Na každé auto služba bezplatne poskytuje šesťmesačnú predĺženú záruku, ktorú si zákazník môže predĺžiť až na 2 roky.

Ďalšou novinkou, ktorú prináša online predaj jazdených vozidiel v podaní Carvago.com, je možnosť vrátiť auto bez uvedenia dôvodu do 14 dní. Týmto krokom predaj jazdených áut po prvýkrát vstupuje do plnohodnotného online predaja a zákazník môže pri nákupe využiť všetky možnosti, ktoré mu dáva európska legislatíva pri kúpe tovaru cez internet.

Profil Carvago.com

Carvago je prvé európske online trhovisko jazdených áut, ktoré dáva zákazníkom možnosť kúpiť si jazdené vozidlo kompletne online so zaistením financovania (vrátane áut zo zahraničia), poistenia, predĺženej záruky v trvaní až 2 roky a dopravy vozidla až ku dverám s garantovanou dodacou dobou do 20 pracovných dní. Carvago má v ponuke viac ako 750-tisíc vybraných áut vo veku do 10 rokov a nájazdom max. 150-tisíc kilometrov a okrem retailového predaja pre koncových zákazníkov pôsobí aj na B2B trhu, kde spolupracuje s viac ako 400 obchodnými partnermi zo 14 krajín Európy. Carvago aktuálne pôsobí na 7 európskych trhoch s plánmi na ďalšiu expanziu v najbližších 3 rokoch. Video o tom, ako funguje Carvago.

Viac informácií na www.carvago.com.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Prichádza izraelský anjel pomsty!

pred 6 hod 53 min

27.7.2021 - Špionážny triler nabitý akciou, napätím, medzinárodnými intrigami a vysokými stávkami. Daniel Silva píše strhujúco, premyslene a právom patrí medzi TOP autorov špionážnych trilerov. Dych rozhodne nestráca ani v príbehu Prípad Caravaggio, v ktorej ide o nádherný oltárny obraz od majstrovského maliara.

Trilery Daniela Silvu sú podľa The New York Times presvedčivé, napínavé a brilantné. Jeho hrdinu, izraelského anjela pomsty Gabriela Allona si jednoducho obľúbite. A rovnako je to aj v najnovšom príbehu Prípad Caravaggio.

Legendárny špión a reštaurátor Gabriel Allon v Benátkach reštauruje obraz od Veroneseho, keď dostane naliehavú správu z talianskej polície. Jeho priateľ, výstredný londýnsky obchodník s umením Julian Isherwood, sa ocitol vo väzbe ako podozrivý v prípade vraždy.
Obeťou je Jack Bradshaw, bývalý britský diplomat a špión, ktorý obchodoval s ukradnutými obrazmi a predával ich neznámemu klientovi. Medzi stratenými dielami je aj Caravaggiov nádherný oltárny obraz.

Ak chce Allon dokázať priateľovu nevinu, musí vypátrať tento vzácny obraz a odhaliť totožnosť záhadného zberateľa.
A tak sa pustí do napínavého pátrania, ktoré ho zavedie do vysvietených ulíc Paríža a Londýna, do podsvetia Marseille a Korziky, a napokon až do malej súkromnej banky v rakúskom Linzi. Je to mimoriadne riskantná operácia a čas na jej úspešné zavŕšenie sa rýchlo kráti...

"Silvov Prípad Caravaggio je fenomenálny. Doteraz najlepšia jeho kniha. A to je obrovská poklona, pretože každý jeho román je jedinečný a úžasný."Naples Daily News

Prečítajte si úryvok z  trileru Prípad Caravaggio: BENÁTKY

Gabriel pracoval na Veroneseho obraze, až kým okná v kostolnej lodi nezastrela tma. Potom zavolal Francescovi Tiepolovi a oznámil mu, že ho generál Cesare Ferrari poveril tajnou úlohou. Podrobnosti si nechal pre seba.
"Ako dlho budeš preč?" spýtal sa Tiepolo.
"Deň-dva," odpovedal Gabriel. "Možno mesiac."
"Čo mám povedať ostatným?"
"Že som zomrel. Antoniovi to určite zlepší náladu."
Gabriel urobil na svojej plošine väčší poriadok než zvyčajne a vyšiel do chladného večera. Zvolil tú istú trasu ako každý deň – na sever cez San Polo a Cannareggio až k jedinému železnému mostu v Benátkach. V stredoveku stála uprostred mosta brána a v noci ju strážila kresťanská hliadka, aby nikto z uväznených na druhej strane nemohol ujsť. Teraz bol most prázdny, iba osamelá čajka zlovestne zagánila na Gabriela, keď kráčal okolo nej.
Vošiel do tmavého podchodu. Na konci sa pred ním otvorilo široké námestie Campo del Ghetto Nuovo, srdce starobylého benátskeho geta. Prešiel cez námestie a zastal pred dverami s číslom 2899. Na malej mosadznej tabuľke stálo: COMMUNITÀ EBRÀICA DI VENEZIA, Židovská náboženská obec v Benátkach. Zazvonil a inštinktívne odvrátil tvár od bezpečnostnej kamery.
"Čo si želáte?" ozval sa známy ženský hlas.
"To som ja."
"Kto ja?"
"Otvor, Chiara."
Ozval sa bzučiak a šťuknutie, dvere sa otvorili. Gabriel vošiel do úzkej chodby a pokračoval až k ďalším dverám, ktoré sa automaticky otvorili, keď sa k nim priblížil. V neveľkej kancelárii sedela Chiara za stolom, na ktorom vládol poriadok. Mala na sebe biely sveter, béžové legíny a kožené čižmy. Husté gaštanové vlasy jej splývali na plecia zakryté hodvábnou šatkou, ktorú jej Gabriel kúpil na Korzike. Odolal pokušeniu pobozkať ju na plné pery. Nezdalo sa mu vhodné prejavovať city recepčnej hlavného benátskeho rabína, aj keď tá recepčná bola zhodou okolností rabínova oddaná dcéra.
Chiara chcela niečo povedať, ale zabránilo jej v tom zvonenie telefónu. Gabriel si sadol na okraj stola a počúval, ako rieši malú krízu, čo postihla zmenšujúcu sa obec veriacich. Ešte vždy vyzerala ako krásna mladá žena, ktorú spoznal pred desiatimi rokmi, keď prišiel za rabínom Jacobom Zollim po informácie o osude talianskych Židov počas druhej svetovej vojny. Gabriel vtedy netušil, že Chiara je izraelská tajná agentka, ani že ju na Bulvári kráľa Saula poverili, aby ho nespúšťala z očí, keď reštauroval oltárny obraz v Kostole svätého Zachariáša. Dozvedel sa to zakrátko v Ríme, po prestrelke s talianskou políciou. Gabriel bol vtedy zatvorený v bezpečnom byte s Chiarou a zúfalo túžil dotknúť sa jej. Nakoniec počkal, kým sa prípad vyrieši a vrátia sa do Benátok. Tam, v dome pri kanáli v Cannareggiu, sa prvý raz milovali v čerstvo prezlečenej posteli. Bolo to ako milovať sa s postavou namaľovanou štetcom Veroneseho.
Keď sa stretli prvýkrát, Chiara ho ponúkla kávou. Teraz už kávu nepila, iba vodu a ovocný džús z plastovej fľaše, ktorú mala stále poruke. Bola to jediná vonkajšia známka toho, že po dlhom zápase s neplodnosťou konečne otehotnela a čaká dvojčatá. Chiara sa nebránila nevyhnutnému priberaniu diétou ani cvičením, považovala to za ďalšiu posadnutosť, ktorú svetu priniesli Američania. Srdcom bola Benátčanka a Benátčania necvičia na strojoch a nedvíhajú činky, aby mali mocnejšie svaly. Dobre jedia, pijú, milujú sa, a ak zatúžia po troške pohybu, prechádzajú sa po piesku v Lide alebo zájdu do Zattere na zmrzlinu.
Chiara položila slúchadlo a zahľadela sa na manžela. Jej oči mali farbu karamelu so zlatými fliačikmi, Gabrielovi sa ešte nepodarilo zobraziť tú kombináciu na plátne úplne verne. V tej chvíli jej oči žiarili. Je šťastná, pomyslel si, šťastnejšia ako kedykoľvek predtým. Odrazu nemal srdce povedať jej, že generál Ferrari prišiel ako veľká voda a všetko pokazil.
"Ako sa cítiš?" spýtal sa.
Chiara zagúľala očami a napila sa z plastovej fľaše.
"Čo som povedal?"
"Nemusíš sa ustavične vypytovať, ako sa cítim."
"Chcem, aby si vedela, že mi na tebe záleží."
"Viem, že ti na mne záleží, miláčik. Lenže ja nie som na smrť chorá. Som iba tehotná."
"Čo sa mám pýtať?"
"Napríklad, čo chcem na večeru."
"Padám od hladu," povedal Gabriel.
"Ja som hladná stále."
"Pôjdeme do reštaurácie?"
"Nie, mám chuť variť."
"Cítiš sa na to?"
"Gabriel!"
Začala celkom zbytočne urovnávať papiere na stole. To nebolo dobré znamenie. Chiara vždy ukladala veci, keď ju niečo nahnevalo.
"Ako bolo v práci?" spýtala sa.
"Spočiatku to bolo vzrušujúce."
"Nehovor, že ťa Veronese začal nudiť."
"Odstraňovanie starého laku nie je práve najkrajšia súčasť reštaurátorskej práce."
"Žiadne prekvapenia?"
"Máš na mysli obraz?"
"Nielen obraz."
Zvláštna otázka. "Adrianna Zinettiová prišla ráno oblečená ako Groucho Marx," odpovedal Gabriel, "ale inak to bol bežný deň v Kostole svätého Sebastiána."
Chiara sa zamračila. Potom nohou otvorila zásuvku a roztržito vložila zopár papierov do plátenného obalu. Gabriel by sa nečudoval, keby tie papiere nijako nesúviseli s obsahom spisu.
"Trápi ťa niečo?" spýtal sa.
"Nebudeš sa zase vypytovať, ako sa cítim, však?"
"To by mi ani nenapadlo."
Zabuchla zásuvku ráznejšie, než bolo treba. "Cez obed som sa zastavila v kostole," povedala po chvíľke, "chcela som ťa prekvapiť, ale nebol si tam. Francesco vravel, že si mal návštevu. Tvrdil, že nevie, kto to bol."
"A ty si sa dovtípila, že Francesco klame, samozrejme."
"Na to netreba mať výcvik spravodajského dôstojníka."
"Pokračuj," vyzval ju Gabriel.
"Volala som na operačné, aby som zistila, či do Benátok neprišiel niekto z Inštitútu, ale povedali mi, že ťa nikto nehľadá."
"Pre zmenu."
"Kto za tebou dnes prišiel, Gabriel?"
"Začína sa to podobať na výsluch."
"Kto?" zopakovala.
Gabriel zdvihol pravú ruku a spustil dva prsty.
"Generál Ferrari?"
Gabriel prikývol. Chiara sústredene hľadela na stôl, akoby niečo hľadala.
"Ako sa cítiš?" spýtal sa potichu Gabriel.
"Je mi fajn," odpovedala, no nezdvihla hlavu. "Ale ak sa ešte raz spýtaš..."

Milan Buno, knižný publicista

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Nazrite do zákulisia terapeutických sedení. Zabavíte sa!

pred 7 hod 33 min

Kniha Možno by si sa mala s niekým porozprávať je vtipná, inšpiratívna a prekvapivá. Odhaľuje zákulisie terapeutických sedení, pri ktorých jej pacienti (a ona sama) hľadajú odpovede. Jej autorkou je Lori Gottliebová, známa psychoterapeutka, ktorá píše pre prestížne periodiká a už teraz sa pracuje na filme v hlavnej úlohe s Evou Longoriovou.

Duševné zdravie je fenoménom, ktorý sa začal v dôsledku koronakrízy oveľa viac spomínať v médiách. Pred pár rokmi bola návšteva psychoterapeuta niečím, čím by sa pochválil len málokto. Dnes sa situácia zmenila a vo väčšine vyspelého sveta sa považuje návšteva psychoterapeuta za bežnú, normálnu a hlavne osožnú.
Novinárka a terapeutka Lori Gottliebová pootvorila dvere svojej pracovne a zasväcuje nás nielen do príbehov vlastných klientov, ale aj do svojho problému, vysporiadania sa s náhlym rozchodom.

Kniha prináša odpovede na mnohé otázky, ktoré si kladieme a je akýmsi sprievodcom, ktorý nám ukáže, že návšteva terapeuta je často veľmi prospešná a netreba sa jej obávať. Lori je terapeutka, ktorá lieči pacientov v súkromnej ambulancii v Los Angeles, no pre osobnú krízu sa jej svet zrúti ako domček z karát.
Na scénu prichádza Wendell, čudácky no skúsený terapeut a Lori sa ocitne v jeho ambulancii. S plešinou, vo svetri a v športových nohaviciach vyzerá ako z filmu. Kým Gottliebová skúma tajné komnaty duší svojich pacientov - sebeckého hollywoodskeho spisovateľa, mladomanželky s čerstvo diagnostikovanou smrteľnou chorobou, staršej panej, ktorá sa vyhráža, že spácha samovraždu, ak sa jej život do sedemdesiatych narodenín nezlepší, a dvadsiatničky, ktorá sa neprestajne zaplieta s nesprávnymi mužmi - uvedomí si, že všetci hľadajú odpovede na rovnaké otázky, aké si vo Wendellovej ordinácii kladie sama.

Gottliebová skúma pravdy a výmysly, ktoré nahovárame sebe aj okoliu, kým balansujeme na lane napnutom medzi láskou a túžbou, zmyslom a smrteľnosťou, hrôzou a odvahou, nádejou a zmenou. Jej príbeh z vydavateľstva Ikar Možno by si sa mala s niekým porozprávať je revolučný svojou otvorenosťou, hlboko osobný, a predsa univerzálny sprievodca srdcom a mysľou. Ponúka nám ten najvzácnejší dar – odvážny portrét podstaty ľudskosti a odzbrojujúco vtipný, jasnozrivý opis našich tajných životov.

Vypočujte si úryvok.
Z knihy číta Lucia Vráblicová:

LORI GOTTLIEBOVÁ je psychoterapeutka. Okrem práce v súkromnej ambulancii píše stĺpčeky do týždenníka The Atlantic nazvané Milá terapeutka a prispieva do New York Times. Pravidelne spolupracuje s médiami na reláciách, ako sú The Today Show či Good Morning America.
Jej kniha Možno by si sa mala s niekým porozprávať sa umiestnil na najvyšších priečkach rebríčka New York Times. V súčasnosti sa pracuje na jeho televíznej adaptácii s Evou Longoriovou v hlavnej úlohe.

Milan Buno, knižný publicista

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Živly zanechávajú čoraz väčšie škody, záujem ľudí o poistenie majetku výrazne stúpol

pred 8 hod 53 min

27.7.2021 - Ničivé tornádo, ktoré sa pred mesiacom prehnalo obcami na južnej Morave, zanechalo spúšť, ktorú si na našom území nikto nevedel predstaviť. Česká UNIQA pojišťovna eviduje doteraz 2200 nahlásených škôd v predbežnej výške 15 mil EUR, číslo však ešte stále nie je konečné. UNIQA poisťovňa po tejto živelnej udalosti zaznamenala zvýšený záujem ľudí o poistenie nehnuteľnosti a domácnosti ako aj nárast uzatvorených poistiek. Keďže živelné udalosti následkom náhlej zmeny počasia sú posledné obdobie stále častejšie, UNIQA zriadila pre klientov aj psychologickú poradňu, ktorá im pomôže zvládnuť následky živelných katastrof na ich duševné zdravie.

Podľa štatistík UNIQA ničí majetok ľudí najčastejšie požiar, prívalové dažde, povodne a víchrice, ktoré sú najmä v posledných rokoch dôsledkom klimatických zmien. Len za minulý rok spôsobili živly v UNIQA škody za viac ako 2 300 000 EUR. Čo je však alarmujúce, podľa prieskumov je na Slovensku poistených len zhruba 40% nehnuteľností a domácností. Škody spôsobené živlami bývajú pritom naozaj rozsiahle a najmä posledné roky dokážu za krátky čas napáchať rozsiahle škody.

Je prirodzené, že po živelných udalostiach poisťovne evidujú zvýšený záujem ľudí o poistenie nehnuteľnosti a domácnosti. Ničivé tornádo na Morave však záujem zvýšilo ešte viac.

"V júni sme zaznamenali až 30% nárast uzatvorených zmlúv poistenia nehnuteľnosti a domácnosti v porovnaní s mesiacom máj, pričom išlo iba o zmluvy uzatvorené na našom obchodnom call centre a online cez náš web. Pripisujeme to najmä obavám ľudí zo živlov, akým bolo ničivé tornádo na južnej Morave, pretože iba počas víkendu po tornáde sme zaznamenali nárast návštev nášho webu kvôli kalkulácii online poistenia domova o viac ako 200%," hovorí riaditeľ priamej distribúcie UNIQA Gabriel Ondik.

Podľa štatistík UNIQA síce záujem o poistenie nehnuteľností a zariadenia domácností každým rokom pomaly rastie a jedným z dôvodov je aj zvýšený počet silných živelných udalostí, akými sú lokálne búrky či víchrice. Posledný nárast záujmu o poistenie majetku je však spôsobený obavami ľudí z tornáda.

"Aj na základe telefonátov, ktoré po udalosti zaznamenali naše pobočky a sprostredkovatelia, sa domnievame, že ľudia si viac ako inokedy uvedomili, ako rýchlo môžu prísť o najväčšiu investíciu v živote, ktorou je nesporne vlastné bývanie a snažia sa ho čo najlepšie zabezpečiť," hovorí riaditeľka oddelenia vývoja produktov UNIQA Helena Radovanská.

Klienti sa v tomto období vo zvýšenej miere zaujímajú aj o rozsah krytia svojich poistných zmlúv. Chcú sa ubezpečiť, či ich zmluva poskytuje krytie v prípade tornáda, resp. v prípade akejkoľvek živelnej udalosti. Overujú si, či majú uzatvorené komplexné komplexné poistenie celého majetku, ktoré zahŕňa poistenie nehnuteľnosti, zariadenia domácnosti, v prípade rodinného domu aj vedľajších budov na pozemku.

Pripomíname, že v rámci poistenia nehnuteľnosti a zariadenia domácnosti UNIQA sú už v základnom poistení kryté škody spôsobené komplexným živlom, teda aj búrlivým vetrom s rýchlosťou nad 60 km/h, to znamená, že kryjeme aj škody spôsobené tornádom. Aj asistenčná pomoc je automaticky krytá poistnou zmluvou ako bonus. Do určitých limitov poskytuje poistenie aj náhradné ubytovanie po dobu maximálne 6 mesiacov. Na odpratanie trosiek slúžia náklady po poistnej udalosti, ktoré sú už v základnom krytí vo výške 10 % z poistnej sumy nehnuteľnosti, resp. pripoistením sa dajú zvýšiť až na 20 % z poistnej sumy nehnuteľnosti.

Pozor na staré poistné zmluvy a podpoistenie

Niektorí klienti požiadali o prepracovanie poistných zmlúv a navyšujú si poistné sumy.

"V prípade poistenia s nastavenou indexáciou to odporúčame našim klientom najmä vtedy, ak sa výrazne zmenila hodnota ich majetku, napr. z dôvodu prístavby, prestavby, alebo interiérovej alebo exteriérovej rekonštrukcie," hovorí Helena Radovanská.

Pri likvidácii škodových udalostí sa však ešte stále stretávame s problémom starých poistiek, kde sú nehnuteľnosti poistené na nižšie sumy, ako je ich aktuálna hodnota.

" Aj v tomto období na to našich klientov upozorňujeme a navrhujeme im revíziu ich poistných zmlúv. Treba si uvedomiť, že cena nehnuteľnosti mohla za 20 rokov stúpnuť až desaťnásobne. Najmä v čase živelných udalostí sú staré poistky s nízkymi sumami veľkým problémom, napriek značným škodám sa potom poistné plnenie kráti pomerom, akým je nehnuteľnosť podpoistená. Klientom preto odporúčame zreálniť poistné sumy na základe ich aktuálnej hodnoty. Nová poistka im už garantuje, že ak nám uviedli správnu rozlohu nehnuteľnosti, nedôjde k podpoisteniu,"  vysvetľuje Helena Radovanská z UNIQA.

Poistná suma nehnuteľnosti je totiž stanovená poisťovňou na základe údajov o rozlohe nehnuteľnosti, ktoré uvedie klient a poistenie sa uzatvára s automatickou indexáciou poistnej sumy.  Znamená to, že v prípade vzniku škody sa poistné plnenie nezníži z dôvodu uplatnenia koeficientu podpoistenia, nakoľko hodnota nehnuteľnosti je správne stanovená.

Psychologická pomoc po ničivej živelnej udalosti

Ničivý živel na južnej Morave ukázal, ako málo stačí a tisícom ľudí sa môže rozpadnúť za pár hodín všetko, čo si celý život budovali. V dôsledku živla prišli o svojich blízkych, strechu nad hlavou alebo živobytie. Podľa psychológov môžu mať takéto katastrofy veľké dopady na duševné zdravie ľudí, ktorých živel zasiahol.

UNIQA preto zriadila platformu, prostredníctvom ktorej môžu klienti kontaktovať odborníkov z oblasti psychológie alebo koučingu, ktorí takto aspoň v malej miere dokážu pomôcť ľuďom zasiahnutým následkami živelnej udalosti prekonať smútok a psychickú nepohodu.

Stačí prejsť na stránku https://www.diagnose.me/sk/partner/uniqaskzivel/coaches, vybrať si odborníka, s ktorým chcete svoje problémy konzultovať, vyplniť krátky formulár a čoskoro dostanete všetky inštrukcie o konzultácii, ktoré sa budú realizovať online alebo cez telefón.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Prepoisťovacia sezóna je v plnom prúde – na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty a dotyk prsta

pred 8 hod 53 min

27.7.2021 - Zmena zdravotnej poisťovne nikdy nebola jednoduchšia. Vďaka novinke, ktorú prináša ZP Union, je totiž možné podpísať prihlášku aj digitálne. Čo to znamená?

Či už používate smartfón, tablet alebo iné dotykové zariadenie, po vyplnení základných identifikačných údajov v prihláške ju rovno podpíšete  - dotykom svojho prsta. Nepotrebujete zapájať žiadne káble, čítačky, ani si pamätať desať rôznych číselných kódov - podpis prebieha na obrazovke vášho zariadenia bez potreby doplnkového vybavenia!

Následne už len overíte svoj občiansky preukaz jeho nasnímaním prostredníctvom aplikácie. Hotovo – prešli tri minúty a celá administratíva spojená so zmenou zdravotnej poisťovne je úspešne za Vami!

"Okrem kvalitnej zdravotnej starostlivosti a množstva užitočných benefitov navyše sa snažíme poskytovať našim poistencom aj moderné a progresívne služby, ktoré im uľahčia život. Digitálny podpis je bezkonkurenčne najjednoduchší spôsob ako vyplniť prihlášku z pohodlia domova a bezpečne," hovorí Elena Májeková, riaditeľka sekcie zdravotného poistenia ZP Union.

Digitálne podpisovanie je rýchle a navyše, významne prispieva k šetreniu životného prostredia. "Každou online prihláškou podpísanou digitálnym podpisom ušetríme papier na výrobu fyzickej prihlášky a pohonné hmoty potrebné pre kuriéra alebo na cestu na kontaktné miesto," vyratúva výhody hovorkyňa ZP Union Beáta Dupaľová Ksenzsighová.

Digitálny podpis nie je povinný -  klienti si ho môžu zvoliť v priebehu vypĺňania online prihlášky spomedzi ďalších spôsobov podpísania prihlášky -podpis elektronickým občianskym preukazom, doručenie prihlášky na osobný podpis kuriérom alebo klasicky - podpis na kontaktnom mieste.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Africký mor ošípaných ohrozuje aj Slovensko. Prevencia, detekcia a hlásenie prípadov sú pre potlačenie ochorenia kľúčové

26. júl 2021

26.7.2021 - Európska únia, ktorá je najväčším vývozcom ošípaných a výrobkov z bravčového mäsa na svete, bojuje s ochorením afrického moru ošípaných (AMO). Od roku 2014 evidujú ohniská nákazy v 13 európskych krajinách, vrátane Slovenska. Proti vírusovému ochoreniu, ktoré postihuje ošípané a diviaky, no pre človeka je neškodné, v súčasnosti neexistuje vakcína ani lieky a potlačenie choroby môže trvať niekoľko rokov. Európsky úrad pre bezpečnosť potravín (EFSA) preto zintenzívňuje svoje úsilie o zvyšovanie povedomia o tomto ochorení v Európe a v 18 európskych krajinách spúšťa kampaň Zastavme africký mor ošípaných. Hlavnými témami kampane sú prevencia, detekcia a nahlasovanie podozrivých prípadov.

Prečo je africký mor ošípaných nebezpečný?

Africký mor ošípaných (AMO) je vysoko nákazlivé vírusové ochorenie, ktoré postihuje ošípané a diviaky. Vírus je pre človeka neškodný, pre ošípané však býva smrteľný. Vyznačuje sa vysokou nákazlivosťou a úmrtnosťou (85 % až 100 %). V súčasnosti neexistujú ani vakcíny, ani lieky na AMO, preto je jedinou efektívnou možnosťou zastavenia šírenia ochorenia radikálne zníženie stavov diviačej zveri. V prípade, že sa AMO vyskytne v chovoch ošípaných, rovnako dochádza k utrateniu veľkého množstva ošípaných, čo predstavuje značné hospodárske škody v odvetví výroby a spracovania bravčového mäsa v postihnutej oblasti.

S morom bojuje celá Európa

Za posledné roky sa AMO rozšírilo do 13 európskych krajín, medzi ktoré patrí aj Slovensko. Ďalšie šírenie ochorenia môže mať podľa Európskej komisie a medzinárodných organizácií ďalekosiahle dôsledky na lokálnej, národnej aj medzinárodnej úrovni. Európska únia je totiž najväčším vývozcom ošípaných a výrobkov z bravčového mäsa na svete. Ročne sa vyvezie viac ako 5 miliónov ton, vďaka čomu má chov ošípaných najvyšší podiel spomedzi všetkých odvetví živočíšnej výroby, čo predstavuje 8,5 % z celkovej poľnohospodárskej produkcie EÚ. V rámci celkovej produkcie mäsa v EÚ má sektor bravčového mäsa podiel 35 %. Odvetvie chovu ošípaných tak čelí vážnej hrozbe značných hospodárskych škôd.

EFSA v roku 2020 spustil koordinovanú kampaň s názvom Zastavme africký mor ošípaných v 9 európskych krajinách. V roku 2021 túto osvetovú kampaň rozšíril celkovo na 18 európskych krajín vrátane Slovenska. Jej cieľom je zvýšiť povedomie o tejto chorobe. Cieľovou skupinou kampane v roku 2021 sú chovatelia ošípaných, ale aj poľovníci, veterinári a kontrolné orgány, ktorí zohrávajú veľmi dôležitú úlohu v boji s AMO. Kampaň dopĺňa pokračujúce úsilie Európskej komisie aj členských štátov EÚ o zastavenie šírenia AMO v Európe.

Zastavme africký mor ošípaných na Slovensku

AMO sa na Slovensku vyskytuje od  roku 2019. Prvý tohtoročný prípad AMO medzi ošípanými bol potvrdený vo veľkochove v júni 2021. Chovateľ spolu s veterinármi nemali inú možnosť, ako všetkých 7500 ošípaných utratiť, aby zabránili ďalšiemu šíreniu nákazy.

Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky preto vníma iniciatívu EFSA zameranú na osvetu ako mimoriadne prínosnú. "Epidémia AMO môže mať ďalekosiahle dôsledky a preto sú detekcia, prevencia a hlásenie podozrivých prípadov kľúčové pre potlačenie tejto choroby a na zabránenie ďalším úhynom v chovoch ošípaných aj v populácii diviačej zveri. O problematike preto musia byť informovaní chovatelia ošípaných, poľovníci, ale aj široká verejnosť,” hovorí minister Samuel Vlčan.

Pomôže prevencia, detekcia a nahlasovanie

Vzhľadom na závažnosť ochorenia a následky, ktoré sú spojené s jeho šírením, je dôležité, aby chovatelia ošípaných dbali na tri kľúčové oblasti pre potlačenie AMO: na  prevenciu, včasnú detekciu a hlásenie podozrivých prípadov.

Kampaň EFSA  má za cieľ informovať najmä chovateľov ošípaných o tom, ako môžu proti AMO bojovať prostredníctvom:

Prevencie - ako zabrániť kontaminácii a chrániť farmy a hospodárske zvieratá.
Detekcie - ako rozpoznať príznaky AMO.
Hlásenie podozrivých prípadov - čo robiť v prípade podozrenia na kontamináciu.

EFSA v spolupráci s relevantnými úradmi a organizáciami poskytne zainteresovaným stranám informačné materiály, ktoré budú môcť využiť pri zvyšovaní povedomia o AMO.

Viac informácii o kampani nájdete na https://efsa.gitlab.io/multimedia/asf/index.html#/sk/

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Až 77 % odborníkov tvrdí, že ľuďom nezáleží na energetickej úspore domu, hlavne, aby bol lacný

26. júl 2021

26.7.2021 - Ľuďom veľmi nezáleží na tom, či bude ich dom energeticky úsporný, ani či bude v súlade s ekologickými normami. Hlavne, aby náklady na stavbu boli čo najnižšie. Takto situáciu hodnotí na základe svojej praxe až 77 % odborníkov z radov projektantov a architektov.  Spoločne sa zhodujú, že stavitelia chcú, aby domy splnili požiadavky predpísanej energetickej triedy A0 za minimálne náklady, bez ohľadu na fungovanie domu. Vyplýva to z prieskumu odbornej verejnosti, ktorú v júni uskutočnilo Združenie výrobcov murovacích materiálov (ZVMM) v spolupráci so Slovenskou komorou stavebných inžinierov (SKSI) na vzorke 284 odborníkov.

"Závery prieskumu sa môžu javiť ako prekvapivé vzhľadom na to, akou je ekológia v súčasnosti silnou spoločenskou témou. Ľudia chcú predovšetkým bývať, veľmi nehľadia na to, aké podmienky má dom spĺňať či na jeho funkčnosť, prvoradá je peňaženka," uviedol Martin Mihál, predseda Združenia výrobcov murovacích materiálov (ZVMM).

Nadštandard chcú len dve percentá

To, že stavebníkom naozaj záleží na kvalitnej stavbe v energetickej triede A0, ktorá by spĺňala reálne prevádzkové podmienky, si myslí 21 % respondentov. Len dve percentá vyjadrili názor, že ľudia chcú nadštandard – veľmi úsporný ekologický dom, ktorý bude prekračovať požiadavky na energetickú triedu A0.

Ako by ste charakterizovali prevažujúci postoj stavebníkov k povinnosti stavať RD v energetickej triede A0?

Slabé povedomie

Mnoho stavebníkov stále nevie ani o povinnosti stavať domy v energetickej triede A0, platnej od januára tohto roka. Takmer štvrtina (24 %) projektantov a architektov si myslí, že o platnej legislatíve vie menej ako 40 % stavebníkov, podobné množstvo (26 %) je optimistickejšie a tvrdí, že to ovláda zhruba polovica.

Martin Mihál je presvedčený, že existuje nedostatok povedomia o tom, prečo stavať nulové domy. "Štát by mal viac informovať o dôležitosti energetickej úspornosti a tiež o potrebe prihliadať na ekológiu," poznamenal.  O edukáciu v tomto smere sa dlhodobo snaží aj samotné ZVMM, ktoré v minulosti popularizovalo jednotlivé dotácie na výstavbu takmer nulových domov a vydalo aj online publikáciu Ako stavať domy z murovacích materiálov v energetickej triede A0.

"Slovenská komora stavebných inžinierov sa téme Energetickej hospodárnosti budov v triede A0 venuje dlhodobo. Našich členov vzdelávame formou odborných konferencií a seminárov, buď prezenčne alebo online.  Len v tomto roku sme zatiaľ priniesli našim členom 10 online odborných akcií a pripravujeme ďalšie. Záujem členov o túto tému je vysoký, čo nás veľmi teší", uviedol Vladimír Benko, predseda Slovenskej komory stavebných inžinierov

Nárast nákladov

V súvislosti so zmenou povinnosti stavať domy v energetickej triede A0 namiesto A1 odborníci v prieskume tvrdia, že  ľudia pocítili aj rast nákladov na stavbu domu. Tretina odhaduje percentuálne zvýšenie ceny rodinného domu o 15 až 20 %. Ďalšia štvrtina hovorí o ešte väčšom náraste – prevyšujúcom 20 %.

Ako odhadujete percentuálne zvýšenie ceny rodinného domu v súvislosti s prechodom z energetickej triedy A1 do A0?

Podpredseda ZVMM Gabriel Szöllösi upriamil pozornosť aj na fakt, že medzi odborníkmi prevláda názor, že treba nechať ľudí stavať také domy, na aké majú peniaze. "Aj v našej praxi sa stretávame s tým, že ľudí viac zaujímajú náklady na výstavbu domu, než jeho kvalita. Cena domov v energetickej triede A0 však vo veľkej miere závisí aj od náročnosti projektu a skúseností samotného projektanta.”

Už žiadne sprísňovanie

Väčšina oslovených projektantov a architektov  sa domnieva, že požiadavky na energetickú hospodárnosť budov by sa už v žiadnom prípade nemali sprísňovať.  So sprísňovaním pravidiel nesúhlasí viac ako polovica (59 %) oslovených odborníkov.

Myslíte si, že by sa požiadavky na energetickú hospodárnosť budov mali ešte sprísňovať?

Ďalších 38 % si myslí, že ak by sa mali tieto nároky ešte sprísniť, vyžadovalo by si to kompenzáciu vo forme štátnej dotácie. "Aj tieto závery svedčia o potrebe vyššej informovanosti ohľadom zavádzania čoraz prísnejších ekologických noriem, potrebe energetickej hospodárnosti a trvalej udržateľnosti. Stavebníci si totiž lepšie parametre domu automaticky nespájajú s vyššou kvalitou, trvácnosťou či ušetrenými energiami," uzavrel Gabriel Szöllösi.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Takto sa to robí! V PLANEO stačí nakúpiť, o ostatné sa vám postarajú

26. júl 2021

26.7.2021 - Je koniec so zháňaním majstrov na zapojenie novej chladničky alebo práčky a so špekulovaním nad tým, kam vyhodiť starý spotrebič!

Kto si raz kupoval spotrebič väčší než mixér tak vie, že na radosť z neho si chvíľu počká. Chce to ešte ťažkú krabicu doviezť, vyniesť, nový prírastok do rodiny vybaliť, zapojiť a potom zlikvidovať plastové obaly, polystyrény a kartóny. Uľahčiť si to môžete o dovoz, ktorý spravidla končí pri prvých dverách a ďalej si poraďte sami. Ale iba vtedy, ak nenakupujete v PLANEO Elektro! Tu to totiž máte bez starostí. Nakúpte v niektorej z 53 predajní po celom Slovensku a pri pokladni pridajte aj novú službu DOPRAVA PREMIUM. Za pár eur máte vybavené a zakrátko môžete doma so šálkou kávy v ruke sledovať, ako vám spotrebič:

Privezú
Vynesú
Rozbalia
Nainštalujú
A starý spotrebič odvezú na ekologickú likvidáciu

"Dopravu nového spotrebiča, ako aj odvoz starého, vieme našim zákazníkom ušiť na mieru," hovorí riaditeľ maloobchodu PLANEO Elektro Peter Matuška. "Vyberiete si, či vám stačí doviezť tovar po prvé dvere, alebo ho chcete postaviť tam, kam treba. Služba DOPRAVA PREMIUM je dostupná vo všetkých našich 53 predajniach a tovar privezieme kamkoľvek," ubezpečuje zástupca najrozšírenejšej siete elektropredajní PLANEO Elektro.

Aké jednoduché a aké efektívne, však? Zistite viac na planeo.sk!

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Nové smart hodinky od Huawei zaujmú golfovým režimom a aplikáciami v hodinkách

23. júl 2021

23.7.2021 - Spoločnosť Huawei minulý týždeň oficiálne uviedla nové produkty na slovenský trh. Ide o dvojicu smart hodiniek Huawei Watch 3 a Huawei Watch 3 Pro. Dlho očakávané hodinky s novým operačným systémom HarmonyOS si môžu zakúpiť už aj slovenskí používatelia a na svoje si v nich prídu aj fanúšikovia golfu.

Nová séria v sebe spája všetky vlastnosti dokonalého osobného asistenta - obsahuje nespočet funkcií s prepracovaným ovládaním a dlhou výdržou batérie, ktorou sú produkty Huawei dlhodobo známe. Navyše sa vďaka svojmu elegantnému dizajnu s rôznym prevedením remienkov hodia naozaj každému.

Vylepšené ovládanie a aplikácie v hodinkách

Smart hodinky série Watch 3 majú dotykový, 1,43-palcový AMOLED displej, ktorý vďaka rozlíšeniu 466 x 466 pixelov (326ppi) zaručuje dobrú čitateľnosť a prémiový vzhľad ciferníka. Variant Pro má navyše zafírové sklíčko a titánové telo.

Ovládanie hodiniek uľahčuje kombinácia dotykového displeja, bočného tlačidla a otočnej korunky, ktorá je ľahko ovládateľná aj mokrými rukami a umožňuje napríklad zoomovanie na displeji. Séria Watch 3 ponúka štýlové predinštalované ciferníky vrátane animovaných motívov, ktoré oživia váš deň. V aplikácii Huawei Zdravie je k dispozícii viac ako 1 000 rôznych grafických vyhotovení. Nechýba tiež možnosť vytvoriť si vlastné ciferníky.

Zásadnou novinkou je prítomnosť obchodu AppGallery priamo v hodinkách, čím sa uzavretý systém predchádzajúcich generácií stáva minulosťou. Všetky dôležité informácie z prepojených aplikácií tak môžete mať priamo na zápästí, bez nutnosti vyťahovať z vrecka telefón.

Tri týždne bez nabíjania

Oba modely série sú vybavené architektúrou duálnej čipovej sady, ktorá okrem zvýšenia výkonu zaisťuje tiež plynulý chod všetkých aplikácií. V kombinácii s inteligentným algoritmom úspory energie dosiahne batéria mimoriadnu výdrž. S Huawei Watch 3 si môžete užiť 3-denné používanie v štandardnom režime a až 14-denné fungovanie v režime ultra dlhej výdrže batérie.Huawei Watch 3 Pro umožňuje 5-denné používanie v štandardnom režime a až 21 dní v režime ultra dlhej výdrže batérie.

Všetky zdravotné funkcie pod kontrolou

Smart hodinky majú množstvo zdravotných funkcií, ako monitorovanie tepu, spánku, hladiny stresu, kyslíka v krvi alebo teploty kože, vďaka čomu bude vaše zdravie nepretržite pod dozorom. Všetky údaje môžete prehľadne analyzovať v aplikácii Huawei Zdravie.

Nájdete v nich aj ďalšie užitočné funkcie, ako napríklad detekcia teploty pokožky pomocou nového vysoko presného teplotného senzora, detekcia pádu či SOS funkcie. Vďaka monitorovaniu srdcovej frekvencie, hladiny kyslíka v krvi, spánku a tlaku budete mať obraz o svojom zdravotnom stave vždy po ruke.

Na svoje si prídu aj golfisti

Okrem stovky rôznych tréningových režimov novinky prinášajú vychytávku aj pre fanúšikov na Slovensku čoraz populárnejšieho športu - golfu. Huawei Watch 3 v oboch modeloch integrujú golfový režim, ktorý sa nazýva Driving range. Umožňuje merať viacero pre golfistov dôležitých údajov, ako rýchlosť a tempo švihu, downswing či backswing.

Všetky údaje sa zaznamenávajú v prepojenej aplikácii Huawei Health a používateľ k nim má prístup aj po skončení hry. Nechýbajú údaje o priemernej rýchlosti švihu či úderu, hodinky dokonca zaznamenajú, koľko pri golfe spálite kalórií.

Na Slovensku už v predaji

Smart hodinky Huawei Watch 3 a Watch 3 Pro sú na Slovensku v predaji u maloobchodných predajcov. Model Watch 3 s čiernym remienkom je k dispozícii za 389 eur, rovnaký model s koženým remienkom kúpite za 409 eur. Najvybavenejší Watch 3 Pro je v predaji za odporúčanú cenu 429 eur. Novinku čoskoro do svojich ponúk zaradia aj vybraní mobilní operátori.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Lidl zásadne zvyšuje počet nabíjacích staníc pre elektromobily

23. júl 2021

23.7.2021 - Aktuálne má Lidl šesť nabíjacích staníc, do konca roka ich bude výrazne viac.

Elektromobilita je jedným zo spôsobov ako bojovať proti klimatickej zmene. Dôležitým predpokladom pre jej využívanie v čoraz väčšej miere je dostupnosť nabíjacích staníc pre elektromobily. Lidl sa ako zodpovedná spoločnosť angažuje aj v tejto oblasti. Aktuálne má diskont šesť elektronabíjačiek, pričom súčasne si môžu energiu dopĺňať dve vozidlá. Do konca roka zvýši Lidl počet nabíjacích staníc aspoň trojnásobne a všetky budú využívať výlučne zelenú energiu z obnoviteľných zdrojov.

V súčasnosti má Lidl dve nabíjacie stanice v Bratislave (Trenčianska ul. a Ametystová ul.) a po jednej v Novej Dubnici, Liptovskom Hrádku, Tornali a v areáli Logistického centra Sereď. V minulom roku využilo nabíjačky na parkoviskách tohto obchodného reťazca takmer 6000 elektromobilov, celkový objem dodanej elektriny predstavoval 68 000 kWh.

"Elektromobilita je budúcnosť, ktorá nie je vôbec vzdialená. Uvedomujeme si to a preto chceme našim zákazníkom umožniť nabíjanie elektromobilov počas toho ako nakupujú. Rovnako rýchlo a pohodlne ako vybavia svoj nákup si nabijú aj svoj elektromobil. Naraz sa u nás môžu nabíjať dve vozidlá," povedal Karol Krasowski, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za rezort centrálnych služieb. V roku 2021 pribudnú nabíjacie stanice na parkoviskách dvojciferného počtu Lidl predajní. V stratégií rozširovania verejnej siete elektronabíjačiek bude diskont pokračovať aj v ďalších rokoch. "V prvom rade sa zameriame  na väčšie mestá s cieľom umiestniť nabíjacie stanice pre elektromobily do rôznych regiónov. Ešte v tomto roku tak pribudnú ďalšie nabíjačky napríklad v blízkom okolí Bratislavy, v Košiciach či Zvolene," doplnil Krasowski. Okrem ekologickejšieho pohonu svojho vozidla môže zákazníkov, ktorí si elektromobil nabijú v Lidli, tešiť aj skutočnosť, že táto energia pochádza na sto percent z obnoviteľných zdrojov.

Diskont sa vo vlastných objektoch – predajniach, logistických centrách i centrále – spolieha výlučne na elektrickú energiu z obnoviteľných zdrojov. Obnoviteľný, alebo aj "zelený" energetický mix je oproti klasickému, resp. "fosílnemu" výrazne udržateľnejší, keďže pri jeho produkcii klesá objem emisii až o 90%. Zelená energia využívaná Lidlom na Slovensku pochádza z biomasy, vody, vetra, no v najbližších rokoch bude výrazne narastať podiel energie vyrobenej zo slnka. Nedávno Lidl oznámil, že na strechách vybraných predajní bude inštalovať fotovoltické panely. Aktuálne ma takýchto zdrojov osem, do konca roka pribudnú aspoň ďalšie tri. Rozhodnutie používať zelený energetický mix znamená, že Lidl takto ušetrí viac ako 14 000 ton CO2.

Lidl Slovenská republika plánuje dosiahnuť uhlíkovú neutralitu v rámci svojej  prevádzkovej činnosti v roku 2022*. (* Kompenzácia emisií spôsobených prevádzkovou činnosťou prostredníctvom projektov na ochranu klímy.) Diskont podporí certifikované projekty na ochranu klímy, ktoré majú pozitívny ekologický i spoločenský vplyv. Konkrétne ide o výsadbu stromov v Ugande, zabezpečenie pitnej vody v Eritrei či výstavbu a prevádzku obrovskej fotovoltaickej elektrárne v indickej púšti. Klimatická zmena je globálnou otázkou a preto aj opatrenia, ktoré majú mať významný efekt, musia byť globálne.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Do Slnečníc sa sťahujú lekári špecialisti, otvárajú ambulancie aj kliniky

21. júl 2021

21.7.2021 - Po unikátnych potravinách Yeme sa o obchodné priestory v petržalských Slnečniciach v Bratislave zaujímajú aj majitelia špecializovaných ambulancií či kliník. Špecialistov priťahuje nielen pokojná a dostupná lokalita s množstvom zelene, flexibilné priestory, ale aj počet obyvateľov. V najväčšom rezidenčnom projekte do jari budúceho roka pribudne detská poliklinika, urológ či očná klinika s optikou. Život v štvrti Slnečnice každou novou službou naberá na kvalite a komforte.

Ako ukázal minulý rok, rezidenčným trhom kríza zásadne neotriasla. Záujem o byty sa vlani napriek krátkodobým výpadkom v predaji, vo výstavbe či v braní úverov spôsobeným lockdownom zásadne nezmenil. Rovnakú tendenciu zaznamenali v Slnečniciach aj  obchodné priestory.

"Záujem o obchodné priestory výrazne pandémia neovplyvnila, dokonca tento rok aj vďaka uvoľneným opatreniam počet záujemcov vzrástol. Slnečnice sú zaujímavé nielen pre poskytovateľov retailu, ale čoraz viac aj pre poskytovateľov zdravotnej starostlivosti. Do deviatich mesiacov otvoríme až tri zdravotnícke prevádzky. Podľa lekárov majú totiž Slnečnice nielen dostupnú polohu v blízkosti prírody s flexibilným priestorom, ale aj veľký potenciál klientov spomedzi obyvateľov Slnečníc aj Petržalčanov," hovorí Ján Sališ, Head of Leasing, CRESCO REAL ESTATE v Bratislave.

Detská poliklinika pribudne na jeseň

Mnohých rodičov poteší správa, že v septembri tohto roka pribudne v zóne Mesto v Slnečniciach detská poliklinika.  Dr. Martin, klinika doteraz známa ako poskytovateľka stomatologických služieb, sa plánuje v Slnečniciach zamerať aj na komplexnú zdravotnú starostlivosť pre deti.

"Keďže sa nám na stomatologickej klinike veľmi osvedčila práve detská stomatológia, rozhodli sme sa pridať do portfólia služieb našej značky aj kompletnú starostlivosť o najmenších. Detská poliklinika v Slnečniciach sa bude volať Dr. Martinko, čo jasne naznačuje, pre koho bude určená. Rodičia tu pod jednou strechou nájdu okrem stomatológie aj pediatriu, detskú jednodňovú chirurgiu či urológiu. Časom plánujeme rozšíriť služby aj o ďalšie špecializácie. Koncept chceme zrealizovať tak, aby sa u nás deti necítili ako u lekára, ale ako v ich vlastnom detskom svete," prezrádza Daniel Kodaj, spoluzakladateľ značky Dr. Martin. Dr. Martinko bude sídliť na ploche 260 m2.

V septembri 2021 otvorí v rovnakej zóne novú ambulanciu aj urológ s vyše 15-ročnými skúsenosťami zo Spojeného kráľovstva.

Nová očná klinika s optikou myslí aj na deti

V novej očnej klinike s optikou sa od marca budúceho roka skúsení špecialisti z oblasti oftalmológie a očnej optiky budú okrem preventívnej očnej starostlivosti, diagnostiky a liečenia očných ochorení špecializovať predovšetkým na laserové operácie oka. Na ploche vyše 350 m2 nájdete ambulancie a operačné sály, ktoré budú vybavené najmodernejším zariadením.

Nezabudlo sa ani na tých najmenších. Opticko-pleoptické centrum nájdete na 1. poschodí spolu s ambulanciami určenými práve pre detských pacientov. Na prízemí sa bude nachádzať očná optika s okuliarovými rámami svetových značiek, ale aj s dizajnérskymi kúskami. Oční optici pomôžu s výberom kvalitného rámu a okuliarových šošoviek podľa nameraných dioptrií, ale postarajú sa aj o kvalitný servis.

Služby sa rozrastú na 55-tisíc m2

Ponuka vybavenosti v Slnečniciach sa rozširuje s každou ďalšou dokončenou etapou projektu. Momentálne je skolaudovaných 20-tisíc štvorcových metrov obchodných priestorov, celkovo sú v projekte v horizonte približne 10 rokov plánované komerčné priestory na ploche viac ako 55-tisíc štvorcových metrov, školské zariadenia, parky na ploche vyše 42-tisíc m2 a športoviská na ďalších viac ako sedemtisíc štvorcových metroch. Záujemcovia o obchodné priestory si ich môžu v Slnečniciach nielen prenajať, ale aj kúpiť. Ak majú v štvrti aj bývanie, vedia prácu i súkromný život skvele skĺbiť bez zbytočného cestovania po meste. V Slnečniciach sú k dispozícii obchodné priestory s výmerami od 29 m2 a s flexibilnými priestorovými riešeniami. Interiéry sa dajú variabilne meniť alebo spájať podľa potrieb nájomcov.

V štvrti  bude do roku 2030 bývať vyše 21 – tisíc obyvateľov.

Aké ďalšie služby nájdete v Slnečniciach už teraz:

Nákupné centrum Slnečnice Market s predajňami ako Billa, 101 Drogerie, Planeo Elektro, JYSK, Pepco, Super ZOO, lekárňou či trafikou. Súčasťou sú aj nabíjacie stanice pre elektromobily. V jeho susedstve ponúka gastrozóna Trch. pestrý výber rôznych medzinárodných kuchýň aj cukráreň s kaviarňou.
Rodinné centrum zábavy LEON s kaviarňou, tanečnými kurzami či bazénom s morskou vodou pre detičky.
Služby v zóne Viladomy – materská škola, detské jasle, dentálna klinika, lekáreň, potraviny, reštaurácia aj kaviareň.
Služby v zóne Mesto – hračkárstvo, interiérové štúdio, kaderníctvo, realitná kancelária, kaviareň a reštaurácia. V zóne Mesto v budúcnosti vyrastie aj vzdelávacie zariadenie s materskou, základnou a strednou školou.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Vysoký výkon a veľa priestoru – nová indukčná varná doska s integrovaným odsávačom pár od spoločnosti Miele

21. júl 2021

21.7.2021 -
Rýchla príprava vo veľkých hrncoch vďaka PowerFlex XL
Zapustený odsávač pár je efektívny a elegantný

Kombinácia indukčnej varnej dosky a efektívneho odsávača pár šetrí miesto a je diskrétne elegantná – a preto je čoraz častejšie prvou voľbou pre kvalitné kuchyne. Spoločnosť Miele teraz rozširuje ponuku týchto všestranných prístrojov: nový výkonný prírastok KMDA 7476 ponúka o sedem centimetrov viac priestoru pre hrnce a panvice s nezmenenými vonkajšími rozmermi. Ďalšou novinkou je kompaktný a intuitívny ovládací panel umiestnený pod zapusteným odsávačom pár.

Ak sú priestory na varenie, stolovanie a obývacia časť prepojené do jedného celku, nevyhnutnosťou sa stáva výkonný odsávač pár. Zároveň prístroje musia čo naj- harmonickejšie zapadnúť do prostredia nábytku. Mimoriadnej popularite sa teda tešia zabudovateľné riešenia s jednoduchými líniami a zarovnanými povrchmi. Varné dosky s diskrétne integrovanými odsávačmi pár sú tak atraktívne pre čoraz viac zákazníkov a aj tu ponúka Miele prvotriedne riešenie. Rovnako ako predchádzajúce modely, aj KMDA 7476 kombinuje výkonné high-tech prvky z dvoch kompetenčných centier Miele v Bünde (varenie) a Arnsberg (odsávače).

PowerFlex XL nazýva nemecký prémiový výrobca svoje dve veľkorysé indukčné oblasti vpravo a vľavo od odsávača, ktoré obe pozostávajú z dvoch varných zón. Názov hovorí za všetko: KMDA 7476 ponúka v každej oblasti PowerFlex XL o sedem centimetrov väčšiu varnú plochu ako doteraz - pri nezmenených vonkajších rozmeroch varnej dosky. To znamená, že dosť miesta tu teraz nájdu aj dva veľké hrnce za sebou. Mimoriadna flexibilita vyplýva zo skutočnosti, že obe varné zóny môžu byť v prípade potreby vzájomne prepojené. Ak je napríklad na varnú dosku položený veľký pekáč, funkcia trvalého rozpoznania to zachytí a automaticky aktivuje susednú varnú zónu.

Mimoriadny výkon poskytuje technológia TwinBooster, ktorá v prípade potreby poskytne výkon až 7,3 kW – napríklad ak sa majú v krátkom čase pripraviť väčšie množstvá jedla.

Ďalšou novinkou KMDA 7476 je umiestnenie kompaktného a intuitívneho ovládania ComfortSelect Plus do stredu, teda priamo pod odsávač pár. Vďaka osvetlenému radu čísel v spojení s displejom pre každú varnú zónu a odsávač je tento koncept obsluhy nielen priestorovo úsporný, ale aj obzvlášť jednoducho použiteľný. Praktické: Ak musí byť varná doska krátkodobo ponechaná bez dozoru, napríklad keď zazvoní zvonček na dverách, zaistí bezpečnosť funkcia "Stop & Go". To znamená, že všetky varné zóny znížia svoj výkon na úroveň 1, takže sa nič nepripáli. Ak sa má proces varenia po určitom čase úplne zastaviť, je možné ho pomocou časovača vypnutia individuálne naprogramovať pre každú varnú zónu. Na druhej strane s funkciou "Udržiavanie teploty" inteligentná technológia udrží teplotu už pripraveného jedla tak, aby bolo pripravené na podávanie.

Osvedčená technológia odsávania a ľahké čistenie

Účinná technológia odsávania so svojím energeticky efektívnym ekologickým motorom spoľahlivo odsáva pary a pachy z miesta, kde vznikajú, a je skrytá neviditeľne v spodnej skrinke. Vďaka funkcii Con@ctivity sa kuchári môžu plne sústrediť na svoje potešenie z varenia, pretože výkon odsávacieho systému sa automaticky prispôsobuje tomu, čo sa práve varí. Je možná prevádzka s odťahom alebo cirkuláciou vzduchu, pričom cirkulácia je ideálne vhodná pre vysoko izolované budovy.

Pod ventilačnou mriežkou zaisťuje osvedčené filtračné puzdro s desaťvrstvovými kovovými tukovými filtrami z nehrdzavejúcej ocele najlepšie oddelenie tukov. Za účelom čistenia možno puzdro jednoducho vybrať a vložiť do umývačky riadu. Exkluzívny priestor CleanCover za tukovými filtrami má hladký povrch bez ostrých kovových hrán. Ľahko sa čistí a chráni pred kontaktom s káblami a časťami motora. Akonáhle niečo vykypí a vnikne do priestoru odsávača, kvapalina sa zadrží v záchytnej miske.

Nová varná doska s triedou energetickej účinnosti A ++ je k dispozícii v dvoch verziách. Podľa typu kuchyne a situácie pri inštalácii odporúčame model s vysokým, úzkym rámom z nehrdzavejúcej ocele (KMDA 7476 FR) alebo bezrámovú verziu (KMDA 7476 FL). Tá je vhodná pre položenie na pracovnú dosku alebo aj zapustenie do roviny.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Spotrebitelia rozhodli, ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota

21. júl 2021

21.7.2021 - Víťazi piateho ročníka Programu podpory lokálnych komunít sú už známi. O tom, ktorých 26 projektov podporí Nadácia COOP Jednota celkovo alokovanou čiastkou 156 000 eur, rozhodli hlasovaním spotrebitelia.

Nadačný Program podpory lokálnych komunít je zameraný na podporu lokálnych iniciatív a na zvyšovanie kvality života v regióne. V piatom ročníku prihlásili žiadatelia takmer 1 500 projektov, spotrebitelia odovzdali takmer 400 000 hlasov.

"Lokálne komunity sme začali podporovať na základe poznania, že život jednotlivca je výrazne ovplyvňovaný okolím a ľuďmi, s ktorými denne prichádza do kontaktu. Za päť rokov existencie Programu sa nám podarilo finančne podporiť desiatky projektov, ktoré by bez našej pomoci možno vôbec nevznikli. Veľmi ma teší, že každým ročníkom sa záujem o grant zvyšuje. Pohľad na množstvo zrealizovaných drobných stavieb po celom Slovensku je dôkazom, že to, čo robíme, má veľký zmysel," uviedol Ján Bilinský, generálny riaditeľ COOP Jednoty Slovensko a zároveň správca Nadácie COOP Jednota.

V aktuálnom ročníku si o grant požiadali obce, základné školy, mestské alebo obecné kultúrne strediská, športové kluby, materské školy a centrá aj občianske združenia. Na základe hlasovania verejnosti v obci Beňuš (okr. Brezno) zrekonštruujú altánok v areáli futbalového ihriska TJ Slovan Beňuš, ktorý využijú športovci, diváci, mamičky s deťmi a počas súťaží aj psíčkari. Obec Ohrady (okr. Dunajská Streda) využije grant na opravu autobusových zastávok. Obyvatelia Šale sa môžu tešiť na projekt komunitného ovocného sadu, ktorý prinesie nový koncept výsadby stromov. Ľudia, ktorí nemajú možnosti zasadiť si ovocné stromy, či už kvôli lokalite alebo druhu bývania, budú sa môcť starať o vypestované dreviny a zbierať ich plody. Komunitný sad bude verejný, voľne dostupný, ale zároveň bude prevádzkovaný podľa určitých pravidiel. Mesto Humenné obnoví rekreačnú oblasť Hubková – zrevitalizuje chodník, doplní chýbajúce lavičky a smetné koše. V priestoroch telocvične ZŠ Kriváň vznikne lezecká stena. V obci Jur nad Hronom (okr. Levice) prispeje Nadácia COOP Jednota na výstavbu rekreačno-oddychovej zóny s osadenými lavičkami, zeleňou, pieskoviskom a ohniskom. V Košiciach vyhral projekt Detskej železnice Košice zameraný na vybudovanie depa na uskladnenie a servis drezín, ktoré budú súčasťou novej atrakcie – jedinej na Slovensku – drezinového oválu. Svojou unikátnosťou presiahne rámec Košického kraja i Slovenska. Nadácia COOP Jednota zároveň podporí výstavbu viacerých náučno-oddychových zón, detských a workoutových ihrísk.

Projekt s názvom Program podpory lokálnych komunít realizovala Nadácia COOP Jednota spoločne so svojimi partnermi prvý raz v roku 2017. Za štyri roky svojej existencie Program podporil finančným grantom 103 projektov, čím na rozvoj lokálnych komunít vo všetkých regiónoch Slovenska prispel celkovou sumou 601 000 eur. Vďaka charitatívnym aktivitám tradičného slovenského potravinového reťazca mohli v desiatkach miest a obcí vzniknúť spoločné oddychové priestory pre verejnosť, altánky, mobiliár, turistické trasy či letné kino. Starostovia obcí, riaditelia škôl aj občianske združenia prostredníctvom grantu zrevitalizovali množstvo školských dvorov, postavili detské ihriská, vysadili zeleň, upravili chodníky i autobusové zastávky, miestne športové kluby zakúpili nové zápasové a tréningové dresy.

Nadácia COOP Jednota oslavuje tento rok 20. výročie svojho vzniku. Okrem rozvoja lokálnych komunít podporuje slovenské zdravotníctvo nákupom dôležitých prístrojov do nemocníc a zdravotníckych zariadení a poskytuje aj sociálnu pomoc.

Viac informácií a víťazov Programu podpory lokálnych komunít nájdete na webstránke COOP Jednoty Slovensko https://www.coop.sk/sk/projekt/125/program-podpory-lokalnych-komunit

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Po zatvorení DinoParku čelí bratislavská ZOO prepadu počtu návštevníkov

20. júl 2021

20.7.2021 - Zatvorenie DinoParku prinieslo ZOO Bratislava významný pokles návštevnosti. Kým zoologické záhrady v Košiciach, Vyškove a Plzni, ktorých súčasťou sú aj fungujúce DinoParky, zaznamenali v júni 2021 v priemere 45 percentné zvýšenie návštev, ZOO Bratislava za to isté obdobie zaznamenala pokles o takmer 20 percent. Generálny riaditeľ firmy WEST MEDIA, ktorá DinoParky prevádzkuje to uvádza  v otvorenom liste (viď.príloha), ktorý zaslal poverenému riaditeľovi ZOO Bratislava Tomášovi Hulíkovi.

"Údaje o návštevnosti sme získali priamo z týchto ZOO a aj na základe zákona o slobodnom prístupe ku informáciám. Vyzývam Vás preto, aby ste sa už nikdy verejne nevyjadrovali v tom zmysle, že ZOO Bratislava bola pre nás akési zlaté vajce a že sme vysávali peniaze na úkor tejto ZOO. Pretože pravdou je presný opak – DinoPark významným spôsobom bratislavskej ZOO pomáhal", povedal generálny riaditeľ WEST MEDIA Jiří Machálek a dodal, že nárasty návštevnosti v uvádzaných zoologických záhradách a naopak pokles v bratislavskej ZOO sa samozrejme prejavujú aj v tržbách. Podľa získaných údajov mohli byť pri otvorenom DinoParku tržby ZOO Bratislava len v júni 2021 o takmer 27 tisíc eur vyššie.

"Keď ku týmto údajom pridám aj obrovské problémy v organizácii práce, stratu prestíže v odbornej verejnosti a enormné navýšenie nákladov na odmeny vedenia ZOO Bratislava, je zrejmé, že výber nového vedenia ZOO bol zo strany zriaďovateľa, ktorým je mesto Bratislava veľmi zlým rozhodnutím" uvádza sa ďalej v otvorenom liste generálneho riaditeľa WEST MEDIA Jiřího Machálka súčasne poverenému riaditeľovi ZOO Bratislava Tomášovi Hulíkovi.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

SOFTIP sa opäť zaradil medzi najlepších partnerov Microsoftu na svete

20. júl 2021

20.7.2021 - SOFTIP uspel v globálnej konkurencii a odniesol si ocenenie Microsoft Partner roka 2021 v kategórii víťazi krajín / regiónov. Už po štvrtýkrát sa tak najvýznamnejšia slovenská IT spoločnosť zaradila medzi top partnerov Microsoftu na svete. Tento výsledok je o to cennejší, že aktuálny ročník bol z pohľadu konkurencie mimoriadne nabitý. Len na porovnanie – v roku 2017, kedy SOFTIP získal v poradí svoju tretiu Microsoft Partner of the Year Award, sa laureáti vyberali spomedzi 2 800 nominácií zo 115 krajín. Tentoraz sa do finále prebojovalo 4 400 nominantov zo 130 štátov.

"Je to obrovský úspech a nesmierne si vážime, že sme ho dosiahli práve teraz. Meniace sa podmienky na trhu, diametrálne odlišný biznis model či zmeny v internom fungovaní mnohých firiem, na to všetko museli IT dodávatelia veľmi rýchlo reagovať. Aj preto sa počas vyhlasovania výsledkov veľmi často skloňovali pojmy ako cloud či digitálna transformácia. Získanie tohto honoru je potvrdením, že sme nielen dobrým partnerom jednej z najväčších svetových technologických firiem, ale predovšetkým našich zákazníkov. To je naša hlavná devíza a zároveň záväzok do budúcnosti," skonštatoval technický riaditeľ SOFTIPu Ján Schwarz.

Microsoft vo svojom vyhlásení ocenil líderstvo SOFTIPu v oblasti zavádzania cloudových riešení. Zároveň vyzdvihol fakt, že slovenská spoločnosť je jedným z prvých držiteľov MS Gold certifikácie v oblasti bezpečnosti, ako aj jej neustále investície do vlastného rozvoja či do vzdelávania jej zamestnancov.

Ocenenie Partner of the Year udeľuje Microsoft partnerom, ktorí za uplynulý rok preukázali vynikajúce zručnosti pri implementácii inovatívnych zákazníckych riešení, založených na technológiách Microsoft. Kompletný zoznam víťazov za rok 2021 je dostupný TU.

Okrem dnes už štyroch titulov Partner roka SOFTIP desaťkrát zvíťazil v súťaži Microsoft Awards a aktuálne je držiteľom 12 zlatých a 1 striebornej kompetencie Microsoft:

Gold Application Development
Gold Application Integration
Gold Cloud Platform
Gold Cloud Productivity
Gold Collaboration and Content
Gold Communications
Gold Datacenter
Gold Enterprise Mobility Management
Gold Messaging
Gold Security
Gold Small and Midmarket Cloud Solutions
Gold Windows and Devices
Silver Data Analytics

O SOFTIPe

Na Slovensku patrí SOFTIP medzi najvýznamnejších poskytovateľov IT produktov a služieb. Ako slovenská jednotka na trhu podnikových informačných systémov už 30 rokov prináša inovatívne komplexné IT riešenia, ktoré pomáhajú lepšie riadiť tisícky firiem a organizácií všetkých veľkostí na Slovensku aj v zahraničí.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Tesco pomáha komunitám, Slováci rozhodli o najlepších projektoch v ich okolí

20. júl 2021

20.7.2021 - Obyvatelia Slovenska majú záujem rozvíjať aktivity vo svojich komunitách a oceňujú prínos Tesca pri zlepšovaní verejnoprospešného priestoru v ich bezprostrednom okolí. Potvrdzuje to 2,7 milióna žetónov, ktoré zákazníci Tesca odovzdali v hlasovaní za lokálne projekty prihlásené do grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame. Hlasovanie prebiehalo vo všetkých 154 predajniach Tesca, a to konkrétne od polovice júna do polovice júla tohto roka. Najväčšiu priazeň Slovákov si získali projekty zamerané na vzdelávanie a rozvoj detí a mládeže. V mestách i obciach tento rok prebehnú podujatia zamerané na vzdelávanie, ale aj športové akcie a koncerty. Rovnako tak pribudnú náučné chodníky či napríklad recyklačné aktivity.

Tesco už po deviatykrát podporí lokálne projekty na zlepšenie života po celom Slovensku vďaka grantovému programu Vy rozhodujete, my pomáhame, a to sumou takmer 170-tisíc eur práve podľa počtu pridelených žetónov zákazníkmi.

"Tesco na Slovensku sa už 25 rokov neprestajne stará o všetky komunity, v ktorých pôsobí. Teší nás, že podporu lokálnych projektov vnímajú pozitívne aj naši zákazníci. Ich zapojenie do rozhodovania o podpore projektov v ich susedstve sa každým rokom zvyšuje. Tento rok do 9. edície grantu Vy rozhodujete, my pomáhame svoje projekty prihlásilo rekordných 477 neziskových organizácií či škôl. Tento masívny záujem zo strany organizácií aj zákazníkov len potvrdzuje, že ľudia na Slovensku majú úprimný záujem zlepšovať svoje okolie a prispievať k pozitívnej zmene,," hovorí Katarína Pšenáková, CSR manažérka Tesca na Slovensku.

Tesco v rámci grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame  doteraz podporilo celkovo 1 617 projektov sumou 1,33 milióna eur. Zákazníci projektom odovzdali dokopy vyše 27,7 milióna žetónov. Zrealizované projekty pomohli skrášliť komunity, zlepšiť životy ľudí i zvierat či podporiť deti a mládež vo vzdelávaní a voľnočasových aktivitách naprieč Slovenskom. Príležitosť dostali i návrhy projektov, ktoré pomáhajú vyrovnať sa so súčasnou mimoriadnou situáciou po nástupe koronakrízy či podporiť zdravie a imunitu.

"Na Slovensku nie je veľa spoločností, ktoré by tak dlhodobo a stabilne podporovali rozvoj komunít ako Tesco. Teší nás, že Tesco napriek pandémii stále pokračuje v grantovom programe Vy rozhodujete, my pomáhame. Slovensko sa stáva nielen lepším miestom na život, ale projekty posilňujú vzťahy a život v komunitách. Práve pandémia ešte viac zvýšila záujem ľudí o priestor, kde žijú a trávia čas. Ďakujeme všetkým, ktorí sa zapojili do grantu aj v tejto 9. edícii, pre komisiu naozaj nebolo ľahké vybrať iba 231 projektov zo všetkých prihlásených nápadov," hovorí Barbora Hullová, projektová manažérka Nadácie Pontis.

Do aktuálnej 9. edície grantu Vy rozhodujete, my pomáhame bol prihlásený rekordný počet projektov – až 477. Odborná komisia vrátane zástupcov Nadácie Pontis z nich vybrala 231 finalistov. Celkový zoznam víťazných projektov nájdete na webstránke grantu.

Jedným z autorov projektov s najväčším počtom hlasov od zákazníkov je MŠ Palárikova zo Sniny, ktorá sa do grantu zapojila so svojimi nápadmi už päťkrát: "Tento rok chceme s pomocou grantu vytvoriť náučný a oddychový altánok Kvetinka pre detičky v našej škôlke. V altánku sa budú učiť o ochrane prírody, spoznávať rôzne druhy stromov, kríkov i byliniek,  môžu sledovať rôzne chrobáčiky v hmyzom hoteli a dotýkať sa rôznych typov prírodnín bosými nožičkami. Sme veľmi radi, že vďaka Tescu môžeme pre detičky robiť aj finančne náročnejšie projekty. Ďakujeme," hovorí Ľubica Ižáková, riaditeľka MŠ v Snine.

O výške podpory vybraných 231 komunitných projektov mohli zákazníci rozhodovať do 11. júla 2021. Za nákup v Tescu získali hlasovací žetón, ktorý mohli priradiť jednému z troch vybraných projektov vo svojom regióne. Projekt s najväčším počtom žetónom na 1. mieste získava v auguste odmenu 1 300 eur, projekt na druhom mieste 600 eur a na treťom mieste 300 eur.

Tesco už teraz pripravuje jubilejnú 10. edíciu grantového programu Vy rozhodujete, my pomáhame. Neziskové organizácie, organizácie, školy či jednotlivci budú môcť svoje nápady prihlasovať na jeseň tohto roka.

Vďaka programu Vy rozhodujete, my pomáhame  sa doposiaľ zrealizovalo v regiónoch popri stovkách iných projektov napríklad:

92 kultúrnych podujatí
45 ihrísk
154 vzdelávacích aktivít
111 úprav verejných záhrad a parkov
11 detských táborov
16 pomocí pre útulky pre zvieratá
7 aktivít na ochranu včiel

Pravidlá programu a informácie o všetkých edíciách: https://tesco.sk/pomahame/list-of-projects/

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Amazon na Slovensku dvíha platy

20. júl 2021

20.7.2021 -  Amazon predstavuje nové vysoko konkurenčné kompenzačné balíčky - spolu s bonusmi budú teraz zamestnanci na vstupnej úrovni zarábať od 1 169 eur brutto mesačne, mesačný plat vedúcich tímov bude začínať na 1 472 eurách

Spoločnosť Amazon oznamuje zvýšenie miezd na Slovensku pre všetkých stálych a dočasných zamestnancov platné od 1. augusta 2021.
Základná mzda zamestnancov na vstupnej úrovni stúpne na 5,8 eur/h brutto a u vedúcich tímov na 7,3 eur/h. Zamestnanci Amazonu majú tiež nárok na mesačný bonus až do výšky ďalších 20% a ročný bonus vo výške 8,5%.
Okrem konkurenčných platov a bonusov spoločnosť ponúka aj atraktívne balíčky výhod, ktoré zahŕňajú súkromnú zdravotnú starostlivosť, životné poistenie, dotovanú dopravu a stravu a prístup k inovatívnemu programu "Career Choice", ktorý platí náklady na školné až do výšky 5 600 EUR.
Spoločnosť Amazon sa naďalej zameriava na bezpečné pracovné prostredie a od začiatku pandémie zachováva viac ako 150 bezpečnostných opatrení.

Spoločnosť Amazon oznámila, že na základe procesu každoročnej revízie miezd zvýši vstupné mzdy na Slovensku na 5,8 eur/h pre zamestnancov na vstupnej úrovni a na 7,3 EUR/h pre vedúcich tímov. Spolu s dochádzkovým bonusom tak zamestnanci na vstupnej úrovni zarobia od 1 169 do 1 250 eur/h brutto mesačne a vedúci tímov od 1 472 do 1 552 EUR/h v závislosti od odpracovaných rokov.

"V spoločnosti Amazon sa zaväzujeme ponúkať konkurencieschopné mzdy a vysoko atraktívne výhody. Každý rok prehodnocujeme naše mzdy a s radosťou oznamujeme, že tento rok zvýšime našu základnú mzdu na 5,8 eur na hodinu. To je dobrá správa pre našich stálych a dočasných zamestnancov. Okrem skvelých platov a výhod ponúka spoločnosť Amazon bezpečné a moderné prostredie na prácu a vynikajúce kariérne príležitosti,” uviedol novovymenovaný riaditeľ Amazon Fulfillment Slovensko Miloš Jasenčak.

V tomto roku spoločnosť Amazon preskúmala údaje od viac ako 60 ďalších miestnych zamestnávateľov, pričom porovnala jednotlivé mzdy s podobnými pozíciami v regiónoch, kde Amazon pôsobí, ako aj ponúkané výhody. Nová mzdová štruktúra bude účinná od 1. augusta 2021 a zo zvýšeného odmeňovania budú mať úžitok aj všetci dočasní zamestnanci, ktorí v hlavnej sezóne spoločnosti Amazon značne pomáhajú.

"Okrem vysoko konkurenčnej mzdy ponúka Amazon aj veľmi atraktívne výhody vrátane súkromnej lekárskej starostlivosti, dotovanej dopravy a stravovania a nášho inovatívneho programu Career Choice, ktorý za 4 roky vypláca až 5 600 eur na pomoc jednotlivcom pri rozširovaní ich kariérnych príležitostí, a to v rámci ale aj mimo našej spoločnosti,” doplnil Ján Komoš, HR manažér Amazon Fulfillment Slovensko.

"Za posledné tri roky som sa veľa naučila a dnes trénujem nováčikov ako ich inštruktor. Keď som sa o pracovnej ponuke spoločnosti Amazon dozvedela po prvýkrát, spočiatku ma zaujímala predovšetkým finančná stránka, ale tiež možnosť pracovať na zmeny - vďaka čomu mám viac času na seba a svoju rodinu. Oceňujem tiež výhody, ktoré Amazon ponúka, ako napríklad dotovanú dopravu a stravu, alebo  príspevky do môjho dôchodkového plánu," uzatvára Helena Rábeková, inštruktorka na oddelení vrátených dodávateľských položiek. 

O spoločnosti Amazon:

Amazon je lídrom v oblasti technológií a inovácií. Prevádzkuje najväčšiu e-commerce platformu, ktorá umožňuje podnikateľom predávať svoj tovar do celého sveta.
Činnosť Amazonu stojí na štyroch základných pilieroch: orientuje se na zákazníkov, nie na konkurenciu, investuje do rozvoja technologických inovácií, plánuje v dlhodobom horizonte a zameriava sa na funkčnú a prevádzkovú dokonalosť.
Medzi globálne využívané produkty a služby sa radí Amazon Prime, Amazon Music, Fulfillment by Amazon, AWS, čítačky Kindle, telefón a tablety Fire, Fire TV alebo Amazon Echo. Amazon je tiež priekopníkom recenzií od zákazníkov, personalizovaných odporúčaní a funkcie 1-Click shopping.
Projektom Kindlotéka podporuje Amazon záujem o čítanie kníh naprieč generáciami. Tlačené knihy ako aj elektronické čítačky Kindle umiestňuje do škôl, detských domovov i verejných knižníc.
Spoločnosť Amazon zamestnáva na Slovensku viac ako 3 000 zamestnancov na plný úväzok.

Novinky zo sveta Amazonu nájdete na sociálnych sieťach Twitter, Instagram a na press portáli spoločnosti.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Spotrebitelia si za Najlepšiu novinku 2021 zvolili aj BILLA magnéziovú vodu a Free bezlaktózové mlieko

20. júl 2021

20.7.2021 - BILLA tichá magnéziová voda a Free bezlaktózové mlieko – to sú dva nové produkty v predajniach BILLA, ktoré slovenskí zákazníci určili ako najlepšie a najkvalitnejšie v prieskume "Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2021". V jubilejnom 10. ročníku renomovanej súťaže sa stretla rekordná konkurencia 137 výrobkov, ktoré boli rozdelené do viac ako štyroch desiatok kategórií. Spoločnosť BILLA sa umiestnila na prvej priečke v kategóriách Balené vody a Špeciálne potraviny.

Najväčšími prioritami BILLA sú spokojní zákazníci a ponuka produktov prvotriednej kvality. Aj preto BILLA neustále prichádza na trh s novými, inovatívnymi výrobkami privátnych značiek, v ktorých sa spája vynikajúca kvalita s výhodnou cenou. Zákazníci po takýchto výrobkoch siahajú radi, čo potvrdzuje aj umiestnenie spoločnosti BILLA v prestížnom ocenení "Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2021". Slovenskí zákazníci hlasujúci v tejto súťaži vyzdvihli BILLA Ľubovnianku, tichú magnéziovú vodu, ktorá zvíťazila v kategórii Balené vody. Ide o prírodnú minerálnu vodu pochádzajúcu z kvalitného slovenského podzemného zdroja, ktorá vhodne dopĺňa dennú potrebu horčíka, vápnika a kremíka. Hlasujúci zákazníci rovnako ocenili aj Free bezlaktózové mlieko, ktoré sa umiestnilo na prvej priečke v kategórii Špeciálne potraviny. Toto mlieko zo Slovenska obsahuje laktázu, teda enzým, ktorý rozkladá mliečny cukor na jednoduchšie a ľahšie stráviteľné formy. "Úspech v ocenení Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2021 nás utvrdzuje v tom, že naše podnikanie robíme dobre. Nesmierne si vážime podporu zákazníkov, ktorí v tejto súťaži ocenili naše výrobky. Nové produkty našich privátnych značiek ľuďom prinášame na základe ich preferencií a potrieb. Veľmi sa tešíme, že sme im novinkami v regáloch ulahodili. Zákazníkom ďakujeme za dôveru, ktorú nám prejavili," povedala Ingrid Kužlíková, operatívna riaditeľka BILLA.

Rozhodli dve tisícky spokojných zákazníkov

"Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka" je spotrebiteľské ocenenie, ktoré sa uskutočnilo už po desiatykrát. Stojí za ním spoločnosť Atoz Marketing Services, ktorá sa už od roku 1993 zaoberá business to business komunikáciou v oblasti retailu, logistiky, obalového priemyslu, farmácie a segmentu HoReCa. Cieľom ocenenia je vyzdvihnúť nové a inovované výrobky na trhu a uľahčiť zákazníkom orientáciu medzi týmito produktmi. O umiestnení výrobkov v aktuálnom ročníku ocenenia rozhodlo 2000 slovenských spotrebiteľov, ktorí sa počas apríla a mája 2021 zúčastnili na prieskume agentúry NielsenIQ. "Sme hrdí, že spotrebitelia považujú našu privátnu magnéziovú vodu a bezlaktózové mlieko za najlepšie výrobky spomedzi konkurencie. S týmto ocenením plánujeme v našej komunikácii ďalej pracovať. Sme tiež veľmi radi, že značka BILLA dostane vďaka oceneniu ďalší komunikačný priestor, vďaka čomu budeme ešte bližšie k našim zákazníkom z celého Slovenska," dodáva I. Kužlíková.

Priateľ zákazníkov

Ocenenie od spoločnosti Atoz Marketing Services však nie je jediným, ktoré potvrdzuje spokojnosť ľudí s produktmi a službami spoločnosti BILLA. V minulom roku BILLA získala aj prestížnu medzinárodnú cenu "Priateľ zákazníkov – Pretože si ceníme našich zákazníkov", ktorú udeľuje renomovaná švajčiarska organizácia ICERTIAS. Túto cenu môžu získať iba firmy, ktoré svojej klientele prinášajú pridanú hodnotu, teda výnimočné služby a bezproblémovú podporu. Ocenenie hodnotí vzťah spoločnosti so zákazníkmi, zamestnancami aj dodávateľmi, ale tiež kvalitu ponúkaných produktov a služieb. Pozornosť je pritom najmä na reputácii firmy, komunikácii, skúsenostiach zákazníkov a dôvere.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Kovář z Prazdroja: Vratné fľaše sa mi spájajú s pivom, ktoré miloval aj môj otec. Dnes nimi chránime prírodu

20. júl 2021

20.7.2021 - Pivná sezóna je v plnom prúde a milovníci zlatistého moku si ho konečne môžu vychutnávať aj v čapovanej forme. Napriek tomu, že by sa mohlo zdať, že pivári sa budú sústreďovať hlavne na pivo v krčmách, nie je to celkom tak. V Plzeňskom Prazdroji Slovensko venujú veľkú pozornosť pivu, ktoré si Slováci kupujú aj v obchodoch. Prečo pivári okrem kvality piva riešia aj obaly, sme sa porozprávali s Davidom Kovářom, obchodným riaditeľom pre maloobchod a obchodné reťazce.

Prazdroj vždy staval na dokonalom pivnom zážitku, a to v podnikoch aj obchodoch. Ako to bolo počas pandémie? Pomohla pivu? Zatvorené krčmy síce boli katastrofou pre gastro sektor, no v obchodoch sa ho určite predalo viac.

Máte pravdu, pivný zážitok je to, na čom staviame pri všetkých našich pivách, a to bez ohľadu na to, v akom obale ich predávame. Vieme, že uvariť dokonalé pivo dnes už nestačí. Chceme byť so spotrebiteľmi v kontakte, približovať im našu filozofiu aj posolstvá našich značiek. Pravdou však je, že posledný rok a pol bol najmä o balenom pive. Dúfajme, že to je už za nami, aj keď práve najmä zatvorené gastro je za pomerne veľkým nárastom predajov baleného piva. A aj práve to  urýchlilo viacero krokov, ku ktorým sme v Prazdroji pristúpili, hlavne v obalových témach.

Keď ste už načali tú tému - už v roku 2019 Prazdroj ukázal, že ide proti trendu tzv. pohodlných balení, keď ohlásil odchod od PET fliaš. Počas krízy ste zase ste išli do podpory vratných fliaš. Prečo pivári riešia obaly?

Na prvý pohľad sa môže zdať, že sme mimo svojho hlavného zamerania, ale my ho máme zadefinované oveľa širšie. Obaly tvoria veľkú časť nášho podnikania a majú zásadný dopad na životné prostredie, no nepozeráme sa na to samozrejme len z hľadiska biznisu. Vnímame, že je to silná téma aj pre našich spotrebiteľov, ktorí do udržateľnej voľby idú už takmer dva roky spolu s nami.

Máte na mysli postupný odchod Prazdroja od piva v plaste?

Áno, aj ten. Ohlásiť totiž odchod od pivných PET fliaš v čase, keď boli druhou najsilnejšou kategóriou na pivnom trhu, nebolo z biznisového hľadiska jednoduché rozhodnutie, no neustúpili sme z neho ani počas krízy. Práve naopak, v súlade s firemnou stratégiou sme vlaňajší pokles objemov v pivných PET fľašiach o 29 % pokladali za krok správnym smerom. Teraz ešte zrýchľujeme a s pivom v PET fľašiach definitívne skončíme už v tomto roku. Navyše sme počas celého roka 2020 ľudí motivovali ku kúpe piva vo vratných sklenených fľašiach. Keď sme sa vlani rozhodovali, ktoré z balení dostane našu pozornosť, stavili sme práve na ne. To rozhodnutie má dva piliere. Udržateľnosť a emócie. Čo sa týka udržateľnosti, tak si myslím, že už nie je žiadnym tajomstvom, že práve vratné sklo je obalom, ktorý je z pohľadu baleného piva k prírode najviac šetrným. Má najnižšiu uhlíkovú stopu a používať jednu pivnú fľašu sme schopní opakovane. Pivo vo vratnej fľaši zároveň evokuje tradíciu, ktorá by nemala ostať doménou len jednej generácie.

Takže pivo zo sklenenej fľaše je najlepšie? Teda nemyslím len chuť, ale aj z hľadiska ochrany k prírode.

Takto by som to nepovedal. Je to veľmi zjednodušené a z ďaleka nie presné. Pri výrobe piva sú veľmi dôležité nielen kvalitné vstupné suroviny, ale aj dodržiavanie všetkých postupov a receptúr. Každý milovník piva alebo konkrétnej značky si ju kupuje a teší sa na chuť, na ktorú je zvyknutý a ktorá mu vyladí deň alebo spestrí stretnutie s kamarátmi či rodinou. To, v akom obale si  ho kúpi, vo veľkej miere závisí práve od príležitosti, na ktorú ho chce. Všeobecne je za najviac pohodlný obal považovaná plechovka, to je základná logika, aj bez prieskumov. Vidíme však priestor v tom, aby sme Slovákov viac motivovali ku kúpe práve vratných fliaš. Tie sú, vzhľadom na to, že systém ich zálohovania funguje už roky, obalom, ktorý je k prírode najšetrnejším. Vieme, že medzi pivármi je veľa fanúšikov práve piva vo vratnom skle, ja sám som jedným z nich, no napriek tomu v rámci jedného nákupu sa v košíku Slovákov ocitnú len dve fľaše piva, zvyšok kúpi v inom obale.

Nie je to málo?

Je. Najväčším problémom je už spomínaný aspekt pohodlnosti. To, k čomu sa snažíme smerovať spotrebiteľov a budeme do toho investovať veľa pozornosti, je motivovať ich k väčšej preferencii vratného skla. Od mája tohto roku sme preto uviedli na slovenský trh multipacky pre značky Kozel, Šariš a Gambrinus. Okrem toho, že umožňujú pohodlnejší odnos 8 – 10 fliaš naraz, komunikujú sa tam aj ďalšie odkazy. Napríklad pri značke Šariš ide ekologickosť cez slogan – "Kúpou Šariš fľaše myslíš na Slovensko naše" a keď si spotrebiteľ ten multipack otvorí, na spodnej strane nájde poďakovanie, že do toho ide s nami, pretože za to sa jednoducho patrí poďakovať.

Spomenuli ste, že ste veľkým fanúšikom vratných fliaš. Čo si mám pod tým predstaviť?

Viete, keď som bol ešte malý chlapec a ešte som ani netušil, že moje profesijné kroky budú spojené s pivom – jeden zo základných obrazov, ktorý sa mi spája s detstvom je práve fľaškové pivo, ktoré miloval môj otec. Nie je to však, samozrejme, len o nostalgii.

A o čom ešte? Predsa len, mnohí z nás majú podobné konotácie ako vy.

Dnes tak chránime prírodu. Aj keď práve nostalgia zohráva u väčšiny Slovákov významnú rolu a je jedným z dôvodov, prečo majú v obľube práve tento typ obalov. Vratné alebo zálohovateľné fľaše sú však, okrem čapovaného piva, ako som už spomínal aj najudržateľnejším obalom z pohľadu uhlíkovej stopy, ktorá je pri nich najnižšia. Pre názornosť použijem údaj, ktorý nie je úplne známy a nie je úplne verejný. Keď sme sa interne pozerali na každú vratnú fľašu - koľkokrát sa otočí, než dôjde k jej recyklácii, vyšlo nám neuveriteľné číslo. Jednu pivnú fľašu sme schopní v Prazdroji používať opakovane až 17-krát. Priemerne si spotrebiteľ pritom kúpi naraz asi dve takéto fľaše a my pracujeme na tom, aby sa to číslo zvýšilo.

A ako sa vám v tom darí? Podporu vratným fľašiam ste venovali už vlani, takže nejaké výsledky by už viditeľné byť mali.

Ak som spomínal, že spotrebiteľom sa patrí poďakovať, tu by som to ešte podčiarkol. Predaj vratných fliaš sa v uplynulom roku z hľadiska objemov medziročne zvýšil o 17 %, čo si myslím, že je viac ako fajn číslo. Na druhej strane, to, čo nás v Prazdroji teší viac, sú externé dáta, ktoré hovoria o tom, aký dopad to malo na trh. Sme hrdí na to, že naša podpora vratných fliaš dokázala zmeniť dynamiku obalov, do ktorých sa stáča pivo. Vratné fľaše sa tak stali druhou najväčšou kategóriou na Slovensku a preskočili PET balenie. Vo chvíli, keď si dnes štrngáme oroseným čapovaným a druhá voľba bude cinkanie oroseným fľaškovým, tak to bude pre mňa najväčší darček.

Kto je David Kovář

David Kovář má v spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko na starosti oblasť maloobchodu a obchodných reťazcov. V rámci tohto segmentu zodpovedá za rast pivnej kategórie v spoločnosti a v spolupráci s partnermi  podporuje jej rozvoj aj v rámci trhu. Spadá pod neho široký tím ľudí po celom Slovensku, s ktorým sa v obchodoch snaží pozdvihovať pivnú kultúru. Za kľúčový považuje rast rešpektujúci hodnoty udržateľnosti.

Obchodným riaditeľom pre segment baleného piva sa stal v septembri 2017. Na Slovensko prišiel s bohatými skúsenosťami z maloobchodu, ktoré nadobudol v priebehu 18-tich rokov práce vo viacerých FMCG spoločnostiach.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Aj vaše oči potrebujú starostlivosť – využite benefit až 100 eur od Unionu

19. júl 2021

19.7.2021 - Váš zdravý zrak je tým najcennejším zmyslom, ktorý máte, a jeho zhoršenie netreba v žiadnom prípade podceňovať. Skorou diagnostikou je možné predchádzať závažným očným ochoreniam a ich komplikáciám. Túto skutočnosť si uvedomujeme a preto našim poistencom od 1.7.2021 prinášame Očný balík v hodnote až 100 EUR - niečo pre seba si v ňom môžu nájsť všetci -  muži, ženy aj deti.

Súčasťou balíčka v hodnote 100 eur je: Komplexné očné vyšetrenie v hodnote 50 €

V rámci komplexného očného vyšetrenia vám lekár zmeria vnútroočný tlak, hrúbku rohovky, skontroluje ostrosť zraku, vyšetrí očné pozadie, posúdi zmeny na  sietnici, stav dúhovky a šošovky. Toto vyšetrenie môžete absolvovať preventívne, ale aj keď pociťujete nejaké konkrétne problémy. Vo vybraných očných klinikách po celom Slovensku ho môžete mať vďaka nášmu benefitu úplne bez doplatku. A aké sú podmienky na jeho získanie? Musíte byť poistencom ZP Union a mať výmenný lístok od všeobecného lekára (netreba ho len v prípade, že si idete dať predpísať okuliare).

OCT (Optická koherentná tomografia) vo výške 30 €

Ide o bezkontaktné  zobrazovacie  vyšetrenie vnútorných štruktúr oka s vysokým rozlíšením detailov. Prístroj pomocou laserového lúča premeria a dokonale zmapuje sietnicu. Najčastejšie je OCT využívané pri ochoreniach ako napríklad degenerácia žltej škvrny, diabetické zmeny, zápaly či poúrazové stavy. Lekári vám ho navrhnú, aj keď majú podozrenie na glaukóm alebo niektoré neurologické ochorenia ako skleróza multiplex, či Alzheimer. Vyšetrenie na OCT je bezbolestné, relatívne krátke a väčšinou nie je potrebné rozkvapkávanie oka, takže ihneď po vyšetrení je možné odísť, riadiť auto a normálne zaostrovať.

Uhradíme ho priamo očným klinikám, takže ako poistenec Unionu nemusíte o nič žiadať, ani nič dokladovať.

Príspevok na okuliare v sume 20 €

Ak máte doma dieťa vo veku do 18 rokov, ktoré potrebuje okuliare, môžete využiť túto tretiu možnosť a požiadať o príspevok 20 € na okuliarový rám. Vo väčšine prípadov ide približne o polovicu ceny nového rámu, takže využiť sa vám to rozhodne oplatí. Ak máte doma dve deti, ktoré potrebujú okuliare, požiadať o benefit môžete hneď dva krát – ušetríte tak 40 eur.

Okrem toho má Union pre všetkých svojich poistencov ešte niečo navyše –v internetovej optike Eyerim môžete získať zľavu 20% na slnečné a dioptrické okuliare.

Informačný servis

Kategórie: Podporujeme

Stránky