RSS čítačka

Vzdelanie sa mení na tovar

SAV.sk - pred 0 sekúnd
Možno je to len výstrel z bambitky na premenlivý pohyblivý a zdanlivo neuchopiteľný terč. No vďaka za každý podobný „výstrel“, za každý krok po sypkom piesku, pod ktorým je pevné podložie. Vysokoškolské štúdium sa v našich pomeroch dá prirovnávať k rôznym obrazom a môžu sa o ňom viesť rôzne polemiky. Je však nesporné, že stráca na kvalite a že sa stáva – tovarom. V stredu 20. novembra popoludní sa v Aule SAV v Bratislave uskutočnila projekcia dokumentárneho filmu „Univerzity ...
Kategórie: Podporujeme

Svet miliardového biznisu v podobe bankovníctva a poisťovníctva sa nám vďaka Fintech a Insurtech mení priamo pred očami. Významným dielom k tomu prispieva aj Slovensko

PRservis.sk - pred 55 min 49 s

21.11.2019 - Už tretí rok po sebe patril posledný septembrový víkend v Bratislave inovatívnemu podujatiu s názvom Fintechsummit, ktorého organizátori v spolupráci s prestížnymi hosťami spoločne otvárajú tie najpálčivejšie témy nielen z oblasti bankovníctva či poisťovníctva. V rámci tém diskutovaných počas hlavnej konferencie sa dotýkajú aj budúcnosti kryptomien či generácie mileniálov. Tohtoročnou novinkou konferencie bol aj októbrový Side event, ktorý sa dotkol tém zameraných na finančné technológie budúcnosti. 

Konferencia Fintechsummit sa v Bratislave konala už tretíkrát. Opäť sa uskutočnila aj za účasti Veľvyslanectva Spojeného kráľovstva a Severného Írska, ktoré tento event podporuje už od jeho vzniku. "Práve Veľká Británia je celosvetovým lídrom v oblasti FinTech služieb. Londýn dokonca aktuálne predstihol aj samotný New York. Veľká Británia preto môže predstavovať fintech inšpiráciu aj pre región Strednej a Východnej Európy, kde mnohé z krajín ukrývajú obrovský potenciál v podobe skvelých a talentovaných mladých ľudí, ktorým treba dať šancu svoj talent ukázať," spomenul v príhovore britský veľvyslanec na Slovensku, Andrew Garth.

Debaty konferencie Fintechsummit boli rozdelené do dvoch streamov – Bankovníctvo a Poisťovníctvo, a tento rok si ich vypočulo viac než 900 priamych návštevníkov a online priaznivcov. V porovnaní s minulým rokom tak organizátori konferencie dosiahli naozaj skvelú návštevnosť. Registrácia záujemcov o netradičné a progresívne témy sa oproti minulému roku zvýšila o 168%. Okrem toho sa na konferencii objavili aj svetoznáme mená ako Sara Koslinska, jedna z ocenených v celosvetovom rebríčku Top 30 pod 30 časopisu Forbes. Tento ročník bol však rekordný vo viacerých oblastiach – zvýšil sa počet registrovaných účastníkov zastávajúcich najvyššie posty v spoločnostiach. V porovnaní s minulým rokom sa ho zúčastnilo o takmer 15% účastníkov viac, z ktorých každý siedmy zastáva riadiaci pozíciu vo vedení alebo manažmente spoločnosti či banky. V rámci konferencie prebehlo viac než 100 B2B stretnutí a účastníci položili spíkrom o 78% viac tematických otázok v porovnaní s minulým rokom. 44% účastníkov má zázemie vo finančnom sektore, čo predstavuje výrazný nárast v porovnaní s minulým rokom. Stream Bankovníctvo Fintechsummitu si dobrú povesť zabezpečil už v minulosti, čo sa preukázalo aj tohtoročnou aktívnou účasťou 10 bánk.

Informačný význam konferencie je naozaj silný. Diskusie a inovatívne prezentácie totiž sprostredkúvajú užitočné informácie nielen odbornej, ale aj bežnej verejnosti. "Fintechsummit je skvelou platformou, ktorá prepája fintech služby, startupy, vládu a banky, ktoré to v tomto digitálnom svete ešte nevzdali," hovorí o význame konferencie Peter Matúš, člen predstavenstva pre Retail Banking v Tatra banka, a.s. Konferencia priniesla možnosť oboznámiť sa aj s tým, ako sa banky snažia ísť s dobou a prispôsobiť sa digitalizácii trhu doslova míľovým krokom. "Banky otvárajú nové pozície, ktoré sa zameriavajú výlučne na skúmanie skúseností používateľa. Uvažuje sa aj nad prechodom z tradičných kamenných pobočiek na digitálne pobočky, kde zamestnanci fungujú len ako technologická podpora a neriadia aktívne operácie," vysvetľuje Barbora Ruščin, Head of UX/UI experience v Tatra banka, a.s. Okrem toho sa konferencia venovala aj ďalším zaujímavým témam. Diskutovalo sa o problematike generáce Y, ale aj o digitalizácii a nových technológiách, ktoré často vzbudzujú u širokých vrstiev obyvateľstva obavy z toho, do akej miery sú ešte prínosmi a kedy sa už stávajú hrozbami.

Druhým streamom konferencie bolo poisťovníctvo. Hráčmi na tomto trhu sú nielen už etablované spoločnosti, ktoré disponujú archívmi informácií o klientoch, ale aj menšie start upy, ktoré zas vedia, čo s týmito údajmi urobiť. Ideálnym riešením pre trh by bola ich symbióza, ktorá by využila potenciál oboch z nich.

Súčasťou Fintechsummitu bola aj súťaž, ktorá je dokonalým príkladom spojenia mladých talentovaných a inovatívnych dizajnérov s klientami. Hlavný partner, Tatra banka, a.s., aj v tomto ročníku zastrešila hlavnou cenou vo výške 5 000€ unikátny Hackathon – zadaním bolo Digitálne investovanie cez mobilnú aplikáciu. 5 slovenských tímov a jeden s ich maďarskými kolegami opäť dokázali, že nielen na Slovensku, ale v celom CEE regióne žijú talentovaní mladí ľudia, ktorí excelujú nielen v dizajne, ale aj v kreativite.

Výsledkom naustáleho záujmu o témy z oblasti Fintech a Insuretech by malo byť založenie jednotnej platformy s názvom Fintech & Insurtech asociácia Slovenska (FIAS), o ktorú počas hlavnej konferencie, prejavilo záujem viacero kľúčových stakeholderov. Asociácia by mala svojim členom slúžiť na výmenu užitočných vedomostí a na vzájomnú komunikáciu. Bude integrovať moderné technológie v oblasti financií, bankovníctva a poisťovníctva na jednom mieste, čím umožní ich rozvoj a ďalšie zdokonaľovanie nielen zo strany jej členov, ale aj širšej verejnosti.

Konferenciu organizovala slovenská spoločnosť Future Proof, ktorej CEO Davy Čajko po jej skončení povedal: "Aj tento rok nám reakcie účastníkov a spíkrov z celého sveta potvrdili, že náš cieľ a vízia, ktorú sme si stanovili pred tromi rokmi, sa napĺňa. Slovensko je plnohodnotným členom vo svete finančných inovácií vďaka svojej strategickej lokalite, a je atraktívne pre partnerov z celého sveta. Už niekoľko rokov progresívne mapujeme a budujeme od základov tento špeciálny ekosystém, vytvárame vlastné odvážne projekty a cítime, že prišiel čas urobiť ďalší krok. Založiť oficiálnu inštitúciu, ktorá vytvorí nášmu Slovensku príležitosť prezentovať sa ako inovatívny región; ktorá bude vytvárať legislatívne návrhy, spojí všetky kompetentné subjekty s rozhodovacími právomocami a ešte oveľa viac. Máme totiž na to, aby sme sa stali lídrami vo fintech a insuretech oblastiach. Práve takouto inštitúciou bude Asociácia Fintech & Insurtech."

Fintechsummitom sa ale zoznam kvalitných podujatí nekončil. 22. októbra sa v Bratislave uskutočnil aj Side event, ktorý si dal za cieľ sprístupniť širšej verejnosti témy ako Zelené bankovníctvo či Nová generácia kapitálových trhov. Medzi účastníkmi boli zástupcovia bánk a konzultingových spoločností, no nechýbala ani účasť Európskej komisie či Burzy cenných papierov v Bratislave, Národnej banky Slovenska a Ministerstva financií Slovenskej republiky. Medzinárodná účasť spíkrov z Holandska a Rakúska a expertov z domáceho prostredia mala za cieľ obrátiť pozornosť účastníkov správnym smerom a naštartovať ich tak k aktívnej spolupráci, ktorej výsledkom by bola práve prípravná fáza založenia už spomínanej Asociácie.

Side event Fintechsummitu otvoril témy, o ktorých sa v zahraničí diskutuje pomerne dlho a začínajú si nachádzať cestu aj do nášho regiónu. Tému zeleného financovania z pohľadu Európskej úrovne zhodnotila Lívia Vašáková, šéfka sekcie ekonomických analýz na zastúpení Európskej komisie v Bratislave, ktorá uviedla, že Európska komisia už teraz prijala viacero opatrení, ktoré budú viesť k dosiahnutiu klimatickej rovnováhy. "Na jednotlivé kroky plánované v rámci európskeho konceptu už nadviazalo aj Slovensko, v rámci ktorého však téma zeleného financovania zatiaľ nie je až tak často skloňovaná," uviedla Lucia Kopiarová, expertka na udržateľné financie z Ministerstva financií Slovenskej republiky. Cestou zeleného financovania sa na Slovensku uberá aj 365.bank. "Pri poskytovaní bankových služieb uplatňujeme princíp paperless a green banking. V praxi to znamená, že klient si otvorí účet v banke bez toho aby podpisoval akýkoľvek papier," ozrejmila filozofiu poskytovania bankových služieb Klaudia Drábiková, prvá námestníčka CEO 365.bank. Budovanie princípu zeleného bankovníctva však nie je také jednoduché v prípade tradičných bankových domov. "Rozptyl veku našich klientov je od 0 do 100 rokov. A hoci sa snažíme maximalizovať elimináciu papierov napríklad výzvou na elektronickú komunikáciu, je pochopiteľné, že nie všetci ju budú využívať, keďže mnohí klienti dodnes nemajú ani mailové adresy," priblížil bariéry zeleného bankovníctva Miloš Blanárik, poradca predstavenstva Prvej stavebnej sporiteľne. Ideálnym využitím zeleného financovania by mala byť podpora projektov položených na ekologických princípoch. Pekný príklad uviedol Daniel Acs zo záujmového združenia Bioeconomy Cluster, podľa ktorého sú práve banky tými inštitúciami, ktoré dokážu podporiť ekologicky významné projekty a naplniť tak myšlienku zeleného financovania: "Na Slovensku žije množstvo kreatívnych podnikateľov, ktorým však systém neumožňuje využiť svoj potenciál. Jedným z riešení by mohol byť produkt, ktorý by bol spojením bankového úveru a grantu. Ten by slúžil na financovanie biohospodárskych projektov, ktorých udržateľnosť by posudzovala samotná banka. Jedine to je spôsob ako zabrániť korupcii, ktorá sa na Slovensku spája, napríklad s dotáciami."

Druhá časť Side eventu sa venovala novej generácii kapitálového trhu, ktorá sa prejavuje najmä v nestále rozširujúcej sa digitalizácii. Medzi jej najdôležitejšie prínosy v oblasti finančného trhu a jeho zabezpečenia môžeme zaradiť najmä lepší prístup k informáciám, vďaka ktorým máme možnosť investovať nielen do nehnuteľností, akcií na burze, ale aj do rôznych inovatívnych vynálezov či startupov, čo nám umožňuje diverzifikovať investičné riziko. Napriek výhodám sa v prípade digitalizácie stretávame aj s niektorými prekážkami. "Prínos digitalizácie v oblasti finančného trhu dokážu oceniť najmä mladšie generácie. Medzi klientmi spoločností, ktoré pôsobia na finančnom trhu, sú však stále aj takí, ktorí novým technológiám vôbec nedôverujú," povedal Juraj Forgács, zakladateľ spoločnosti Fumbi.Network. Na Slovensku sa však začína formovať aj nová generácia investorov, ktorá je riziku viac než naklonená. "Táto generácia investorov je presným opakom klasického Slováka s konzervatívnym správaním. Títo investori priam vyhľadávajú vzrušenie z riskantnej investície spojené s víziou vysokého zisku. Problém im nerobí investovať ani do riskantnejších foriem akými sú startupy, veda či kryptomena," hovorí o novej generácií slovenských investorov Ras Vasilisinzakladateľ a generálny riaditeľ Virtuse exchange. Aj z toho dôvodu vítam a stávam sa členom Fintech & Insurtech asociácie, ktorá si dáva za cieľ otvárať aj tieto otázky.

Exkluzívnym partnerom tohtoročného Fin.Techsum bola Tatra banka, a. s. Hlavnými partnermi sú DXC Technology a Ministerstvo financií SR, partnerom je VeľvyslanectvoSpojeného káľovstva Veľkej Británie a Severného Írska v SR.

Finančný sektor je jedným z najdynamickejších odvetví. Aj preto bol októbrový Side event a septembrová konferencia Fintechsummit významnými udalosťami vo svete financií. Okrem aktuálneho stavu sa jednotliví odborníci a spíkri pozreli aj na výhliadky, ktoré môžeme s najväčšou pravdepodobnosťou očakávať v budúcnosti. Množstvo užitočných informácií si z tohto podujatia odniesli nielen zúčastnení hostia, ale aj široká verejnosť.

Kedže konferencie realizujeme aj z dôvodu posunu jednotlivých tém do spoločnosti, prinášame komplexné sumárum toho čo sme na Fintech festivale zažili a k čomu jednotlivý aktéri prišli v rámci diskusných panelov.

Pozrite si náš prvý magazin "Fintech & Insurtech" http://bit.ly/2XvdYNI Všetky informácie o uplynulom ročníku Fintechsummitu nájdete na https://fintechsummit.sk/2019/.

Inzercia

Kategórie: Podporujeme

Tesco organizuje siedmy ročník najväčšej Potravinovej zbierky na Slovensku, zapojiť sa dá aj online

PRservis.sk - pred 1 hod 55 min

21.11.2019 - Spoločnosť Tesco tento týždeň spúšťa už siedmy ročník najväčšej Potravinovej zbierky na Slovensku. Zapojiť sa môžu zákazníci v 120 obchodoch Tesca vo všetkých regiónoch od štvrtka 21. novembra 2019 až do soboty 23. novembra 2019. Novinkou je tento rok online verzia Potravinovej zbierky, prostredníctvom ktorej môžu zákazníci pomôcť aj z pohodlia svojho domova. Stačí si vybrať z pripravených balíčkov pomoci a Tesco zabezpečí, aby sa dostali k tým, ktorí ich najviac potrebujú.

Vlani sa vďaka zákazníkom podarilo v predajniach Tesco vyzbierať rekordných 147 ton trvanlivých potravín a drogérie v hodnote 210-tisíc eur, ktoré pomohli vyčariť krajšie Vianoce pre ľudí v núdzi a sociálne slabšie rodiny po celom Slovensku.

"Tento rok organizujeme v Tescu už siedmy ročník najväčšej potravinovej zbierky na Slovensku. Oproti minulému roku sme zvýšili počet obchodov, kde budú môcť zákazníci potraviny darovať, na 120. Vďaka spolupráci s Potravinovou bankou a ďalšími partnerskými organizáciami zabezpečíme, že sa vyzbierané potraviny dostanú k ľuďom, ktorí ich najmä v predvianočnom období najviac potrebujú. Tesco navyše daruje týmto organizáciám finančný príspevok vo výške 20 % z hodnoty všetkých vyzbieraných produktov v obchodoch aj prostredníctvom našich Online nákupov na podporu ich činnosti. Veríme, že spoločne prekonáme minuloročný rekord!" hovorí Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

Potravinovú zbierku spoluorganizuje Tesco s Potravinovou bankou Slovenska, Slovenskou katolíckou charitou, Depaul Slovensko, Evanjelickou Diakoniou ECAV Slovensko a OZ Vagus.

Ako sa dá zapojiť v obchodoch?

Do Potravinovej zbierky Tesca sa môže zapojiť každý od štvrtka 21. novembra 2019 až do soboty 23. novembra 2019 medzi 10.00 hod. až 20.00 hod. Stačí zakúpiť trvanlivé potraviny ako cestoviny, cukor či múku alebo drogériový tovar v jednej zo 120 predajní Tesco a darovať ich dobrovoľníkom v predajniach. Dobrovoľníci z charitatívnych organizácií, ale aj kolegovia z Tesca pomôžu zákazníkom vybrať tovar, ktorý je na darovanie najvhodnejší.

Ako sa dá pomôcť online?

Prvýkrát môžu zákazníci Tesca pomôcť ľuďom v núdzi aj cez internet – cez Tesco Online nákupy. Stačí, ak k svojmu nákupu doplnia niektorý zo šiestich balíčkov pomoci v hodnote od 5 do 12 eur pre rodiny aj seniorov:

Základný balíček pomoci – 5 EUR
Veľký balíček pomoci – 12 EUR
Balíček pomoci pre domácnosti – 7 EUR
Balíček pomoci pre rodičov samoživiteľov – 12 EUR
Balíček pomoci pre seniorov v núdzi – 12 EUR
Balíček pomoci pre rodiny v núdzi – 12 EUR

Balíček za nich doručí Tesco spolupracujúcej charitatívnej organizácii.

Spoločnosť Tesco ocení každú darovanú potravinu alebo drogériový produkt. "Ďakujeme všetkým, ktorí sa do našej zbierky zapoja, či už v našich obchodoch alebo prostredníctvom Online nákupov. Nezáleží na tom, aké množstvo potravín alebo drogérie darujete, hlavné je to, že sa zapojíte a spoločne tak pomôžeme tam, kde je to najviac potrebné. Aj malá pomoc môže mať veľký význam," dodáva Veronika Bush.

Inzercia

Kategórie: Podporujeme

Novomestský florbalový turnaj vyhrali tímy UFO Česká a MOSQUITO white

Banm.sk - pred 11 hod 30 min
V sobotu 16. novembra sa v Školak klube na Riazanskej konal Novomestský florbalový turnaj 2019. Hralo sa v dvoch vekových kategóriách, pričom do tu...
Kategórie: Samospráva

Na super škole sa otvárali okná minulosti

SAV.sk - 20. november 2019
Jedinečný projekt Petržalská superškola pokračoval 18. novembra v bratislavskom Zrkadlovom háji, kde na prednášku dr. Petra Vršanského z Ústavu vied o Zemi a Ústavu zoológie SAV s názvom Otváranie okna minulosti prišlo 429 nadšených šiestakov petržalských základných škôl. Na prednáške žiaci videli oči, ktoré sa dívali na dinosaurov. Ako je to možné? Nuž, na ´superškolskej´ prednáške áno. Peter Vršanský vo svojej prednáške spojil tému jantárov a maskovania. ...
Kategórie: Podporujeme

Európsky týždeň vedy a techniky po prvý raz na Dobrej Vode

SAV.sk - 20. november 2019
Na čo je nám veda? Ako môže alkohol počas tehotenstva poškodiť vývin plodu a novorodenca? Aký má význam chov a výskum laboratórnych zvierat? Prečo sa kozmetika musela v minulosti testovať na zvieratách a dnes už nie? Na všetky tieto otázky dostali odpoveď účastníci bloku popularizačných prednášok v rámci „dozvukov“ Európskeho týždňa vedy a techniky 2019. Toto podujatie, ktoré sa uskutočnilo 19. novembra pod záštitou starostu obce Ing. Reného Blanárika, pripravil Ústav experimentálnej farmakológie a toxikológie ...
Kategórie: Podporujeme

ZSSK chce zvýšiť pocit bezpečia v nočných vlakoch, testuje ich sprevádzanie príslušníkmi bezpečnostnej služby

PRservis.sk - 20. november 2019

20.11.2019 - Zo štatistík odboru inšpekcie a kontroly (OIK) Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) vyplýva, že v nočných vlakoch častejšie ako inde prichádza k obťažovaniu cestujúcich ich spolucestujúcimi, najmä pod vplyvom alkoholu. Hoci sa vlakový personál vždy snaží situáciu riešiť, nezriedka je potrebné privolať do nasledujúcej stanice políciu, čo často spôsobuje meškanie vlaku. ZSSK preto od 1. novembra 2019 testuje sprevádzanie štyroch nočných vlakov príslušníkmi súkromnej bezpečnostnej služby (SBS).

SBS bude počas najbližších štyroch mesiacov (skúšobná prevádzka prebieha od novembra do februára) prítomná vo vlakoch R 614 Zemplín, R 615 Zemplín (linka Bratislava – Žilina – Humenné), R 800 Poľana a R 801 Poľana (linka Bratislava – Zvolen – Prešov) medzi Bratislavou a Košicami. Už počas prvých siedmich dní nasadenia vo vlakoch zasahovali zamestnanci SBS celkom 13-krát, pričom z vlaku vyprevádzali podgurážených či agresívnych cestujúcich, prípadne takých, ktorí nemali platný cestovný doklad a neboli ochotní si ho dodatočne zakúpiť.

"Žiaľ, niekedy sa naši vlakvedúci ani pri tej najväčšej asertivite, tolerantnosti a odvahe nevedia postaviť agresívnemu cestujúcemu," hovorí Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK. "Navyše, frekvencia incidentov na oboch tratiach mala do konca októbra rastúcu krivku. Dostávali sme desiatky sťažností poštou, e-mailom aj cez sociálne siete. Napriek maximálnej ústretovosti Policajného zboru SR nie je možné volať takmer ku každému vlaku hliadku a zakaždým tak naberať meškanie. Preto sme sa rozhodli vyskúšať túto cestu," vysvetľuje.

Pracovníkov SBS počas prvých týždňov sprevádzajú vo vlakoch zamestnanci OIK ZSSK a ich zaangažovanie sa do konfliktu podlieha prísnym pravidlám. "Určite nechceme nikoho nútiť, aby bez príčiny opustil vlak. Pravidlá však platia pre všetkých a už samotná prítomnosť ľudí, ktorí sú pripravení riešiť akýkoľvek konflikt, zmierňuje zbytočné napätie a emócie," dopĺňa Roman Kusý, riaditeľ OIK.

O tom, či bude ZSSK pokračovať v nasadzovaní SBS do nočných vlakov, prípadne v akej forme sa spolupráca bude realizovať v budúcnosti, sa rozhodne až po vyhodnotení pilotného projektu. Celkové náklady na skúšobnú prevádzku predstavujú cca 34-tisíc eur. Počas štyroch mesiacov sa v štyroch nočných diaľkových vlakoch odvezie cca 240-tisíc cestujúcich a predpokladané tržby z ich prepravy sa pohybujú na úrovni presahujúcej milión eur.

Inzercia

Kategórie: Podporujeme

Aplikácie od AuresLabu bodujú v zahraničí, v Británii ich budú používať Lexus a Toyota

PRservis.sk - 20. november 2019

20.11.2019 - Namiesto intuície či skúseností sa obchodníci s automobilmi stále častejšie spoliehajú na prácu dátových robotov a umelú inteligenciu. Práve v týchto  oblastiach je lídrom inovačné laboratórium AuresLab. To je súčasťou spoločnosti AURES Holdings, ktorá prevádzkuje sieť autocentier AAA AUTO. Technológie z dielne AuresLabu budú využívať všetci oficiálni dealeri značiek Lexus a Toyota vo Veľkej Británii. Pomocou sady aplikácií AuresApps, vyvinutých v AuresLabe, tak budú môcť napríklad dynamicky oceňovať vozidlá alebo riadiť svoje skladové zásoby s využitím umelej inteligencie. Vďaka týmto aplikáciám britskí dealeri očakávajú zvýšenie počtu predaných áut a v konečnom dôsledku profit každého z nich.

Viac než 280 obchodníkov Toyoty a Lexusu vo Veľkej Británii si od AuresLabu obstará nástroje, ktoré prostredníctvom moderných dátových technológií zefektívňujú proces výkupu a predaja vozidiel. "Obchodníkom budeme poskytovať základnú sadu aplikácií Leads Generator, Algorithmic Pricing a Stock Allocation," hovorí Stanislav Gálik, výkonný riaditeľ AuresLabu, ktorý v tuzemsku rovnaké aplikácie dodáva aj do siete autocentier AAA AUTO. Britskí dealeri za tieto služby zaplatia zhruba 27 000 eur mesačne.

Aplikácia Leads Generator napríklad neustále samostatne prechádza weby a vyhľadáva všetky dostupné ponuky vozidiel a vyhodnocuje ich hodnotu. Aplikácia Stock Allocation potom pomocou umelej inteligencie spravuje zásoby skladových vozidiel podľa aktuálneho dopytu v jednotlivých lokalitách.

Trendom v tejto oblasti sa stalo dynamické oceňovanie, teda zmena ceny automobilov v reálnom čase podľa vývoja na trhu. "Aplikácia sleduje zvýšený alebo klesajúci dopyt po určitých typoch áut a podľa toho upravuje ceny vozidiel v ponuke príslušným smerom,"  popisuje Gálik. Vďaka optimalizácii ceny v aplikácii Algorithmic Pricing potom v priemere na jednom aute obchodník získa o 3 percentá viac, než pri bežnom oceňovaní.

Aplikácie AuresApps už viac ako rok používa okrem iných aj najväčšia sieť predajcov automobilov v Juhoafrickej republike. Vďaka nej predajcovia zobchodovali zhruba o 5 100 áut viac v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi. "Na juhoafrickom trhu to pri priemernej marži 2 000 dolárov na jednom automobile prináša zisk vyšší o viac než 10 miliónov dolárov za rok," konštatuje Gálik. Firma pritom za využívanie aplikácii platí približne 270 000 eur ročne.

Ruský TransTechServis (TTS), ktorý bol prvým zahraničným klientom AuresLabu, zaznamenal ročný nárast o takmer 1 500 zobchodovaných áut so ziskom blížiacim sa  k trom miliónom dolárov. "Najväčšou výhodou je pre nás naozaj detailný prehľad o trhu, ktorý nám aplikácia poskytuje," hovorí Maxim Krivoshey z TTS.

Inzercia

Kategórie: Podporujeme

Slováci sa najčastejšie stretávajú pri spoločnom stole na večeru

PRservis.sk - 20. november 2019

20.11.2019 -
Rodiny sa stretávajú pri jedle čoraz menej, najčastejšie len na večeru
Raňajkovať v kruhu svojej rodiny sa darí menej ako trom Slovákom z desiatich
Jedinou výnimkou je nedeľa, kedy sa stretáva nielen blízka, ale často aj vzdialenejšia rodina

Pravidlo "jesť trikrát denne" je len mýtus, 54 percent ľudí na Slovensku jedáva aspoň 4-krát denne. Počas pracovného týždňa najčastejšie raňajkujeme pečivo alebo müsli. K raňajkám si najradšej dáme kávu, preferujú ju najmä ženy. Nedeľný obed si väčšina Slovákov spája so slovom vývar, teda nedeľná hovädzia alebo kuracia polievka. Vyprážaný rezeň so šalátom, pečené kura s ryžou, alebo iné "mäso s prílohou" sú už výrazne menej populárne. Možno to súvisí s tým, že až sedem z desiatich Slovákov by sa rado zdravšie stravovalo. Oveľa radšej by však obmedzili sladké ako slané jedlá. Hovoria o tom výsledky reprezentatívneho prieskumu, ktorý pre spoločnosť BILLA na vzorke 519 respondentov realizovala agentúra 2muse v októbri 2019.

Slovenky a Slováci hovoria, že im záleží na tom, ako sa stravujú. Uvedomujú si potrebu stravovať sa zdravo, aj keď v realite sa im to možno príliš nedarí. Viac ako tri štvrtiny ľudí tvrdí, že im záleží na tom, ako sa stravujú. A podobný počet ľudí by rado zaradilo do jedálnička viac zdravých jedál. Pod nezdravými jedlami chápu sladké a slané pochutiny, pričom o polovicu viac ľudí by radšej obetovalo sladkosti ako slané pochutiny.  Teda 40 percent Slovákov si myslí, že by mali obmedziť chipsy a krekry, ale  60 percent by rado obmedzilo sladkosti a dezerty. "Zostaviť si pestrý jedálniček, alebo si zdravé potraviny vybrať podľa aktuálnej chuti je pritom veľmi jednoduché. Záleží nám na tom, aby si všetci mali možnosť vybrať z pestrej ponuky lokálneho a čerstvého slovenského ovocia, zeleniny, pečiva, mäsa, mliečnych výrobkov, lahôdok aj ďalších potravín. Rozsah sortimentu potravín, ktoré majú blahodarný účinok na zdravie máme tak široký, že sme na niektorých predajniach vytvorili samostatné oddelenie s názvom Zdravý svet. Tu si nájdu na jednom mieste svoje produkty nielen tí, ktorí sa chcú zdravo stravovať, ale aj športovci a ľudia s intoleranciami. Zavedieme ho postupne aj na ďalších predajniach," uviedla Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa siete predajní BILLA.

Víťaz v rebríčku TOP jedál Slovákov

"Najdôležitejším jedlom je pre nás obed a preto ho počas dňa nevynechávame. Obedujeme takmer úplne všetci a za najdôležitejšie jedlo dňa ho považujú takmer dve tretiny Slovákov. Raňajky sú najdôležitejšie len pre menej ako tretinu Slovákov, večera len pre každého pätnásteho. Takmer polovica Slovákov konzumuje aj olovrant a desiatu. Až 54 percent ľudí jedáva aspoň 4-krát denne a každý piaty tvrdí, že až 5-krát denne," uviedol Michal Vyšinský z prieskumnej agentúry 2muse.  Medzi slovenskými rodinami je však podľa výsledkov prieskumu veľa takých, ktoré sa nestretávajú pri spoločnom stolovaní vôbec. Najmenej sa Slováci vedia zísť ako rodina pri raňajkách a počas obeda. Pri večeri sa pravidelne stretáva len 40 percent Slovákov. Vôbec sa počas dňa pri stole nestretne 7 % slovenských rodín.

Chute na ráno sa nám menia počas dní v týždni

Cez víkend aj v pracovný týždeň dominuje raňajkám klasika. Sladké alebo slané pečivo, k tomu šunka, syr, maslo alebo marmeláda. Počas pracovného týždňa takto raňajkuje až 57 percent oslovených. Cez víkend si ale tretina Slovákov pripraví teplé raňajky, teda praženicu, vajíčko, párky alebo toasty. Zdravé raňajky, ako sú cereálie, šalát, jogurt alebo müsli, si počas týždňa naordinuje pätina z nás, ale cez víkend už len jeden z ôsmich. Rozdiely sú viditeľné aj medzi mladými do 25 rokov a staršími dospelými nad 56 rokov. Mladí ľudia raňajkujú výrazne zdravšie alternatívy a menej kávy ako ostatní. Starší dávajú prednosť najmä teplým raňajkám. K raňajkám popíjame zvyčajne kávu alebo čaj. Kávu si vyberajú prevažne ženy, približne o polovicu častejšie ako muži. "Uponáhľaná doba zrejme prispela k tomu, že už iba tretina Slovákov pokladá raňajky za najdôležitejšie jedlo dňa. Pravda je taká, že aj veľké štúdie dlho opakovaný "slogan" o dôležitosti raňajok nepotvrdili. Väčšina ľudí siahne najčastejšie po pečive v kombinácii s instantnými potravinami, spracovanými potravinami a polotovarmi, pričom práve ráno je vhodné naopak jesť aj teplú stravu," uviedol výživový poradca MUDr. Boris Bajer.

Ako sme na tom s obedom?

Slováci si pre svoj obed čoraz častejšie volia možnosť najesť sa v reštaurácii a vyberajú si z ponuky denného menu. Aj keď, samozrejme, nie všetci. Podľa prieskumu platí, že ženy nosia do práce obed navarený doma a muži sú tí, ktorí si vyberajú z denného menu. Všetko sa však mení cez víkend. Najmä nedeľa patrí rodinným obedom, či už v pohodlí domova, alebo sa vyberieme na návštevu k blízkej rodine. Zaujímavé je, že väčšina Slovákov si nedeľný obed spája hlavne s vývarom, až na druhom mieste sa ocitlo mäso s tradičnými prílohami. Kedysi obľúbený vyprážaný rezeň sa ocitol až na 6. mieste. Drobné rozdiely v obľúbenosti rezňa sa  dokonca nájdu aj medzi regiónmi. Rezeň si spája s nedeľou približne 18 % Slovákov. V Bratislavskom a Trnavskom kraji je to však takmer 25 %, naopak v Banskobystrickom kraji by si na nedeľný obed dalo rezeň len niečo cez 11 % opýtaných. Nedeľná polievka je najobľúbenejšia v Nitrianskom kraji, kde ju s nedeľou spája až 61 % oslovených, naopak v okolí Trenčína len 41 %. Zdá sa, že pojem "nedeľný dezert" úplne mizne zo slovníka – iba 3,6 % ľudí si ideálny nedeľný obed predstavuje so zákuskom.

Výsledky prieskumu v časti o obedoch neprekvapili ani výživového poradcu MUDr. Borisa Bajera, ktorý uviedol: "Hlavnou nevýhodou obedovania v reštaurácii je, že nemáme dostatok vedomostí o príprave jedla. V kuchyni sa môžu používať prepálené oleje, skryté rafinované a stužené tuky, množstvo cukru a otázna je i kvalita surovín. Aj moje štatistiky z praxe potvrdzujú fakt, že oveľa viac "krabičkujú" ženy. Potešujúce pre mňa, ako poradcu na zdravú výživu, je čoraz väčšia absencia vyprážaného na našich tanieroch."

Slovenská večera býva studená

Studená večera prevažuje nad teplou – až 58 percent Slovákov preferuje práve studenú večeru, teda pečivo s prílohou. Z nápojov vyberáme zdravšie alternatívy, teda čistú vodu, minerálku alebo čaj. Podiel alkoholických, kofeínových a sladených nápojov je 14 %. Alkohol si k večeri nalievajú viac muži. Večeria sa doma. Nezáleží, či je pracovný týždeň alebo víkend, večeru najčastejšie konzumujeme medzi 18 a 19 hodinou. Potešujúce je, že väčšine slovenských rodín sa podarí stretnúť pri večeri aspoň dvakrát do týždňa.

Inzercia

Kategórie: Podporujeme

Investičný fond Arca Capital CEE vyplatí akcionárom dividendu

PRservis.sk - 20. november 2019

20.11.2019 - Investičný fond Arca Capital CEE pripíše počas decembra tohto roka svojim akcionárom dividendu v hodnote 7 500 Kč (293 eur) na jednu akciu. Rozhodlo o tom valné zhromaždenie. Akcionári zároveň schválili dosiahnutý zisk fondu za rok 2018 vo výške viac ako 129 miliónov Kč (viac ako 5 miliónov eur). Arca Capital CEE je samosprávny investičný fond kvalifikovaných investorov, ktorý svojim akcionárom generuje dlhodobo atraktívne výnosy. Priemerné ročné zhodnotenie fondu za posledné roky je vo výške 7,7 %. Fond je obchodovaný aj na Burze cenných papierov Praha. 

Riadne valné zhromaždenie schválilo hospodársky výsledok spoločnosti Arca Capital CEE za účtovné obdobie roku 2018. Dosiahnutý zisk bol vo výške 129 252 745 Kč (5 052 290 eur). Podiel na zisku (dividenda) predstavuje sumu 7 500 Kč (293 eur) na jednu akciu pred zdanením.

Primárnym cieľom fondu a jeho investičnej stratégie je aj v ďalšom období  udržať atraktívne výnosy v minimálnej výške 7,5 % ročne. "Aktuálne vnímáme výrazný potenciál budúceho zhodnotenia pri nákupe nových aktív, či už v oblasti private equity, nehnuteľností, ako aj akcií verejne obchodovatelných spoločností," hovorí Pavol Krúpa, predseda dozornej rady Arca Capital CEE. " Momentálna makro-ekonomická situácia na trhu, či už je to napríklad brexit alebo obchodná vojna medzi USA a Čínou, prináša jedinenčné možnosti inestovania na kapitálových trhoch, kde fond disponuje unikátnym know-.how."

Príkladom takýchto projektov fondu je napríklad úspešná investícia do akcií spoločnosti O2 Česká republika realizovaná so zhodnotením vo výške 33 % či Unipetrol s výnosom 115 %. Investičný mix portfolia fondu je doplnený aj o investície do pevne zúročených nástrojov finančného trhu, ktoré prinášajú istotu zhodnotenia fondu. Úspešnosť stratégie fondu potvrdzujú jeho každoročné hospodárske výsledky a zhodnotenie, ktoré fond svojim investorom prináša už 11 rokov.

Arca Capital CEE je samosprávny uzatvorený investičný fond kvalifikovaných investorov, ktorý pôsobí na českom i slovenskom trhu už 11 rokov. Stratégia fondu prináša jeho investorom dlhodobé atraktívne zhodnotenie. Diverzifikuje portfólio tak, aby prinášalo vždy istotu zhodnotenia investície a vďaka unikátnemu know-how potenciál nadštandardných výnosov. Arca Capital CEE je verejne obchodovateľným fondom na Burze cenných papierov Praha, segment trhu kvalifikovaných investorov (ISIN: CZ0008042900). Prospekt akcií Arca Capital CEE, uzatvorený investičný fond, a.s. bol schválený ČNB a je uvedený na webových stránkach spoločnosti. Ďalej je možné ho získať v listinnej podobe v sídle emitenta, a to na adrese Doudlebská 1699/5, 140 00 Praha. Informácie uvedené v tlačovej správe majú iba informačný charakter a nejde o ponuku ani verejnú ponuku.

Inzercia

Kategórie: Podporujeme

Stretnutie experimentálnych kardiológov z Čiech a Slovenska

SAV.sk - 20. november 2019
Komisia experimentálnej kardiológie (KEK) je pracovnou skupinou Českej a Slovenskej fyziologickej spoločnosti ktorá už takmer 50 rokov funguje ako neformálne združenie tvorivých vedeckých pracovníkov, ktorí sa venujú výskumu srdca a krvného obehu. V októbri sa v Senci uskutočnila v poradí už  47. pracovná konferencia KEK. K zakladajúcim členom KEK patrili vedeckí pracovníci z Fyziologického ústavu Akadémie vied Českej Republiky v Prahe, Fyziologického ústavu LF Masarykovej Univerzity v Brne ako aj Ústavu pre výskum srdca ...
Kategórie: Podporujeme

Tip: Súpravy príborov - 51.99

Zlacnene.sk - 20. november 2019
Kategórie: Podporujeme

Stránky