PRservis.sk

Subscribe to kanál správ PRservis.sk
tlačové správy, vyhlásenia a oznamy
Aktualizácie: pred 15 min 24 s

30 nových košov prispeje k väčšej čistote Starého Mesta

pred 40 min

BRATISLAVA 20. augusta 2018 – Až tridsiatimi smetnými košmi v celkovej hodnote takmer 8 500 Eur prispela začiatkom augusta spoločnosť A.I.I. Technické služby k posilneniu čistoty  v mestskej časti Staré Mesto. Väčšina košov (27) bola rozmiestnená na frekventovanej dunajskej promenáde na Dvořákovom a Rázusovom nábreží, ako aj v parku na Vajanského nábreží a tri koše dostali svoje miesto pri Kačacej fontáne na Šafárikovom námestí. Všetky koše zakúpila a mestskej časti venovala spomínaná spoločnosť a zaviazala sa, že ich bude každý deň vysýpať.

Dunajská promenáda prešla rozsiahlou renováciou, mestská časť Staré Mesto vymenila dlažbu, osadila nové lavičky a plánuje jej slávnostné otvorenie. Spoločnosť A.I.I. technické služby sa už tretí rok stará o čistotu v tejto mestskej časti a  v letnom období z jej ulíc vyvezie 400 ton odpadu. „Myšlienka prispieť k väčšej čistote nám napadla už dávnejšie, keďže Staré Mesto patrí k turisticky vysoko exponovaným oblastiam Bratislavy. Tieto koše sme zakúpili a rozmiestnili po konzultácii s mestskou časťou a chceme ich tam ponechať natrvalo. Dúfame preto, že ich efekt bude dlhodobý, keďže denne po promenáde prejdú tisícky turistov i Bratislavčanov,“ objasňuje Lukáš Štefl zo spoločnosti A.I.I. Technické služby. Najsilnejšia turistická sezóna v Bratislave trvá od mája do septembra, pričom najviac turistov príde do hlavného mesta práve v auguste, kedy boli koše osadené. Len minulý rok Bratislavu podľa údajov Štatistického úradu navštívilo 1 291 008 turistov, z toho v auguste ich bolo 133 832. Boom nastal v lodnej doprave, mimoriadnej obľube sa tešia výlety zahraničných turistov, ktorí Bratislavu navštevujú výletnými loďami. Práve prístav sa nachádza na dunajskej promenáde, ktorá zažíva nápor turistov, ale rovnako je aj vyhľadávaným miestom na prechádzky Bratislavčanov.  „Oceňujeme, že tieto koše budú denne čistené, nakoľko aj keď sa to nezdá, jeden takýto kôš s objemom 60 litrov dokáže poľahky a rýchlo zablokovať prázdna plastová fľaša, či kartón od pizze,“ dopĺňa Radoslav Števčík, starosta mestskej časti Staré Mesto. V tejto mestskej časti bolo doposiaľ cca 580 smetných košov, čiže pridaním ďalších 30 kusov sa ich počet navýšil o niečo cez 5 %. Podľa holandského cestovateľského portálu TravelBird je Bratislava tretím najzelenším mestom na svete po islandskom Reykjaviku a novozélandskom Aucklande, tak ostáva len dúfať, že to tak aj ostane.

The post 30 nových košov prispeje k väčšej čistote Starého Mesta appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Meta title: Online svet vyhráva súboj

pred 1 hod 40 min

PRAHA 20. augusta 2018 – Meta desc: V Českej republike narastá počet ľudí, ktorí hrávajú hazardné hry prostredníctvom internetu. Súvisí to s novým zákonom o hazardných hrách, ktorý priniesol zánik mnohých herní.

V susednej Českej republike je možné už vidieť následky nového hazardného zákona. Oproti minulým rokom ubudla tisícka kamenných herní, až štvrtina z celkového počtu u našich susedov. Navyše, po novom sa výherné hracie automaty nesmú nachádzať v baroch a v krčmách, ako tomu bolo dovtedy.

Približne tisíc zaniknutých herní nie je len priamym dôsledkom nového zákona, ale aj regulačných možností, ktoré nadobudli a využili mestá a obce. Tie sa mohli sami rozhodnúť či na svojom území povolia hazardné hry alebo nie. Približne každá desiata obec v Česku sa v minulom roku odhodlala k určitej miere regulácie.

Ukazuje sa, že rozhodnutie regulovať hazard na svojom území prináša viacero rozporuplných následkov. Mestá a obce sa potýkajú s výpadkom z rozpočtov, keďže výrazným spôsobom profitovali z poplatkov a daní, ktoré im museli herne a kasína platiť. Navyše, hráči neprestali hrávať ani po zákaze. Len sa presunuli inam.

Z tohto pomyselného súboja o hráča vyšli najlepšie online herne a kasína. Tí získali natoľko veľké množstvo nových klientov, že sa im stále oplatí podnikať na regulovanom trhu s licenciami a nariadeniami. Že to tak je dokazujú aj čísla, ktoré zverejnilo Národné monitorovacie stredisko pred drogy a závislosti.

To vo svojej aktuálnej výročnej správe uviedlo, že Kým ešte pred piatimi rokmi činil obnos prestávkovaných peňazí na internete len 20% z celkového „koláča“, minulý rok to bolo už 33%. Súvisí to s lepšou dostupnosťou i väčším počtom hier, ktoré sú k dispozícií v online svete v porovnaní s tým takzvane skutočným.

Kým online hry (kam zaraďujeme všetko cez automaty až po šach) sú dostupné nepretržite, 24 hodín denne a 7 dní v týždni, kamenné herne a kasína majú po novom viacero obmedzení. Nesmú byť otvorené od 03:00 – 10:00 a hráč má nakázanú 15-minútovú prestávku po 120 minútach hrania.

Nový zákon o hazardných hrách navyše zaviedol i maximálne limity pri vsádzkach, pričom v online prostredí je tento limit i 10-násobne vyšší, než v „skutočnom“ svete. Navyše, kamenné herne a kasína žijú neustále z obáv pred tým, aby ich „nevyhnalo“ zo svojho územia mesto či obec.

Podiel online hazardných hier v porovnaní s nie až tak dávnou minulosťou prudko narástol. Kým v roku 2010 tvoril len niečo cez šesť percent, v minulom roku to už bola viac než tretina. V minulom roku sa nejakej forme hrania venovali v priemere štyria z desiatich dospelých ľudí, uvádza ihned.cz.

Medzi hráčmi naďalej prevládajú výherné lotérijné hry, kde hráči prevsádzali 32% z celkového obnosu. S neveľkým odstupom nasledujú internetové kurzové stávky (25%) a výherné hracie prístroje (21%). V porovnaní s minulými rokmi narástol počet stávkarov i hráčov na hracích prístrojoch.

Online herne a kasína vyhrávajú v Českej republike súboj o hráča, ktorý na internete vyhľadáva zábavu v kombinácií s možnosťou dosiahnuť veľké výhry. Či už sa hráči rozhodnú pre automaty, kartové či iné hry, majú istotu, že všetko na internete nájdu. Navyše, online zábava sa vďaka mobilom a aplikáciám stala ešte dostupnejšou.

Budúcnosť tak, aspoň u našich susedov, zrejme bude patriť online hraniu.

The post Meta title: Online svet vyhráva súboj appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Poisťovňa NOVIS si vybrala na svoju expanziu IBM Cloud

17. august 2018

BRATISLAVA 17. augusta 2018 – Cloud umožňuje poisťovni NOVIS pokračovať v rozširovaní svojho podnikania, a zároveň poskytovať zákazníkom nové digitálne riešenia.

Spoločnosť IBM (NYSE: IBM) dnes oznámila, že NOVIS, rastúca európska poisťovňa, si vybrala IBM Cloud, aby urýchlila svoju expanziu na zahraničných trhoch. Cloud spoločnosti IBM poisťovni NOVIS umožní zefektívnenenie obchodných procesov a rýchlejšie prijímanie inovácií v bezpečnom prostredí. V súčasnosti NOVIS prevádzkuje svoje IT systémy v cloude vo všetkých pobočkách, v desiatich európskych krajinách.

Poisťovňa NOVIS bola založená s podporou medzinárodného kapitálu so sídlom v Bratislave. V súčasnosti poisťovacia spoločnosť NOVIS pôsobí na trhoch v Rakúsku, Nemecku, na Slovensku, v Českej republike, Maďarsku, Poľsku a Fínsku. V roku 2017 začala pôsobiť v Taliansku a začiatkom roka 2018 vo Švédsku a na Islande.

„Od začiatku sme verili, že zavedenie skutočne nových a inovatívnych finančných produktov sa dá najlepšie dosiahnuť vytvorením novej spoločnosti zameranej na inovácie,“ hovorí Siegfried Fatzi, generálny riaditeľ poisťovacej spoločnosti NOVIS.

NOVIS sa zameriava na poskytovanie skutočne inovatívnych služieb svojim zákazníkom. Koncept poisťovne NOVIS zahŕňa viac ako 25 inovácií, ktoré v minulosti na poistnom trhu neboli dostupné. Sú prehľadne usporiadané do piatich rovnako dôležitých pilierov zastúpených v NOVIS Pentagone inovácií vrátane nových foriem úspor, širokej škály poistenia, nových spôsobov využitia kapitálu, či rozšírenej flexibility a likvidity.

Keďže poisťovňa rástla a začala rýchlo expandovať na európskych trhoch, sústredila sa na zefektívnenie svojich obchodných procesov  a začala hľadať flexibilné modely IT infraštruktúry. Nové generácie klientov, ktorí používajú mobilné technológie a sociálne siete v každodennom živote, vyžadujú od firiem prozákaznícke správanie, vyššiu flexibilitu a optimalizované multikanálové interakcie s minimálnym rizikom.

Spolu s plánmi na rozšírenie svojich poisťovacích služieb do ďalších krajín po celom  celom svete potrebovala spoločnosť NOVIS vysoko spoľahlivú, flexibilnú a bezpečnú cloudovú infraštruktúru, ktorá by jej umožnila rásť, spolu s rastom jej podnikateľských aktivít. Preto sa poisťovňa NOVIS rozhodla presunúť svoje IT systémy do cloudovej infraštruktúry IBM s virtualizáciou VMware.

„Inovatívnym poisťovniam ako je NOVIS ponúka cloud computing významné zlepšenia. Pomáha nám transformovať a optimalizovať naše operácie, zlepšovať správu a transparentnosť, ako aj rýchlo meniť našu obchodnú stratégiu v závislosti od požiadaviek našich zákazníkov. Zároveň sme chceli riadiť naše podnikové systémy v prostredí cloudu bez zvýšenia nákladov, ak je naša spotreba cloudu konštantná. Pri porovnávaní výkonnosti našich podnikových systémov s cloudovými službami od viacerých poskytovateľov sa IBM Cloud ukázal pre nás ako najvýhodnejší,“ hovorí Siegfried Fatzi, generálny riaditeľ poisťovne NOVIS.

„NOVIS je len jedným z viacerých príkladov, ako môže IBM pomôcť zákazníkom presadiť sa svojimi nápadmi na svetových trhoch s požadovanou rýchlosťou, škálovateľnosťou a elasticitou,“ dodáva Zuzana Kocmaníková generálna riaditeľka spoločnosti IBM v Českej republike a na Slovensku.

IBM Cloud zrýchľuje digitálnu transformáciu v celosvetovom odvetví poisťovníctva tým, že poskytuje bezpečnú platformu pre vytváranie a rozvoj nových podnikateľských príležitostí prostredníctvom služieb, ako sú analytika, umelá inteligencia či blockchain. Dnešné oznámenie nadväzuje na nedávne oznámenie spoločnosti IBM, že nemecké súkromné poisťovne sa pripojili k IBM a najväčšej nemeckej štátnej zdravotnej poisťovni, a uchovávajú elektronickú zdravotnú dokumentáciu 17,5 miliónov svojich zákazníkov v IBM Cloude.

The post Poisťovňa NOVIS si vybrala na svoju expanziu IBM Cloud appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Hermes Komunikátor roka 2018 rozhodne o najlepšej komunikácii inštitúcií so zákazníkom

16. august 2018

BRATISLAVA 16. augusta 2018 – O najlepšie komunikujúcich inštitúciách sa bude rozhodovať už po piaty raz. Hermes Komunikátor roka ako jediný hodnotí komunikáciu inštitúcií so zákazníkom v Slovenskej republike.

O najlepších komunikátoroch za rok 2018 rozhodnú samostatne výsledky reprezentatívneho kvantitatívneho prieskumu, hlasovanie verejnosti a organizátor projektu spolu s odbornými garantmi. Reprezentatívny kvantitatívny prieskum je realizovaný prieskumnou spoločnosťou MEDIAN SK v období od januára 2018 do septembra 2018 na vzorke minimálne 9 000 respondentov. O umiestnení súťažných subjektov rozhodne spontánna znalosť ich komunikácie spriemerovaná s podporenou znalosťou.

O víťazoch v kategóriách Bankovníctvo, Poisťovníctvo, Telekomunikácie, Obchodné reťazce a Automobily, bude rozhodovať aj verejnosť prostredníctvom internetového hlasovania na web stránke www.cenyhermes.sk. „Verejnosť môže hlasovaním podporiť spoločnosť, s ktorej komunikáciou má najlepšie skúsenosti od 18. septembra do 18. októbra 2018,“ doplnila Tina Gvušč, projektová manažérka usporadúvacej agentúry 2lovebrands.

Ocenenie Cena agentúry 2018 bude udeľované za prihlásené projekty v kategóriách: Krízová komunikácia, Starostlivosť o klienta, Najlepší interiér predajného priestoru, Najefektívnejšie využitie nových médií, Inovatívny marketingový prístup, Interná komunikácia a Spoločenská zodpovednosť, ktorá je novinkou tohto ročníka. „Firmy si čoraz viac uvedomujú svoj záväzok správať sa zodpovedne voči spoločnosti a prostrediu, v ktorom podnikajú. Spoločenská zodpovednosť je často diskutovanou témou a pri angažovanosti spoločností vo verejne prospešných aktivitách vznikajú aj zaujímavé komunikačné projekty. Prostredníctvom ankety Hermes Komunikátor roka by sme úspešné projekty a témy radi zviditeľnili aj v očiach zákazníkov a verejnosti,“ zdôvodnila vytvorenie novej kategórie Tina Gvušč.

Slávnostné vyhlásenie výsledkov Hermes Komunikátor roka 2018 sa uskutoční 15. novembra 2018 v Bratislave. Aktuálne informácie o projekte nájdete na web stránke www.cenyhermes.sk. Priebeh súťaže môžete sledovať aj na FB Hermes Komunikátor roka.

The post Hermes Komunikátor roka 2018 rozhodne o najlepšej komunikácii inštitúcií so zákazníkom appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Po júlovej pauze na pokrovú scénu opäť nastupuje Banco Casino Masters

16. august 2018

BRATISLAVA 16. augusta 2018 – V Bratislavskom Banco Casino to ani tento mesiac nespí. Leto v mekke pokrových nadšencov patrilo slovenskej obdobe WSOP. Aktuálne prebieha 6 dňové zápolenie v pokri, nesúce názov Banco Casino Masters, z ktorého si šampióni odnesú rozprávkovú výhru.

Banco Casino je už známe tým, že návštevníkom ponúka široké spektrum zábavy. Luxusné kasíno nelenilo ani počas leta a návštevníkom ponúklo niekoľko rozmanitých menších turnajov, zorganizovalo však i tretí ročník slovenskej obdoby WSOP, pod názvom SSOP. Tretí ročník prevalcoval tie predchádzajúce, predčil očakávania organizátorov i pokrových fanúšikov. Jedno z najväčších slovenských kasín i tento mesiac pripravilo pre hráčov  veľký turnaj so zaujímvavou výhrou.

Už od 15. 8. 2018 sa po šestnástykrát zídu pokristi z celého Slovenska, ale i zahraničia, pripravení otestovať svoje pokrové zručnosti a vnímavosť, s cieľom stať sa víťazom turnaja. Dejiskom pokrového šialenstva sa už tradične stane práve Banco Casino Bratislava, zapojiť sa do turnaja môžu milovníci tejto hry i na východnom Slovensku.  A to dňa 16.8.2018  v  Poker Club Monte Carlo Košice.  Banco Casino Masters vyvrcholí finálovým kolom 20.8.2018, ktoré si môžu vychutnať i zvedavci z pohodlia domova, vďaka streamovému prenosu. Najlepší hráči rozdelia minimálne 100,000€, pričom samotný šampión turnaja  má garantovanú minimálnu výšku výhry 20,000€ a to všetko, len pri zápisnom vo výške 165€, ktoré sa už tradične nemení.  Bližšie informácie o najväčšom septembrovom pokrovom turnaji nájdete na: http://www.bancocasino.sk/poker/events/87/banco-casino-masters-100-000-is-back-in-august

Banco Casino Bratislava pripravuje narodeninovú párty

Budú tomu už tri roky, čo jedno z najluxusnejších kasín otvorilo svoje brány a stalo sa tak miestom s najväčšou frekvenciou pokrových fanúšikov na meter štvorcový. Pri príležitosti tretieho výročia vzniku to dňa 4.10.2018 v Banco Casina Bratislava ožije zábavou a hudbou. Kasíno je známe, že si na svojich večierkoch necháva záležať a hosťom ponúka nadupaný program, vyberané drinky a pokrmy. Oslava tretích narodenín sľubuje obrovský hudobný zážitok v podaní niekoľkých zvučných mien slovenského showbiznisu. Dych vyrážajúce pohostenie, ktoré pohýčka chuťové poháriku bude samozrejmosťou. Viac informácii o hviezdach, ktoré sa pozvaným hosťom počas narodeninovej párty predstavia, Banco Casino Bratislava zverejní čoskoro.

KONTAKTY:

Banco Casino Bratislava

Adresa: Hodžovo námestie 2, Bratislava

Otvorené 24/7

Recepcia: +421 252 624 378

Turnajový manager: +421 905 209 209

Cash game manager: +421 908 024 024

Banco Casino Instagram: instagram.com/bancocasinoBA/
Facebookový profil Banco Casino: facebook.com/bancocasinobratislava
Web stránka: http://www.bancocasino.sk/web/
Youtube kanál Banco Casino:
https://www.youtube.com/channel/UCOH53SoepKWsQ4kMGiOU7Xw

The post Po júlovej pauze na pokrovú scénu opäť nastupuje Banco Casino Masters appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Zápisník plný optimizmu pre vaše nápady

16. august 2018

BRATISLAVA 16. augusta 2018 – Zapisujte si svoje nápady, pekné myšlienky a ciele do štýlového zápisníka. Krásna grafická úprava, praktický menší formát a vyše 100 najkrajších citátov plných optimizmu.
Vyskúšajte nový Zápisník plný optimizmu, do ktorého si môžete zapisovať aj svoje úspechy a ciele, ktoré chcete dosiahnuť.
Určite vás inšpirujú pozitívne myšlienky od svetoznámych osobností ako Albert Einstein, F.M.Dostojevskij, Leonardo da Vinci, Victor Hugo, Konfucius, či Abraham Lincoln.
Nechýbajú ani citáty Slovákov špeciálne pre tento zápisník. Adela Vinczeová, Vlado Voštinár, Táňa Keleová-Vasilková, ale aj Michal Viewegh alebo Adriana Sklenaříková.

Pozrite si VIDEO:

Optimizmus a pozitívny pohľad na svet okolo vás dokážu zázraky. Je to kľúč k úspechu a napokon aj k šťastiu a naplneniu.
„Niekedy mám pocit, že sa príliš sťažujeme, hundreme, myslíme v tmavých farbách a pritom práve tá naša situácia môže byť stokrát lepšia ako tých naokolo. Akoby sme neboli vďační za to, čo máme,“ tvrdí na margo zápisníka pre LepšíDeň.sk jeho autor Milan Buno. „Chcel som preto pripraviť zápisník, kde si môžu ľudia zapisovať svoje myšlienky, skvelé nápady, zaznačia si pár slov o príjemnom stretnutí, super filme alebo pesničke, jednoducho tie pozitívne a príjemné veci. A popri tom sa na každej strane môžu inšpirovať optimistickými citátmi slávnych osobností zo sveta, aj známych ľudí zo Slovenska.  A to všetko v grafickej úprave, ktorá lahodí každému oku :-)“

Zápisník je pre ľudí, ktorí sa chcú inšpirovať, nabiť pozitívnou energiou a dodať si optimizmus – očami slávnych osobností zo sveta, ale aj známych Slovákov. Veď optimisti majú zo života oveľa viac – s chuťou začínajú prácu, vychutnávajú si stretnutia, jedlo, užívajú si každý deň.

Úryvok z novinky Zápisník plný optimizmu:

Poznáte osud Helen Kellerovej?
Bola to spisovateľka, aktivistka a učiteľka, ale najmä žena, ktorá zvíťazila nad hluchotou a slepotou. Hoci sa narodila ako zdravé krásne bábätko, v necelých dvoch rokoch ochorela na meningitídu, ktorú vtedy ľudia bežne nepoznali. Choroba ju pripravila o zrak aj sluch.
Napriek tomu to však Helen v živote nevzdala – jej vôľa bola mocnejšia ako osud. Nechýbala jej obrovská radosť z učenia a chuť poznávať svet.
Do jej života vstúpili také osobnosti ako Alexander Graham Bell, Mark Twain, či magnát Standard Oil, Henry H. Rogers. Ten napokon financoval celé jej štúdium a Helen Kellerová sa vo veku 24 rokov stala prvý človekom v histórii, ktorý vyštudoval univerzitu. Dokonca prestížnu Harvardovu univerzitu!
Podobných životných príbehov je na svete mnoho. No vďaka optimizmu a pozitívnemu prístupu dokázali títo ľudia svoje obmedzenia prekonať a neraz využiť vo svoj prospech. A nielen vo svoj, ale aj pre dobro celého ľudstva.
Ako raz povedala spomínaná Helen Kellerová, „pesimista ešte neodhalil tajomstvo hviezd, nevydal sa na plavbu do nezmapovaných oblastí, ani neotvoril nové nebo pre ľudského ducha.“

Zobraziť fotogalériu k článku:
Zápisník plný optimizmu pre vaše nápady

The post Zápisník plný optimizmu pre vaše nápady appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí

16. august 2018

BRATISLAVA 16. augusta 2018 – Správna skúšobná jazda môže odhaliť, že vybrané vozidlo pre vás nie je to pravé.

Či vám sedia nové šaty alebo sako, zistíte  okamžite v skúšobnej kabínke. Ak sa chystáte zaobstarať si nové vozidlo, mali by ste naopak v jeho kabíne stráviť čo najviac času. „Aj keď sú zákazníci nadšení značkou, výhodnou cenou alebo vzhľadom nového vozidla, odporúčame im, aby sa s výberom jazdenky v žiadnom prípade neunáhlili. Vybrané vozidlo, alebo ešte radšej hneď niekoľko vozidiel, by si mali čo najstarostlivejšie vyskúšať. Podceňovať preverenie úžitkových vlastnostní vybraného vozidla v praxi sa rozhodne nevypláca,“ upozorňuje generálna riaditeľka medzinárodnej siete autocentier AAA AUTO Karolína Topolová.

Najväčší predajca ojazdených vozidiel v strednej Európe zákazníkom ponúka vo všetkých svojich pobočkách možnosť takmer neobmedzených testovacích jázd. „Snažíme sa zákazníkom pri výbere podať skutočne účinnú pomocnú ruku. Môžu si vybrať trasu, dobu jazdy aj vzdialenosť, v ničom ich neobmedzujeme, naopak im odporúčame, aby jazda bola dostatočne dlhá a zvládli pri nej vystriedať rôzne komunikácie a čo najviac rôznorodých jazdných situácií,“ hovorí Karolína Topolová. „Emócie pri tom musia ísť bokom. Pokiaľ sa dostatočne nepresvedčia, že im sedí ergonómia, vybavenie vozidla alebo celkové pohodlie pri jazde, nemali by ohľadne nového vozidla prijímať žiadne konečné rozhodnutia,“ dodáva Topolová.

Aj keď ste si úplne istí zvoleným typom karosérie, počtom dverí, farbou, motorizáciou a ďalšími technickými charakteristikami, majte na pamäti, že najdôležitejší je subjektívny pocit z jazdy. Auto, ktoré sa vám veľmi páči, sa vám totiž nemusí vôbec  dobre šoférovať. „Pocit pri sedení, veľkosť vnútorného aj úložného priestoru, dosah rôznych ovládacích prvkov, dostatočná úroveň bezpečnosti a v neposlednom rade celkové pohodlie pri jazde – to všetko sa dá preveriť iba pri dostatočne dlhej skúšobnej jazde. Okrem toho pri nej predajca môže záujemcovi odpovedať na všetky otázky ohľadne technických parametrov, aby na vybrané vozidlo mohol získať skutočne komplexný pohľad,“ pokračuje Karolína Topolová.

Testovacie jazdy s vozidlami rôznych značiek odporúča Karolína Topolová skôr konzervatívnym vodičom, ktorí napríklad nikdy neuvažovali o zmene. Vo výsledku by mohli byť prekvapení, že im napríklad mäkší alebo naopak tvrdší podvozok modelu inej značky nakoniec vyhovuje viac. „A najlepšie je, ak si vyskúšajú vozidlá čo najširšieho záberu od rôznych výrobcov. Odlišné karosérie, motorizácie, prevodovky – záujemcovia o automobil majú skutočne z čoho vyberať a čo skúšať, a to všetko na jednom mieste a bezplatne. Nič nám neurobí väčšiu radosť, ako keď im nejaký model skutočne sadne,“ konštatuje Karolína Topolová.

„Chceme, aby od nás klienti odchádzali s vedomím, že si pre seba vybrali ideálne auto, ktoré im bude po všetkých stránkach vyhovovať, a že im radosť z neho po nejakej dobe nepokazí  nevhodný detail alebo dokonca závažnejšia prekážka,“ dodáva riaditeľka. Ak sa tak nakoniec predsa len stane, odporúčame, aby zákazník prišiel vozidlo vymeniť za iné. „Auto je možné vymeniť za iné do siedmich dní, bez udania dôvodu,“ uzatvára Topolová.

The post Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Trenčianski Gladiátori vsadili pred novou sezónou na zmeny: Trénerom bude Jánoš, kapitánom Habšuda

16. august 2018

TRENČÍN 16. augusta 2018 – Univerzitný hokejový tím Gladiators Trenčín, pôsobiaci v EUHL, mení po 5 rokoch trénera, rovnako hlási aj niekoľko posíl so skúsenosťami i z najvyššej slovenskej súťaže.

Už o niekoľko týždňov odštartuje šiesty ročník Európskej univerzitnej hokejovej ligy (EUHL), v ktorej i v túto sezónu bude o Sekeráš Trophy bojovať tím spod hradu Matúša Čáka – Gladiators Trenčín. Spomínaní vysokoškoláci sú súčasťou EUHL od jej samého začiatku a od tohto začiatku mali stále toho istého trénera. Po 5 rokoch však vsadili na zmenu a Mariána Smerčiaka nahradí ďalší bývalý hokejista – Branislav Jánoš. Trénerské pôsobenie odštartoval ako asistent trénera v Dukle Trenčín (2013/2014, 2014/2015), v ostatnej sezóne pôsobil na lavičke prvoligovej Dubnice nad Váhom. „Úroveň EUHL stúpa a preto je i náročné hovoriť hneď teraz o našich celkových víziách a cieľoch v novej sezóne. Pracujeme na budovaní tímu, uvidíme aké to bude na ľade. Až potom budeme môcť otvorene hovoriť o tom, na čo máme a čo môžeme dosiahnuť,“ vyslovil pokorne Jánoš. Po jeho boku bude ako asistent figurovať Tomáš Volek, ktorý zastával tento post už pri Smerčiakovi.

Zmenu na poste hlavného trénera oznámili Trenčania na Otvorení sezóny 2018/2019, v rámci ktorej vyjadrili pokračujúcu podporu zástupcovia oboch vysokých škôl, ktoré mužstvo zastrešujú, a síce Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčína a Vysoká škola manažmentu v Trenčíne.  „Nič nie je lepšie, ako podporovať šport. Jeho kombinácia so štúdiom je veľmi dôležitá, lebo zručnosti, ktoré si hráč osvojí pri hokeji, môže využiť v škole, a naopak. Verím, že naši hráči – vysokoškoláci, neopustia ani tím a ani školu,“ pousmiala sa Edita Hekelová, rektorka VŠM. Časť prípravy, ktorú Gladiátori odštartujú na konci augusta po dokončení rekonštrukcie na Zimnom štadióna Pavla Demitru v Trenčíne, sa rozhodol dokonca absolvovať i samotný rektor TNUAD Jozef Habánik, a ísť tak mladým študentom – hokejistom príkladom.

Okrem veľkej zmeny na poste hlavného trénera prezradili Gladiátori i ďalšie nové mená a to hráčov. Do brány pribudne Branislav Dušák, do obrany Marián Mikuš a Dominik Madový, útok vystúži Miroslav Habšuda, ktorý bude kapitánom tímu, Lukáš Berák či Peter Kopecký. „Všetci vieme, o čo budeme hrať, a nikto neprišiel prehrávať. Je náročné zladiť hokej so štúdiom, ale keď si človek zmenežuje svoj čas a naučí sa, na čo sa má kedy sústrediť, zvládne to. Len musí chcieť,“ vyslovil nový kapitán Habšuda, ktorý má za sebou päťročnú skúsenosť z najvyššej slovenskej ligy v drese Dukly Trenčín a HKM Zvolen, ostatnú sezónu odohral v prvoligovej Dubnici.

Otvorenia nadchádzajúcej sezóny sa zúčastnil tiež Peter Špankovič – generálny manažér Európskej univerzitnej hokejovej asociácie, ktorá je riadiacim orgánom EUHL, či športový riaditeľ HK Dukla Trenčín Branko Radivojevič.

Zobraziť fotogalériu k článku:
Trenčianski Gladiátori vsadili pred novou sezónou na zmeny: Trénerom bude Jánoš, kapitánom Habšuda

The post Trenčianski Gladiátori vsadili pred novou sezónou na zmeny: Trénerom bude Jánoš, kapitánom Habšuda appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Slováci a upratovanie: IKEA zistila, čo nám vadí najviac!

15. august 2018

BRATISLAVA 15. augusta 2018 – Čistota a neporiadok sú dôvodom mnohých diskusií v našich  domácnostiach a rodinách. Z minuloročného prieskumu o živote v domácnosti sme sa dozvedeli, že až 49 % domácich hádok je spôsobených odlišným vnímaním toho, čo je (ne)poriadok. IKEA preto tento rok uskutočnila prieskum o tom, ako Slováci vnímajú neporiadok, čo ho najčastejšie spôsobuje a ako ovplyvňuje ich život.

Počas trojdňovej diskusie IKEA vyspovedala respondentov, ktorí sa podelili nielen o svoje zvyky a pocity, ale tiež o reálne fotografie svojich obývacích izieb. Táto diskusia priniesla množstvo zaujímavých poznatkov.

Neporiadok

Všetci ho poznáme, no každý z nás ho vníma inak. Aj napriek tomu dokážeme nájsť veci, ktoré máme spoločné a na ktorých sa zhodneme. Až 80 % Slovákov si myslí, že skutočný neporiadok začína až vtedy, keď sa nám nedarí nájsť svoje veci. 76 % z náš vie, že nastal čas upratať, keď už veci nemáme kam odkladať.

Hovorí sa, že dobrá nálada vyrieši všetky problémy. Až 41 % Slovákov sa priznalo, že pokiaľ majú dobrú náladu, neporiadok okolo seba znášajú oveľa lepšie. Pokiaľ sa vráti vaša polovička z práce vysmiata, nemusí to ale automaticky znamenať, že vám tie rozhádzané veci v obývačke prejdú len tak bez povšimnutia.

Sú dva typy ľudí

Tí, ktorých upratovanie baví a tí, ktorí ho v obľube veľmi nemajú. Na Slovensku je to pol na pol: jedna polovica Slovákov tvrdí, že im upratovanie prináša radosť a pokoj kým druhú polovicu upratovanie nebaví. Považujú ho za povinnosť a nepredstavuje pre nich žiadnu formu zábavy a odreagovania. Z tejto skupiny ľudí sú dokonca niektorí schopní zachádzať priam do extrémov – 31 % Slovákov upratovanie domácnosti zvykne odkladať až do poslednej chvíle.

Sme čistotní

Neporiadok má veľký vplyv na to, ako sa cítime. Takmer tretina Slovákov je večer pred spaním nervózna, keď nemá doma upratané. A čo nás dokáže rozhorčiť najviac? Lepkavá a špinavá podlaha! Na druhom mieste sa umiestnili ponožky/oblečenie pohodené na zemi a top trojku uzatvárajú použité vreckovky povaľujúce sa po miestnosti.

Väčšina Slovákov upratuje každý deň, približne 30 minút. Pravdou je, že upratujeme najmä dobre viditeľné miesta, ktoré sa upratujú jednoducho a rýchlo. Väčšie upratovanie si nechávame na víkend, kedy upratujeme v priemere 1-2 hodiny. Do víkendového upratovania sa často zapája celá rodina, pričom každý člen má pridelenú aktivitu. Cez týždeň domácnosť upratujú najmä ženy.

Ach, tie nečakané návštevy

Pohár na stole, prehodená deka na pohovke, časopisy a pohodená elektronika vôkol nás – toto všetko vnímame ako každodenný bežný neporiadok, ktorý obvykle vôbec neriešime. Situácia sa však mení, keď pri dverách zazvoní neočakávaná návšteva. 82 % Slovákov sa ihneď vrhá na rýchle upratovanie a všetky pohodené veci dáva preč z dohľadu. Pri návštevách si totiž Slováci vždy potrpia na upratanú domácnosť. Nezáleží na tom, kto k nám príde, uprataná domácnosť by podľa nás mala byť všeobecným pravidlom.

Domácim miláčikom a malým deťom neporiadok odpúšťame rýchlejšie

Ak doma objavíme rozhádzané vankúše, hračky, deku pre domáceho miláčika alebo použité vreckovky, dobrá nálada a tolerancia neporiadku sa znižuje približne o 29 %. To však platí len v prípade, ak neporiadok spôsobil niekto iný ako malé deti alebo naši domáci miláčikovia. Tým dokážeme neporiadok odpustiť ľahšie a trápi nás menej.

Veci, ktoré nemajú svoje vlastné miesto

Naše veci majú doma obvykle svoje dané miesto. „Z prieskumu sme zistili, že u 45 % respondentov je neporiadok v ich domácnosti spôsobený aj tým, že niektoré veci svoje stabilné miesto nemajú. Ľudia potom nevedia, kam ich majú uložiť. Najčastejšie sú to nabíjačky (31 %), káble (30 %), letáky a katalógy (27 %), suveníry (24 %), tašky a batohy (18 %), lieky (17 %), hovorí Lucia Sobotková, vedúca predaja oddelenia úložných doplnkov pre IKEA Česko, Maďarsko a Slovensko. „IKEA preto ponúka viacero výrobkov a riešení ako neporiadku predísť,“ dodáva.

A čo by Slovákom pomohlo lepšie udržiavať poriadok? 61 % z nás si uvedomuje, že najlepším riešením by bolo viac úložného priestoru, pre 48 % ľudí vlastniť menej vecí a pre 47 % zasa lepšie úložné riešenia. Každý tretí Slovák vidí riešenie vo väčšom byte či dome a iba 11 % vo využívaní upratovacích služieb.

Otestujte sa!

Predstavte si situáciu, keď pri vašich dverách zazvoní neočakávaný hosť a máte len jednu minútu na rýchle upratanie. Ktoré veci podľa vás Slováci schovajú pred návštevou ako prvé?

Odpoveď: papuče, vankúš, prázdnu krabicu na  televíznom stolíku, a aspoň časť hračiek na zemi.

The post Slováci a upratovanie: IKEA zistila, čo nám vadí najviac! appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani

15. august 2018

BRATISLAVA 15. augusta 2018 – Slovenskí spotrebitelia prejavujú stále väčší záujem o produkty slovenských dodávateľov. Výnimkou nie je ani ovocie a zelenina od slovenských pestovateľov, ktorých predaj z roka na rok rastie. BILLA reagovala ešte v roku 2013 na potreby zákazníkov a uviedla ako jediný reťazec vlastnú privátnu značku Slovenská farma, prostredníctvom ktorej ponúka svojim zákazníkom slovenské ovocie a zeleninu, ako aj mäso rýdzo slovenského pôvodu. „Slováci si tento rok najviac obľúbili slovenské zemiaky, cherry paradajky, strapcové paradajky, jablká odrody Golden a prvú päticu uzatvárajú čerešne,“ uvádza na základe prieskumu nákupného správania zákazníkov v BILLA jej výkonná riaditeľka Albena Georgieva.

Ako ďalej dodáva, každý rok BILLA prináša pre svojich zákazníkov novinky a tento rok si zákazníci mohli pochutnať na vynikajúcich sladkých čučoriedkach od slovenských pestovateľov, osviežujúcich ríbezliach, šťavnatých broskyniach a do ponuky boli zaradené aj nové odrody jabĺk. Slovenskí zákazníci majú oproti predchádzajúcej letnej sezóne vyšší záujem o kúpu slovenskej kukurice.  Dávajú tiež skôr prednosť menším cherry paradajkám, kým v minulosti skôr kupovali klasické veľké paradajky.

Aktuálne tvorí podiel predaja produktov našej privátnej značky Slovenská farma jednu pätinu na obrate všetkých privátnych značiek a oproti minulému roku evidujeme nárast tohto podielu. Značka Slovenská farma garantuje 100-percentný slovenský pôvod ovocia a zeleniny a mäsa v sieti supermarketov BILLA. Naši zákazníci majú istotu, že nami garantované slovenské ovocie a zelenina sú skutočne slovenské,“ konštatuje A. Georgieva.

Všetci slovenskí dodávatelia ovocia a zeleniny siete supermarketov BILLA garantujú čestným prehlásením krajinu pôvodu Slovensko. „So súhlasom našich dodávateľov vykonávame u nich pravidelné kontroly, na základe ktorých dáva BILLA svojim zákazníkom sľub 100-percentnej garancie slovenského pôvodu produktov značky Slovenská farma,“ prízvukuje A. Georgieva. V prípade, že by dodávatelia porušili interné pravidlá svojho obchodného partnera, BILLA by s nimi rozviazala spoluprácu. „Záleží nám na spokojnosti našich zákazníkov a akékoľvek zavádzajúce informácie sú pre nás neprijateľné,“ uzatvára nekompromisne výkonná riaditeľka.

Medzi slovenských dodávateľov ovocia a zeleniny spoločnosti BILLA patria Záhradkárske služby PAULIS v Marcelovej, firma VITA-ZEL z rovnakej obce, BONI FRUCTI z Dunajskej Lužnej, ZELENINÁRSKA SPOLOČNOSŤ v Pustých Úľanoch a GreenCoop družstvo zo Zlatnej na Ostrove.

Spoločnosť BILLA sa snaží vždy uprednostniť domácich výrobcov pred zahraničnými, ak ide o produkty porovnateľnej kvality. Dlhodobo podporuje lokálnych výrobcov a bude v tom aj naďalej pokračovať.  Okrem už etablovanej značky Slovenská farma spustila vlani projekt BILLA regionálni dodávatelia, ktorý je pokračovaním podpory slovenských výrobcov. V rámci tohto projektu pribúda na pulty predajní ponuka výrobkov od malých i väčších lokálnych dodávateľov priamo z ich regiónu.

The post Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Katalóg IKEA 2019 je oslavou rozmanitého životného štýlu

15. august 2018

BRATISLAVA 15. augusta 2018 – Prichádza nový Katalóg IKEA 2019! Jeho koncept je iný ako doteraz. Predstavíme vám v ňom sedem domácností s jedi-nečnými príbehmi. Sú plné inšpirácií a nápadov, ako si spríjemniť každodenný život.

Nový Katalóg IKEA 2019 je oslavou rozmanitosti života so všetkými radosťami, problémami, potrebami i túžbami, ktoré so sebou prináša. Jeho základom je sedem rôznych domácností – počnúc bytom s rozlohou 16 m2 až po domácnosť, ktorej členovia chcú žiť v súlade s prírodou. Za každou domácnosťou sa skrývajú rôzne životné príbehy, preto je zdrojom inšpirácie pre širokú skupinu ľudí, nech už žijú akokoľvek.

V Katalógu IKEA 2019 nájdete aj nové dvojstrany, ktoré prinášajú návod na vytvorenie vzhľadu v určitom štýle s použitím cenovo dostupných doplnkov. Čitatelia oceňujú inšpiratívne časti Katalógu IKEA, preto boli rozšírené na úkor iného obsahu. Tohtoročná obálka Katalógu IKEA má odlišnú grafickú podobu. Vychádza z histórie a je inšpirovaná IKEA katalógmi z 80. rokov.

„V IKEA sa snažíme riešiť problémy, na ktoré všetci doma narážame, a tak zlepšiť náš život. Inak tomu nie je ani v najnovšom Katalógu IKEA 2019. Hoci sa náš spôsob života v rôznych častiach sveta líši, je toho veľa, čo máme spoločné,‟ hovorí Tanja Dolphin, manažérka IKEA Communications AB, zodpovedná za obsah katalógu. Obsah katalógu sa pripravuje na globálnej úrovni a je základom pre všetky verzie.

Cieľom IKEA je nájsť optimálny spôsob, ako sa k ľuďom viac priblížiť, preto uskutočňuje prieskumy o správaní zákazníkov. Na základe získaných poznatkov sa potom prispôsobuje obsah katalógu IKEA tak, aby bol pre ľudí v jednotlivých krajinách ešte relevantnejší. Napríklad niektoré postele vyobrazené v tohtoročnom katalógu boli ustlané až piatimi rôznymi spôsobmi, aby sa vyhovelo potrebám jednotlivých trhov.

Distribúcia Katalógu IKEA 2019 sa na Slovensku začne 16. augusta 2018. Digitálny katalóg bude dostupný na stiahnutie ihneď po uvedení 16. augusta 2018 na www.ikea.sk/katalog. Tlačenú verziu Katalógu IKEA si zákazníci budú môcť vyzdvihnúť v obchodnom dome IKEA Bratislava od 6. septembra 2018.

Fakty o Katalógu IKEA 2019

Katalóg IKEA vychádza tento rok v 38 jazykoch, má 76 verzií a oproti minulému roku bude mať menší počet strán. Z katalógu je vytlačených 190 miliónov výtlačkov. Na niekoľkých trhoch sa budú distribuovať dva Katalógy IKEA, čo umožní lepšie reagovať na sezónnosť a súčasne podporiť novinky. Svoj prvý Katalóg IKEA budú mať tento rok Bahrajn a Lotyšsko. Ku katalógu sa spravilo celkovo 1 552 fotografií a na jeho tvorbe, výrobe a preprave sa podieľalo 500 pracovníkov.

IKEA investovala do udržateľnosti a lepšej kvality – na výrobu katalógov sa použil výhradne certifikovaný FSC papier, čo z neho robí najväčšiu tlačovinu na svete vytlačenú výhradne na papieri s týmto certifikátom. IKEA skúša aj nové rozmery tlačenej verzie katalógu, ktoré v budúcnosti umožnia použiť udržateľnejšiu metódu tlače.

Katalóg bude k dispozícii aj v elektronickej verzii, ktorá odráža tlačenú verziu s rovnakým rozsahom informácií. Digitálny katalóg bude mať 78 verzií a bude optimalizovaný na použitie na desktope a v mobile. Jeho obsah bude prispôsobený na distribúciu prostredníctvom iných médií, čo ponúka nové možnosti on-line prezentácie jeho inšpiratívneho obsahu. Pri navigácii v on-line verzii sa prinavracia k pôvodnej podobe vo forme listovania, ktorá lepšie zodpovedá tlačenej verzii katalógu.

The post Katalóg IKEA 2019 je oslavou rozmanitého životného štýlu appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky na hypotéku či úver nezaskočia

15. august 2018

BRATISLAVA 15. augusta 2018 – Slováci sa začali vo veľkom zadlžovať. Centrálna banka preto reaguje a postupne sprísňuje podmienky na získanie hypotekárnych a spotrebných úverov. Kým doteraz ste mohli získať  peniaze aj v hodnote celej kupovanej nehnuteľnosti, po novom už 100-percentnú hypotéku nedostanete. Od júla tohto roku sa zaviedol maximálny úverový strop. Na aké zmeny sa treba pripraviť, vám povie Michal Kozák, odborník na osobné financie z PARTNERS GROUP SK. Nič však nie je stratené, k vytúženému bytu či domu sa dostanete, aj keď to bude možno trvať o niečo dlhšie ako doteraz. Cieľom zmien je chrániť ľudí, aby sa nedostali do finančných problémov a požičané peniaze dokázali aj splácať.

Národná banka Slovenska sprísnila od júla pravidlá na získanie úverov. Hlavným dôvodom je rýchly rast zadlženosti domácností. Úvery slovenských domácností presiahli koncom minulého roka 38 % HDP, čo je najrýchlejší rast v rámci EÚ. K najdôležitejším zmenám, ktoré zasiahnu Slovákov, je zavedenie úverového stropu – čiže maximálnej výšky zadlženosti človeka, a to vo výške 8-násobku jeho čistého ročného príjmu. Nebude už možné získať 100 %-né krytie hypotéky, ale maximálne 90 % a taktiež sa bude postupne znižovať aj limit na poskytovanie úverov nad 80 % hodnoty zabezpečenia. „Je dôležité si uvedomiť, že limit vo výške 8-násobku čistého ročného príjmu sa bude týkať nielen hypoték, ale aj spotrebných úverov,“ upozornil Michal Kozák, odborník na osobné financie z PARTNERS GROUP SK. Ako doplnil, do celkovej zadlženosti teda bude vstupovať nielen výška žiadanej hypotéky, ale aj všetky existujúce úvery – spotrebné úvery, kreditky a povolené prečerpania. Rovnako sa do sumy započíta aj splátka lízingu či pôžička z nebankovej spoločnosti vedená v úverovom registri.

DODRŽIAVAJTE IDEÁLNE FINANČNÉ MIERY

Maximálna zadlženosť domácnosti (resp. žiadateľov o úver) je stanovená na 8-násobok čistého ročného príjmu (12 x čistý mesačný príjem akceptovaný bankou x 8). Príjem však nie je iba výplata. „Je to akýkoľvek príjem, ktorý podlieha zdaneniu, napr. podnikanie, prenájom, dohody, dávky, dedičstvo a podobne,“ vysvetlil Michal Kozák. S obmedzením sa môžu stretnúť klienti, ktorí nemajú našetrený dostatok finančných prostriedkov, ktorým by vykryli rozdiel medzi cenou nehnuteľnosti a získaným hypotekárnym úverom. Taktiež tí, ktorým po odrátaní mesačnej splátky za hypotekárny úver nezostane finančná rezerva.

Jednoduchým riešením, ako sa vyhnúť komplikáciám, je dodržiavať ideálne finančné miery, ktoré sú 10:20:30:40. Teda z mesačného príjmu si odkladať na rezervu 10 % na preklenutie prípadných krátkodobých nečakaných situácií, ako je napríklad strata zamestnania. 20 % z príjmu odkladajte do  budúcnosti, napríklad na vzdelanie detí či vlastný dôchodok. Úvery by mali tvoriť max. 30 % z príjmu a bežná spotreba by nemala presiahnuť 40 % z mesačného  príjmu. Pokiaľ úver ešte nemáte, celých 30% z príjmu by ste si mali odkladať na vytvorenie rezervy na bývanie.

SPRÍSŇOVANIE JE POSTUPNÉ. ZODPOVEDNÍ KLIENTI MÔŽU ZÍSKAŤ VÝHODU

Okrem maximálneho stropu je potrebné splniť aj ďalšie podmienky. Klientovi po odrátaní splátky a životného minima na každého člena domácnosti z čistého príjmu musí zostať ešte 20% rezerva. Pre ilustráciu, minimálne životné náklady na trojčlennú rodinu tak vychádzajú približne 430 €. Ak je v rodine viac detí, na každé ďalšie dieťa vychádzajú náklady približne 100 €. Dokonca pri vyšších príjmoch môžu banky kalkulovať s vyššími výdavkami na jednotlivých členov domácnosti.

Aj keď od júla budú platiť nové pravidlá, banky budú môcť stále určitý podiel úverov poskytnúť aj nad rámec stropu 8-násobku ročného príjmu. Do konca septembra budú môcť poskytnúť 20 % takýchto pôžičiek. Toto percento bude postupne klesať. Bankám však stále zostane určitý podiel pôžičiek, ktoré budú môcť poskytnúť nad stanovený limit. Kto môže dostať takúto výhodu a pôžičku nad rámec limitu? Podľa odborníka na financie bude rozhodujúca  bonita klienta a lokalita nehnuteľnosti. „Vo veľkých mestách, krajských mestách, býva zvykom, že banky urobia výnimku skôr, ako v menších mestách a obciach. To isté doteraz platilo pri vyšších príjmoch klienta, kedy bola banka ústretovejšia,“  dodal Michal Kozák.

AKO SI NAŠETRIŤ VLASTNÉ PROSTRIEDKY NA HYPOTÉKU?

„Získať vlastné zdroje potrebné na dofinancovanie hypotéky nemusí byť ani zďaleka náročné, zdĺhavé či obmedzujúce každodenný život. Chce to len trochu finančného plánovania a disciplíny,“ tvrdí Martin Kozák.

Ako získať potrebné peniaze

Zdravo a kriticky zhodnotiť momentálnu osobnú spotrebu a určiť si bývanie ako prioritu.
Mať svoje financie pod kontrolou (príjmy a výdavky), k tomu nám slúžia už spomínané ideálne finančné miery.
Pravidelne mesačne si sporiť, prípadne vylepšiť si príjem (napríklad prestať fajčiť, nájsť si brigádu a podobne). V prípade, že by bolo možné odložiť si mesačne napríklad 200 €, tak v horizonte 3 rokov by našetrená suma tvorila 7.200 €, ktorá môže byť ešte zhodnotená podľa toho aký typ bankového či investičného produktu si vyberiete.

Riešiť nedostatok vlastných prostriedkov spotrebným úverom (aj ak ho získate a neprekročíte celkový limit) odborníci neodporúčajú. Ak by však absentovala príprava formou vytvárania rezervy, tak sú možné spotrebné úvery na dofinancovanie z banky alebo stavebných sporiteľní. Je to však  krajné riešenie. V takom prípade odborník radí siahnuť po úvere s úrokovou sadzbou pod 6 %. V rámci rezervy by ste mali rátať aj s tým, že byt či dom bude potrebné zariadiť a  myslieť na tieto výdavky pri plánovaní.

The post Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky na hypotéku či úver nezaskočia appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Jared Leto z Thirty Seconds To Mars skončil v bazéne so svojimi fanúšikmi

15. august 2018

BRATISLAVA 15. augusta 2018 – Čo môže byť lepšie ako stretnúť sa so svojou obľúbenou kapelou tak povediac zoči-voči, a nie sledovať ju v dave tisícok ďalších fanúšikov na festivalovom pódiu?

V roku 2015 to pochopila aj kapela Thirty Seconds to Mars, ktorá začala v Malibu organizovať špeciálny CAMP MARS. Nejde však o žiadny tábor prívržencov Echelonu, teda celosvetovo známeho fanklubu kapely, ale o víkend, na ktorom sa všetci rovnako hudobne naladení stretnú a užijú si spoločne nezabudnuteľnú atmosféru.

Na víkend kempovania s Jaredom Letom a jeho bratom Shannonom do slnečného Malibu pricestuvávajú fanúšikovia z celého sveta. Pričom samotný víkend s bratmi Letovcami nie je lacná záležitosť. Na v poradí 4. CAMP MARS, ktorý sa konal uplynulý víkend, sa predávali vstupenky od 399 dolárov na jeden deň až po exkluzívny RED HAWK PACKAGE. Ten fanúšikov kapely Thirty Seconds to Mars vyšiel na 2599 dolárov.

V cene ojazdeného automobilu boli 2 noci v hlavnej budove kempu v izbe klimatizáciou a so zdieľanými sociálnymi zariadeniami, prednostný vstup na dva koncerty, ktoré boli súčasťou programu v sobotu aj v nedeľu. Samozrejmosťou balíčka je jedlo 3x denne, pričom v rámci stravovania hudobníci mysleli aj na rôzne alergie a špeciálne diéty svojich fanúšikov. Tí sa každoročne určite najviac tešia na koncert svojich obľúbencov pod hviezdou kalifornskou oblohou, no v programe tento rok nechýbalo ani lezenie, joga, meditácie či nočné kino.

Najväčšiu pozornosť však rozhodne pútalo sobotňajšie slávnostné otvorenie CAMP MARS, na ktorom boli hlavnými hviezdami bratia Jared a Shannon Letovci. No a keďže horúce leto máme nielen na Slovensku, ale aj v USA, tak pánov nebolo treba dlho presviedčať na príjemné osvieženie. A hoci majú obaja už dávno po 40-tke (Jared má 46 a Shannon 48 rokov), neváhali skočiť medzi fanúšikov a skončiť s tými odvážnejšími v bazéne.

Bazén na bratislavskom koncerte kapely Thirty Seconds to Mars nečakajte, no o kreatívne prekvapenia, ktorými je hudobník a oscarový herec Jared Leto známy, 31. augusta 2018 na Zimnom štadióne Ondreja Nepelu určite nebude núdza.

THIRTY SECONDS TO MARS
AUGUST 2018 / Zimný štadión O. Nepelu (Bratislava)
Vstupenky sú dostupné na www.vivien.sk a v sieti Ticketportal
Thirty Seconds to Mars online na:
http://www.thirtysecondstomars.com/
https://www.facebook.com/thirtysecondstomars/
https://twitter.com/30SECONDSTOMARS
https://www.instagram.com/30secondstomars/
https://www.youtube.com/user/30SecondsToMarsVEVO

The post Jared Leto z Thirty Seconds To Mars skončil v bazéne so svojimi fanúšikmi appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Vymeň svoju starú špirálu za novú! Zadarmo!

15. august 2018

BRATISLAVA 15. augusta 2018 – Oriflame pre teba pripravil jedinečnú akciu! Stačí ak tento piatok, 17. 8., prídeš na ktorékoľvek z určených miest, prinesieš svoju starú špirálu (akejkoľvek značky) a dostaneš novú. Najnovšiu od Oriflame s patentovanou technológiou pre väčší objem!

Značka švédskej prírodnej kozmetiky Oriflame pripravila akciu, aká tu ešte nebola. Maskara deň sa uskutoční už tento piatok, 17. 8. 2018. Stačí, ak prinesieš svoju starú špirálu akejkoľvek značky a Oriflame ti ju vymení za úplne novú The ONE Wonder Lash 5v1 XXL.

Ide o špirálu so špeciálnou kefkou s patentovanou technológiou Dual Core, navrhnutou špeciálne pre Oriflame. Jedinečná technológia dodá každej mihalnici až o 49 % viac objemu, čo potvrdili náročné klinické testy. S novou špirálou Wonder Lash 5v1 od Oriflame dosiahneš výnimočné výsledky, kefka okrem objemu mihalnice aj nadvihuje, vytáča a predlžuje. Navyše obsahuje komplex Pro Lash, ktorý mihalnice do hĺbky vyživuje. Zo spotrebiteľského testu vyplynulo, že špirála sa nezlepuje, nedrobí a nerozmazáva.

Vyskúšaj ju teraz úplne ZADARMO! Jedinou podmienkou je, aby si ešte nebola zaregistrovanou členkou v Oriflame.

Zoznam miest, kde bude prebiehať akcia Maskara Deň – Vymeň starú za novú:

Bánovce nad Bebravou – Námestie Ľudovíta Štúra
Banská Bystrica – Námestie Slobody 5; Sitnianska 4
Bardejov – Kaufland
Bratislava – TESCO – Petržalka; Staré mesto
Brezno – Námestie M.R.Štefánika 14
Centrum Topoľčany – OC Korzo, Obchodná 8
Centrum Žiliny
Ružomberom – Detský park, Námestie Hýroša
Dolný Kubín – Námestie
Dubnica nad Váhom – Centrum II 77 /12 (a Námestie Matice slovenskej v prípade pekného počasia); Salón Pedikúra-manikúra, Sládkovičova 1429/16
Galanta – centrum
Giraltovce – Námestie
Handlová – Námestie
Fiľakovo – Hlavná ulica
Hlohovec – Za poštou 7
Hnúšťa – Hlavná 36
Humenné – Kukorelyho
Ilava
Kežmarok – Baštová 6
Košice – Atrium Optima; Aupark; Business Center, Letná 45; Galérka; Staničné námestie 13; Trieda SNP 88
Kúpalisko Chalmová
Liptovský Mikuláš – Arny Club; Prior, Štúrova 1
Lučenec – Masarykova
Martin – ulica A.Kmeťa
Michaľany – Obecný úrad; Hlavná ulica; Bellezza (talianska moda), Okružná 9
Michalovce – Hlavná ulica
Námestovo – Hviezdoslavovo námestie
Nitra – Coboriho 2; N centro, pešia zóna Nitra; OC Galéria; Piaristická 2, HyperTesco (Bratislavská ulica)
Nové Zámky – OC Aquario, Školská
Partizánske – Námestia SNP
Šaľa – Pešia zóna (v prípade zlého počasia v servisnom bode Hlavná 73, Šaľa)
Poprad – Dostojeckého 12-OC Výkrik; centrum mesta
Prešov – Jarkova 89
Prievidza – Korzo (C&A); Matice slovenskej 2659 – 1
Rekreačná oblasť Kurinec
Revúca – Tesco, M.R.Štefánika 1394/10
Rimavská Sobota – Malohontská 1931
Senec – Mierové námestie 6
Sereď – Kaufland (na parkovisku pred vchodom do obchodu)
Snina – Strojárska 3995/113
Spišská Nová Ves – Zimná 37
Stropkov
Šahy – Hlavné námestie
Šenkvice – Potraviny Framipek, Poľná 77
Šurany – Školská 3 (od 14,00 do 15,00 h)
Topoľčany – OC KORZO, Obchodná ul.
Topoľčianky
Trebišov – M. R. Štefánika 811/180 (od 13,00 do 17,00 h) a VÚB (od 11,00 do 13,00 h); Solárne štúdiu Chocolate brown, M. R. Štefánika 10
Trenčín – Kniežaťa Pribinu 195 (oproti Kinu Hviezda); Palackého 35; plaváreň a ostrov
Trnava – centrum mesta; Kollarová 17
Trstená
Vodné dielo Žilina
Vranov nad Topľou – Námestie (pred budovou Slovenskej pošty)
Zlaté Moravce – OD Tekov
Zvolen – Hviezdoslavova; Námestie SNP (v prípade nepriaznivého počasia OD PRIOR ZVOLEN prízemie)
Žarnovica – pred OD Tesco
Žiar nad Hronom – SNP 111 (budova oproti autobusovej zastávke pri TESCU)
Žilina – Kuzmányho 18 (Servisný bod); Národná 16; Národná ulica 20; centrum mesta, Vodné dielo Žilina
Poznámka: Zoznam miest bude dopĺňaný a aktualizovaný priebežne.
Vidíme sa v piatok, 17. augusta 2018!
Viac sa dozveš na www.oriflame.sk.

The post Vymeň svoju starú špirálu za novú! Zadarmo! appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Skúmať hranice REality vyzve na Divadelnej Nitre hviezda z Libanonu

14. august 2018

NITRA 14. augusta 2018 – Až na hranice možností divadla siaha vo svojej tvorbe Rabih Mroué. Na Slovensku sa angažovaný libanonský umelec, ktorý žije a tvorí v Berlíne, predstaví vôbec po prvý raz. Na Medzinárodnom festivale Divadelná Nitra 2018, ktorý sa koná od 28. septembra do 3. októbra.

Mrouého tvorbu zaradil festival do programu hneď dvakrát. Najprv umelec vystúpi so svojou dokumentárnou performanciou Piesok v očiach, potom uvedie inscenáciu 33 otáčok za minútu a pár sekúnd, ktorú vytvoril so svojou umeleckou aj životnou partnerkou Linou Saneh.

„Rabih Mroué patrí k pevne prepojenej generácii umelcov, spisovateľov a filmárov, ktorí vrátili Bejrút na kultúrnu mapu po tom, ako sa v roku 1990 skončila v Libanone občianska vojna. Naučili sa pohybovať na hrane toho, čo pripúšťa väčšina spoločnosti; snažia sa tvoriť formálne dokonalé a politicky hlboké diela tak, aby im krehká a roztrieštená libanonská vláda zasahovala do života čo najmenej,“ napísala o umelcovi Kaelen Wilson-Goldie v prestížnom denníku The New York Times.

Performancii Piesok v očiach priradil festival v rámci tematickej hry s predponami a slabikami RE pojem REakcia. Téma RE, s ktorou Divadelná Nitra 2018 pracuje, súvisí s potrebou obzrieť sa späť, premýšľať o minulých dejoch, prehodnocovať interpretáciu dejín i vlastné postoje, ale zároveň sa pýtať, ako ďalej.

Práve tak skúma hranice znesiteľnosti vnímania zabíjania, ale zároveň svet postavený na vlastnom zobrazovaní v dokumentárnej performancii Rabih Mroué. Pre mnohých divákov šokujúce dielo začal umelec tvoriť na základe náborových videí teroristickej organizácie Islamský štát, ktoré cielia na potenciálnych regrútov v nemeckom Hessene.

Piesok v očiach je založený na sémantickej analýze obrazov, ktoré oslovujú najmä dospievajúcu mládež vyrastajúcu v Európe a atakujú schopnosť vnímania, ktorou disponuje civilizovaný človek po tom, ako zo svojho sveta vytesnil násilie. Zároveň tieto obrazy a ich vnímanie konfrontuje so zabíjaním teroristov pomocou dronov. Mroué, ktorý v performancii sám vystupuje ako lektor, prináša fakty aj trochu fikcie, kladie otázky, no hľadanie odpovedí necháva na divákovi. Namiesto klišé o teroristických propagandistických videách sa zameriava na obrazovú vojnu. V rozhovore pre londýnsky Daily Sabah napokon povedal, že vojna sa odohráva na zemi, ale tá druhá sa bojuje v obrazoch.

„Postupne sa však Mroué dostáva k pozoruhodnej téme narušovania dominancie vizuálnej kultúry. Pýta sa, ako byť „glitchom“ (chybou či narušiteľom) v systéme a brániť sa pseudoestetizujúcej kultúre Instagramu a podobných fenoménov,“ napísal dramaturg a prekladateľ Otto Kauppinen v recenzii na túto Mrouého performanciu, uvedenú na festivale Divadelní Flora Olomouc.

„Najprv som mal pocit, že okrem protestu proti orwellowskej všadeprítomnosti bezpečnostných kamier smeruje Mroué práve k oprosteniu sa od prevládajúcej dogmy, že čo nie je zdokumentované obrazom, neexistuje. To možno dosiahnuť, napríklad, ,uncool´ štýlom obliekania, skrývaním tváre a podobne, v zmysle citovaného hesla: kamere sa možno vyhnúť len v okamihu, keď ju nezaujímam,“ pokračuje text v českých Divadelních novinách.

Kým dokumentárna performancia (alebo skôr lecture perfomance) Piesok v očiach je predstavením na hranici divadla, sociologickej štúdie, žurnalistiky a aktivizmu, inscenácia 33 otáčok za minútu a pár sekúnd sa zase rozkračuje medzi divadlom a výtvarným umením. Na hranicu možností divadla siaha najmä použitými scénickými prostriedkami.

Inštalácia je koncertom nástrojov komunikácie – sociálnych sietí, mobilov a televízie. Hoci obsahovo je jedinečným portrétom ľavicového libanonského aktivistu, ktorý spáchal samovraždu, téma siaha ku skúmaniu stopy, ktorú človek po smrti zanecháva v digitálnom svete. Vznikla v období takzvanej Arabskej jari, Divadelná Nitra 2018 ju označila pojmom REkonštrukcia.

„Scéna pripomína každodennú situáciu za stolom: divák zíza na obrazovku počítača, kde sa aktualizujú správy z Facebooku, na pozadí beží televízia a medzitým zvoní telefón. Táto časť prekvapivo obsiahne 70 minút inscenácie bez toho, že by sa na scéne objavil človek. 33 otáčok za minútu a pár sekúnd nie je len dielom o politizácii a revolúcii v arabskom svete, ale aj reflexiou medializácie politiky a medializácie času a priestoru,“ napísal rakúsky anglista a amerikanista Leopold Lippert pre nachtkritik.de.

Fascinujúce dielo vytvoril Rabih Mroué v tandeme s manželkou Linou Saneh. Dvojica sa spoznala počas štúdií na Libanonskej univerzite v Bejrúte, ktorú obaja absolvovali v roku 1990. Rýchlo sa stali významnými predstaviteľmi avantgardných divadelných tendencií v krajine a stále často spolupracujú. Dokumentárnym divadlom, ktorému sa spoločne, ale aj každý samostatne venujú, sa vyjadrujú k politickým otázkam a náhľadu Libanonu na vlastnú realitu.

Mrouého inscenáciu z roku 2007 How Nancy Wished That Everything Was an April Fool’s Joke (Ako si Nancy želala, aby všetko bol len prvoaprílový žart), ktorá sa venovala občianskej vojne v krajine, zakázalo libanonské ministerstvo vnútra uvádzať na domácej pôde, takže mala premiéru v Tokiu a uvádzali ju po celom svete. Potom ministerstvo zákaz zrušilo. Mimoriadny úspech zožala aj inštalácia Pixelated Revolution (Pixelovaná revolúcia), ktorá bola v roku 2012 súčasťou prestížnej výstavy dOCUMENTA (13) v nemeckom Kasseli.

Obe inscenácie Rabiho Mrouého, ktoré ponúkne Divadelná Nitra 2018, skúmajú súčasný svet najmä mladých ľudí a prekrývanie reality s obrazmi a životmi na sociálnych sieťach. Otázkou je, či vôbec možno realitu od jej zobrazovania oddeliť alebo či sa už z týchto – kedysi dvoch svetov – stal jeden nedeliteľný amalgám.

Vstupenky na všetky predstavenia, ktoré ponúkne Medzinárodný festival Divadelná Nitra 2018 vo svojom programe, sú už v predaji online. Od 23. augusta budú vstupenky v predaji aj v pokladnici festivalu vo foyer budovy Divadla Andreja Bagara v Nitre.

Záštitu nad Medzinárodným festivalom Divadelná Nitra prevzal
Prezident Slovenskej republiky Andrej Kiska,
Predseda Nitrianskeho samosprávneho kraja Milan Belica
A primátor Mesta Nitra Jozef Dvonč.

Všetky aktuálne informácie nájdete na: www.nitrafest.skwww.facebook.com/divadelna.nitra

Hlavný organizátor
Asociácia Divadelná Nitra

Hlavní spoluorganizátori
Divadlo Andreja Bagara v Nitre, Staré divadlo Karola Spišáka v Nitre, Nitriansky samosprávny kraj, Mesto Nitra, Divadelný ústav Bratislava

Spoluorganizátori:
Amnesty International, EDUMA, Institut dokumentárního filmu, Praha, Kinoklub Tatra Nitra,
Krajská knižnica Karola Kmeťka, Krajské osvetové stredisko, Living Memory, Mareena,
Materské centrum Klokanček, Motolino, Nitrianska galéria, OZ Pokoj a dobro, Ponitrianske múzeum,
Post Bellum SK, Súkromné konzervatórium v Nitre, Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska
–  Krajské stredisko Nitra, ZŠ kniežaťa Pribinu Nitra, ZŠI pre slabozrakých a nevidiacich Bratislava,
ZUŠ J. Rosinského v Nitre

Medzinárodný festival Divadelná Nitra 2018 – RE z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia ako hlavný partner projektu.

The post Skúmať hranice REality vyzve na Divadelnej Nitre hviezda z Libanonu appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt. Spoločnosť nadobudla priestory pri stanici Farringdon West, kde postaví kancelársku budovu nad železničnou traťou Crossrail.

14. august 2018

LONDÝN 14. augusta 2018 – Spoločnosť HB Reavis, medzinárodný poskytovateľ pracovných priestorov, potvrdila svoje odhodlanie posilniť svoju prítomnosť v Londýne akvizíciou približne 12 800 m2 priestorov určených na výstavbu kancelárskej budovy nad železničnou traťou Crossrail (OSD) pri stanici Farringdon West, ktorá sa nachádza v samotnom centre štvrti Clerkenwell v centrálnom Londýne. Prepracovaný návrh kladie najväčší dôraz na zdravie užívateľov.

Tento projekt je už piatou akvizíciou spoločnosti HB Reavis v centrálnom Londýne a zaradí sa k jej ďalším štyrom kancelárskym projektom: 33 Central, kancelárska budova dokončená a odpredaná spoločnosti Wells Fargo v decembri 2017; 20 Farringdon Street, kancelárska budova dokončená v apríli 2018; Cooper & Southwark, budova dokončená len nedávno, kompletne predbežne prenajatá divízii spoločnosti CBRE Global Workplace Solutions a následne odpredaná v júni 2018; a One Waterloo (budova známa aj ako Elizabeth House) v štvrti South Bank, ktorú spoločnosť HB Reavis získala v máji 2017.

Na návrhu projektu, ktorý pozostáva približne z 12 800 m2 priestorov pre kancelárie, maloobchodné prevádzky a vybavenie, spoločnosť HB Reavis spolupracovala s oceňovaným architektonickým štúdiom John Robertson Architects, ktoré sa podieľalo aj na návrhu projektu pre kancelársku budovu 33 Central.

Projekt bol navrhnutý s maximálnym zameraním na vytvorenie čo najkvalitnejších kancelárskych priestorov. Hlavnou snahou architektov sa stalo zabezpečenie celkového zdravia a pohody ľudí (wellbeing), čo odzrkadľuje návrh projektu. Tento prístup je pre spoločnosť HB Reavis už štandardný a smeruje k vytvoreniu kreatívnej, spokojnej a motivovanej komunity užívateľov budovy. Projekt si kladie za cieľ získať certifikát Platinum, ktorý predstavuje najvyššiu úroveň certifikácie inštitútu Well Building Institute. V priestoroch budovy bude zriadené a prenajímateľom prevádzkované fitness centrum a na prízemí budú rozsiahle priestory so službami pre cyklistov s priamym napojením na londýnsku cyklistickú superdiaľnicu. Ambíciou projektu je vytvoriť budovu s najvyšším pomerom terasových priestorov ku kancelárskym priestorom v Londýne, ktorý by dosahoval približne 12 %. Terasy sú starostlivo navrhnuté ako externé priestory na prácu, oddych, socializáciu alebo organizovanie podujatí. Veľká rozloha terasových priestorov ponúkne nádherné výhľady na panorámu Londýna, čo je ďalšou príznačnou črtou projektov spoločnosti HB Reavis v Londýne.

Spoločnosť HB Reavis si stanovila veľmi vysoké ciele a z tohto projektu chce vytvoriť jedinečné priestory v štvrti Clerkenwell. Kancelárske podlažia boli navrhnuté ako samostatné celky s otvorenými a flexibilnými priestormi, ktoré dosahujú až 2 700 m2. Návrh prízemného podlažia vypracovalo architektonické štúdio StudioShaw takým spôsobom, aby si v ňom to svoje našli nájomcovia, ale takisto široká verejnosť – ponúkať bude viacero zaujímavých stravovacích prevádzok a zelené priestranstvo umiestnené priamo v budove a takisto mimo nej. Ďalšou zaujímavosťou bude auditórium pre približne 170 osôb, ktoré bude nájomcom poskytovať priestor na organizovanie podujatí.

Budova sa nachádza hneď vedľa novovybudovanej stanice Farringdon, ktorej jedinečnosť spočíva v jej pozícii. Ako na jedinej stanici sa tam bude križovať železničná trať Crossrail (ktorá sa bude volať linka Elizabeth), linky londýnskeho metra a Thameslink. Po otvorení linky Elizabeth v decembri 2018 sa očakáva, že to bude jedna z najrušnejších staníc v Spojenom kráľovstve.

Budova bude stáť v úplnom centre svetoznámej dizajnovej komunity hlavného mesta a bude ťažiť zo svojej bezprostrednej blízkosti ku kultúrnym inštitúciám, medzi ktoré patrí napríklad centrum Barbican Centre, trhoviská Exmouth a Leather Lane a divadlo Sadler’s Wells Theatre.

Výstavba sedempodlažnej komerčnej budovy by sa mala začať v tomto roku a dokončenie sa plánuje na rok 2020.

The post HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt. Spoločnosť nadobudla priestory pri stanici Farringdon West, kde postaví kancelársku budovu nad železničnou traťou Crossrail. appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

18. tradičné Lednické dožinkové slávnosti

13. august 2018

LEDNICA 13. augusta 2018 – V nedeľu 19. augusta 2018 sa bude konať v malebnej pohraničnej obci Lednica, obklopenej nádhernou prírodou, skalnými bralami a tajomným hradom Lednica už 18. ročník obnovených tradičných lednických dožiniek. Lednické dožinky patria medzi úspešné a vyhľadávané spoločenské podujatia nielen u domácich obyvateľov, ale aj pre divákov z regiónu a zahraničných turistov – najmä z Moravy. Do Lednice ich priťahuje jedinečná atmosféra. Slávnosti ponúkajú bohatý kultúrny program, v ktorom dominuje krojovaný sprievod obcou so žatevným vencom, sedliacka jazda na vyzdobených konských záprahoch, staré žatevné mechanizmy, Ledničania v pôvodných pracovných i slávnostných krojových odevoch, folklórne skupiny, súbory a dychovky. Sviatočná furmanka začne o 13.00 hodine pri miestnej základnej škole.

Po slávnostnom posvätení dožinkového venca v kostole sv. Jána Nepomuckého, miestna folklórna skupina Ledničanka, ktorá si pripomenie zároveň 40 rokov od svojho vzniku, odovzdá v amfiteátri dožinkový veniec starostovi obce.

Vystúpením folklórnych skupín, súborov, sólistov spevákov, inštrumentalistov z regiónu Považia pokračuje program v amfiteátri so začiatkom o 14.30 hodine. Tešiť sa môžete na FSk a DFS Ledničanka, Lednica; FSk Mestečko, Mestečko; FSk Manínec, Podmanín. Hosťom programu tohtoročných slávností bude folklórny súbor  MLADOSŤ z Dubnice nad Váhom o 16.15 hodine.

O 15.45 h, vystúpi so svojím programom (v dvoch vstupoch pred a po vystúpení FS Mladosť) ANDER Z KOŠÍC a pokračovať bude Hudobná skupina HRDZA. K sprievodným podujatiam patrí aj sobotný program na hrade Lednica, ako aj prezentácia a ukážka prác ľudovoremeselných výrobcov a ochutnávka tradičných jedál. O 18.00 hodine bude pokračovať program ľudovou veselicou, hrať bude hudobná skupina  KOMPROMIS z Lednice.

 

P R O G R A M:

13.00  Sviatočná furmanka
Krojovaný sprievod folklórnych skupín, súborov a dychovej hudby MEDŇANKA obcou  Lednica
14.00  Požehnanie chleba
           Kostol sv. Jána Nepomuckého
14.30  Už sme dožali
           FSk LEDNIČANKA, Lednica          
 DFSk LEDNIČANKA, Lednica 
           FSk MESTEČKO, Mestečko
           FSk Manínec, Podmanín
15.45 ANDER z Košíc
16.15 FS MLADOSŤ, Dubnica nad Váhom
           ANDER Z KOŠÍC
           Hudobná skupina HRDZA  
           ZLOSOVANIE TOMBOLY
19.00 Ľudová veselica – KOMPROMIS, Lednica

Sprievodný program:

13.00 – 19.00 Z RÚK MAJSTROV – ukážky prác  ľudovoumeleckých výrobcov
                        POĎ SA S NAMI HRAŤ – tvorivé dielne, atrakcie pre deti
                       GAZDOVSKÝ  DVOR – mlátenie cepmi na humne
                       SOKOLIARI FALCONARII – amfiteáter
                       HRAD LEDNICA – prehliadka hradu

S finančnou podporou TRENČIANSKEHO SAMOSPRÁVNEHO KRAJA
Mediálni partneri:
MY POVAŽSKÝ OBZOR, TV POVAŽIE, FOLKLORISTA, JANKO HRAŠKO
Fotografie a videozáznam budú použité na archívne účely organizátorov a propagáciu podujatia.
Zmena programu vyhradená. Vstup voľný.

www.lednica.eu.sk                         www.pospb.sk                  www.hradlednica.sk

The post 18. tradičné Lednické dožinkové slávnosti appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II od HB Reavis za viac ako 200 mil. €

13. august 2018

BRATISLAVA 13. augusta 2018 – Spoločnosť HB Reavis, medzinárodný poskytovateľ kancelárskych priestorov, úspešne predala dve kancelárske budovy vo Varšave spoločnosti Savills Investment Management (Savills IM), ktorá v transakcii zastupovala globálny penzijný fond. Išlo o najväčšiu transakciu svojho druhu v Poľsku za tento rok. Penzijný fond je teraz 100 % vlastníkom celého komplexu Gdanski Business Center, ktorého súčasťou sú budovy C a D s plochou takmer 53 000 m2.

Gdanski Business Center je jedným z najväčších komplexov kancelárskych budov vo Varšave, ktorý ponúka šikovne skombinované a dobre prepojené obchodné priestory, výbornú občiansku vybavenosť a zelený dvor prístupný aj verejnosti. Strešné terasy dostupné pre nájomníkov a pulzujúce prízemia s fitnescentrami, reštauráciami, kaviarňami a materskou škôlkou s vlastným ihriskom si obľúbili nielen zamestnanci, ale miestni obyvatelia a návštevníci.

Komplex Gdanski Business Center, ktorý bol dokončený v roku 2016, je súbor kancelárskych budov s najlepšou konektivitou vo Varšave, ponúkajúci bezkonkurenčný prístup k verejnej doprave. V plne obsadených obchodných priestoroch pracuje približne 10 000 zamestnancov rôznych známych firiem a inštitúcií, ako sú Aviva Group, KPMG, Nielsen, Euronet, BGŻ BNP Paribas, GE, či miestny Odvolací súd a mnoho ďalších. Prvé dve zo štyroch kancelárskych budov s celkovou rozlohou 48 000 m2 boli predané už v decembri 2016 za 186 mil. €, taktiež spoločnosti Savills IM zastupujúcej rovnakého klienta.

Jon Crossfield, riaditeľ pre strategické partnerstvá v Savills IM predaj komentoval slovami:
„Sme radi, že sa nám v mene nášho klienta podarilo dokončiť ďalšiu úspešnú transakciu a získať kontrolu nad celým komplexom Gdanski Business Center. Budovy ponúkajú jedinečnú kombináciu vybavenosti a polohy, atraktívne úrovne nájmov a preukázateľný úspech vďaka širokej škále prvotriednych nájomníkov. Tento obchod je zároveň našou ďalšou veľkou investíciou v Poľsku, kde sme za posledné dva roky preinvestovali takmer 1 mld. €.“

Komplex sa nachádza v blízkosti vlakovej stanice a metra, viacerých električkových a autobusových zastávok. Na skok je aj požičovňa mestských bicyklov, čo znižuje závislosť od automobilovej dopravy. Budovy využívajú energiu z obnoviteľných zdrojov a získali tak ekologický certifikát BREEAM Excellent.

Spoločnosť HB Reavis pri transakcii využila poradenské služby spoločnosti Greenberg Traurig. Clifford Chance a K+S Ingenieure boli zasa poradcami spoločnosti Savills Investment Management.

The post Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II od HB Reavis za viac ako 200 mil. € appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Zisk skupiny AXA v Českej republike a na Slovensku dosiahol v prvej polovici tohto roka takmer 19 miliónov eur

10. august 2018

BRATISLAVA 10. augusta – Skupina AXA v Českej republike a na Slovensku pokračovala v prvej polovici tohto roka v raste vo vybraných segmentoch svojho podnikania. Za túto činnosť dosiahla rekordný polročný zisk vo výške 18 608 000 €.

Medziročne zisk narástol o 46 %. Skvelé hospodárske výsledky dosiahla skupina AXA v ČR a SR vďaka kvalite poskytovaných produktov a služieb, zapojeniu a profesionalite svojich zamestnancov, vlastných finančných poradcov a externých partnerov. Hnacím motorom bola vysoká retencia klientov.

„S našimi vlastnými finančnými poradcami a externými partnermi pracujeme na tom, aby sme mohli našim klientom ponúknuť len tie najvhodnejšie riešenia. Kladieme veľký dôraz na starostlivosť o klientov a ich udržanie vo všetkých produktových radoch, procesoch a službách. Retencia je pre nás dôležitým indikátorom spokojnosti klientov, ktorú chceme zlepšovať a rozvíjať i naďalej,” povedal Robert Gauci, generálny riaditeľ skupiny AXA pre Slovensko a Českú republiku.

Polročné hospodárske výsledky skupiny AXA v ČR a SR predčili všetky očakávania. Na vysokej úrovni sú tak v majetkovom ako i v životnom poistení, a to najmä v porovnaní s už tak solídnym hospodárskym výsledkom celého minulého roka, kedy skupina dosiahla zisk takmer 21,5 miliónov eur.

„Som veľmi spokojný s vynikajúcimi hospodárskymi výsledkami skupiny AXA na slovenskom a českom trhu a som presvedčený, že naše tímy v nich budú naďalej pokračovať, rovnako ako i naši externí partneri,” hovorí Wilm Langenbach, finančný riaditeľ skupiny AXA pre oblasť International & New Markets a riaditeľ strategického rozvoja skupiny AXA pre oblasť EMEA.

„Skupina AXA a jej vedenie pre oblasť International & New Markets plne podporujú ďalšie budovanie značky AXA na slovenskom a českom trhu vrátane rozvoja strategických partnerstiev. Dôvodom je najmä veľký potenciál poistného sektoru v obidvoch krajinách, kvalita a výsledky nášho podnikania na týchto trhoch, ktoré riadi silný manažérsky tím, ale i skvelé väzby na vlastnú poradenskú sieť a externých partnerov. Teším sa na ďalší rozvoj nášho podnikania na Slovensku a v Českej republike a ďakujem zamestnancom, vlastným finančným poradcom a externým partnerom za ich podporu skupine AXA,” pokračuje Wilm Langenbach.

Hospodárske výsledky skupiny AXA v ČR a SR sa zlepšujú nielen vďaka zvyšujúcim sa predajom, ale tiež vďaka vyššej efektivite digitálnych riešení podporujúcich distribúciu. Napríklad viac ako 80 % zmlúv bolo v prvej polovici roka 2018 vyriešených elektronicky. Takmer 50 % všetkých nárokov v životnom poistení bolo vysporiadaných online. Tento inovatívny prístup pomáha skupine zvyšovať klientskú spokojnosť tak v Českej republike ako i na Slovensku, čoho dôkazom je vynikajúca dosiahnutá miera lojality klientov (Net Promoter Score) vo výške 42 %.

„Spokojnosť klientov je kľúčom k udržateľnosti nášho podnikania. Dodáva nám presvedčenie, že ideme správnou cestou. Inovácie sú neoddeliteľnou súčasťou našej DNA. Veríme, že budúcnosť poisťovníctva nie je len o vyplácaní škôd. Našou misiou je pomáhať ľuďom žiť lepší život a stať sa tak ich skutočným partnerom na každodennej báze,” dodáva Robert Gauci, generálny riaditeľ skupiny AXA v SR a ČR.

The post Zisk skupiny AXA v Českej republike a na Slovensku dosiahol v prvej polovici tohto roka takmer 19 miliónov eur appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Výsledky UPC v 2. štvrťroku 2018: viac hodnoty pre zákazníkov a rozširovanie siete

9. august 2018

BRATISLAVA 9. augusta – Spoločnosť UPC BROADBAND SLOVAKIA, ktorá je súčasťou Liberty Global, najväčšieho svetového medzinárodného poskytovateľa TV a širokopásmových služieb, v druhom štvrťroku 2018 pokračovala v investíciách do rozširovania svojej širokopásmovej giga-ready siete a poskytovania inovatívnych služieb pre svojich zákazníkov. Investície, spolu s novou ponukou služieb s názvom Happy Home®, priniesli viac hodnoty pre zákazníkov a podporili rast predaja digitálnych služieb s celkovým dosiahnutým počtom 381 300 služieb (RGU´s).

Kľúčové momenty za 2. štvrťrok

Giga-ready širokopásmová sieť od UPC je na Slovensku dostupná už pre takmer 600 000 domácnosti. Pokračujúce investície do expanzie optickej siete umožnili na konci 2. štvrťroku 2018 nárast počtu domácností, ktoré sú pripojené na giga-ready širokopásmovú sieť UPC v Slovenskej republike, na celkovo 594 400 domácností, čo je medziročne viac o 17 900 domácností.
Investície do rozširovania siete, spolu s ponukou Happy Home®, podporili predaj televíznych, internetových a telefónnych služieb UPC v porovnaní s 2. štvrťrokom 2017 o ďalších 13 400, na celkový počet 381 300 služieb na konci 2. štvrťroku 2018.
Spoločnosť UPC pokračovala  tiež v posilňovaní konektivity a zvyšovaní prenosových rýchlostí až do 500 Mb/s, poskytovaných prostredníctvom inovatívnych WiFi routerov Connect Boxov. S uvádzaním inovatívnych funkcií spoločnosť UPC pokračovala aj pre zákazníkov TV služieb, ktorí môžu od apríla 2018 sledovať mobilnú televíziu Horizon Go v vo všetkých krajinách Európskej únie ako doma, vrátane 7-dňového TV Archívu a online videotéky MyPrime.

Spoločnosť UPC k 30. 6. 2018 evidovala 381 300 služieb vrátane: Viac informácii v infografike

Martin Miller, generálny riaditeľ UPC Česká a Slovenská republika:

„Významné investície do rozširovania a modernizácie našej širokopásmovej giga-ready siete a uvádzanie inovatívnych služieb rezultovali na konci 2. štvrťroka do pokračujúceho rastu predaja našich digitálnych služieb. Tieto výsledky potvrdzujú správnosť našej ambicióznej stratégie, ktorá je založená na uvádzaní inovatívnych služieb, výraznom rozširovaní našej širokopásmovej siete a sústavnom skvalitňovaní zákazníckych služieb. Preto budeme v tomto trende pokračovať aj v nadchádzajúcom období.“

Viac hodnoty pre zákazníkov

V druhom štvrťroku spoločnosť UPC pokračovala s ponukou Happy Home® so sloganom „Užite si každú chvíľu“, ktorá priniesla viac hodnoty pre zákazníkov a posilnenú konektivitu, podporenú zvyšovaním rýchlostí internetového pripojenia až do 500 Mb/s, poskytovaného prostredníctvom špičkového WiFi routra Connect Boxu.

Spolu s rozširovaním a modernizáciou siete v nových lokalitách tieto skutočnosti podporili rast predaja internetových služieb na celkový počet 133 300 na konci 2. štvrťroku tohto roku, t.j. o 6 300 viac v porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2017.

Spoločnosť UPC zaznamenala pokračujúci záujem zákazníkov aj v segmente televíznych služieb, kde na konci 2. kvartálu evidovala 166 900 služieb, čo medziročne predstavuje nárast o 3 200 služieb. Zvýšil sa tiež počet užívateľov telefónnych služieb, ktorých spoločnosť na konci roku 2. štvrťroku evidovala 81 100, teda o 3 900 viac než na konci 2. štvrťroku 2017.

Giga-ready sieť od UPC je už dostupná pre takmer 600 000 domácností

Na konci 2. kvartálu počet domácností v Slovenskej republike s dostupnosťou digitálnej televízie a vysokorýchlostného internetu od UPC dosiahol 594 400, čo je o 17 900 viac než pred rokom.

Počas uplynulého obdobia spoločnosť UPC výrazne investovala do modernizácie siete a pokrytia domácností s dostupnosťou digitálnej televízie a vysokorýchlostného internetu.

Toto rozšírenie širokopásmovej siete je súčasťou viacročného investičného plánu spoločnosti Liberty Global s názvom GigaWorld, zameraného na rozšírenie širokopásmovej giga-ready infraštruktúry pre milióny nových domácností naprieč Európou.

O UPC a Liberty Global

Spoločnosť UPC patrí medzi najväčších poskytovateľov TV, internetových a telefónnych služieb v Slovenskej republike. Pre svojich zákazníkov neustále skvalitňuje svoje služby, ktoré zahrnujú digitálnu a mobilnú televíziu s ponukou programov všetkých žánrov vrátane staníc v HD rozlíšení, širokopásmové internetové pripojenie a telefónne služby.

Spoločnosť UPC v Slovenskej republike je súčasťou spoločnosti Liberty Global (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK), najväčšieho svetového medzinárodného poskytovateľa TV a širokopásmových služieb, pôsobiaceho pod značkami Virgin Media, Unytimedia, Telenet a UPC v 11 krajinách v Európe.

Pre viac informácií o spoločnosti UPC v Slovenskej republike navštívte stránky www.upc.sk, viac informácií o Liberty Global nájdete na stránke www.libertyglobal.com

The post Výsledky UPC v 2. štvrťroku 2018: viac hodnoty pre zákazníkov a rozširovanie siete appeared first on PR servis.

Kategórie: Podporujeme

Stránky