Naučiť sa rečniť pred ľuďmi môže byť ľahšie, ako si myslíte

Logo medzinárodnej vzdelávacej organizácie Toastmasters InternationalJe to smutné. Toľko dobrých nápadov, a tak málo z nich prežije. Chcete vedieť, aká chyba ich zruinovala? Je to jednoduché. Ľudia nevenovali pozornosť tomu, ako ich prezentovať. Rečnícky klub Slovenskí Toastmasters pravidelne publikuje video prezentácie a v rámci svojej PR kampane teraz súťaží šiesť pripravených prejavov.

V roku 1924 pán Ralph C. Smedley založil klub, ktorý sa stal základom myšlienky Toastmasters. Mal jednoduché poslanie. Zbaviť ľudí strachu z vystupovania a naučiť ich pútavo prezentovať. Ale to bolo pred takmer sto rokmi. Je to ešte vôbec aktuálne? Hoci dnes žijeme v ére technológií, ani neviete ako veľmi je dnes takáto zručnosť dôležitá.

Môžete mať aj ten najlepší nápad na svete, no ak ho neviete odovzdať publiku, potom ani všetka vytrvalosť sveta vám nepomôže. Sú to práve ľudia, so schopnosťou rozprávať na verejnosti, ktorých myšlienky menia životy ľudí. Chcete dôkaz? Stačí kliknúť na TED a nájdete tam stovky skvelo odprezentovaných myšlienok. To je dôvod, prečo sa o nich vo svete hovorí.

V kluboch medzinárodnej organizácie Toastmasters International sa môžete naučiť aj vy zabudnutému umeniu rečniť. Prečo hovoríme o zabudnutom umení rečniť? Kedy ste naposledy videli prejav, ktorý prehováral priamo do vás? Tipujem, že budete musieť pekne ponamáhať pamäťové bunky.

Slovenskí Toastmasters pripravili PR kampaň pod názvom Lepšie raz vidieť Toastmasters, ako stokrát o nich počuť. Propagačná akcia prebieha v dvoch súťažiach: najsledovanejšie video (4 kolá), divácky najlepšie video.

Ako prebieha súťaž o najsledovanejšie video? Toastmasters z Bratislavy v tejto kampani vyhlásili štyri kolá pripravených prednesov a merajú počet kliknutí na ich videá počas prvých 10 dní od zverejnenia. V nedeľu spustili tretie kolo a zajtra končí druhé kolo rečníkov.

Od 22. septembra máme pre vás štyri nové videá:
Anka: Tri po domácky vyrobené prezentačné bomby (z manuálu žienka domáca radí)

Anka: Tri po domácky vyrobené prezentačné bomby (z manuálu žienka domáca radí), foto: Miloslav Ofúkaný

Andrej Mažáry: Zážitkový rafting

Andrej Mažáry: Zážitkový rafting, foto: Miloslav Ofúkaný

Petra Pálfyová: Priznanie

Petra Pálfyová: Priznanie, foto: Miloslav Ofúkaný

Radoslav Paľa: Najdrahšie veci, ktoré môžeme precikať

Radoslav Paľa: Najdrahšie veci, ktoré môžeme precikať, foto: Miloslav Ofúkaný

Do vašej pozornosti dávame aj dve videá z druhého kola rečníkov, ktorých štatistika sledovanosti sa uzatvorí v stredu 25. septembra o 21:00: Prečo zabúdame?, Splň si svoj sen.

Matej Hrušč: Prečo zabúdame?, foto: Miloslav OfúkanýAch tá pamäť. Stalo sa vám, že si občas neviete spomenúť na to, čo potrebujete? Alebo si viete spomenúť na nejaký zážitok spred rokov, ale neviete si spomenúť na to, čo ste sa naučili pred týždňom? Matej si pre vás pripravil nejaké zaujímavé informácie o pamäti a dozviete sa aj tri dôvody, prečo zabúdame. Chcete sa ich dozvedieť? Tak si pozrite Matejovu reč.

Barbora Kubíková: Splň si svoj sen, foto: Miloslav OfúkanýNaša večne usmiata a energická Barbora Kubíková. Mala prejav s názvom Splň si svoj sen. Viete, ako malé deti sme neustále snívali. Snívali sme o tom, čo budeme robiť. O tom, čo nové objavíme. No nejako sa to počas dospievania vytratilo. Naše snívanie zapadlo prachom. Oprášte ho trochu teraz aj vy. Pozrite si Barborkin prejav a snívajte aj vy spolu s ňou.

Stačí si otvoriť rečnícke videá na propagačnom portáli PROMOSPRAVY.sk a sami uvidíte, že prezentovanie pred ľuďmi nie je až také strašné. Práve naopak, môže to byť pre vás aj veľká zábava.

Kompletné informácie o Toastmasters PR kampani sú uvedené na http://www.promospravy.sk/lepsie-raz-vidiet-toastmasters-ako-stokrat-o-nich-pocut.

napísal: Miroslav Beňo
foto: Miloslav Ofúkaný

Zdroj článku: 
Sekcia: 
Lokalizácia: